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Aeronautical communication station
Aeronautical communications station
Communicate about health and safety measures
Communicate health and safety measures
Communication through AMS
Community standard
Euronorm
European ICT Standards Board
European standard
GSM
Global special mobile
Global standard for mobile
Global system for mobile communications
Global system for mobiles
Groupe spécial mobile de la CEPT
ICT Standards Board
ICTSB
Inform about health and safety standards
MACS
Modular Aeronautical Communication Switch
Modular Aeronautical Communication Switch project
Provide information on health and safety
UCS
Uniform Communication Standards
Use aeronautical mobile service communications
Utilisation of AMS communications

Translation of "aeronautical communications standards " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Aeronautical Communications Standards and Procedures Order [ Order prescribing aeronautical standards and procedures respecting voice communications ]

Ordonnance sur les normes et méthodes des communications aéronautiques [ Ordonnance prescrivant des normes et des méthodes concernant les communications en phonie en aéronautique ]


aeronautical communications station [ aeronautical communication station ]

station de communications aéronautiques


Modular Aeronautical Communication Switch [ MACS | Modular Aeronautical Communication Switch project ]

Commutateur modulaire de communications aéronautiques


European standard [ Community standard | Euronorm ]

norme européenne [ euronorme | norme communautaire ]




aid for early adaptation to future Community standards for SMEs

aide à l'adaptation anticipée des PME aux futures normes communautaires


communication through aeronautical radiocommunication service | utilisation of AMS communications | communication through AMS | use aeronautical mobile service communications

utiliser les communications du service mobile aéronautique


European ICT Standards Board | ICT Standards Board | Information and Communications Technologies Standards Board | ICTSB [Abbr.]

Comité de normalisation pour les TIC


global special mobile | global standard for mobile | global system for mobile communications | global system for mobiles | groupe spécial mobile de la CEPT | GSM [Abbr.]

groupe spécial mobile | système GSM | système mondial de communications mobiles | GSM [Abbr.]


communicate about health and safety measures | provide information on health and safety | communicate health and safety measures | inform about health and safety standards

communiquer les mesures de santé et de sécurité
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(b) the office or facility provides air traffic control services and related advisory services in circumstances in which either official language may be used pursuant to the Aeronautical Communications Standards and Procedures Order;

b) le bureau offre des services de contrôle de la circulation aérienne et des services consultatifs connexes dans des circonstances où l’une ou l’autre des langues officielles peut être utilisée conformément à l'Ordonnance sur les normes et méthodes des communications aéronautiques;


At the time of the adoption of this text, which gives the Community exclusive responsibility for the airworthiness and environmental compatibility of aeronautical products, it was clearly understood that optimum and uniform safety standards and the establishment of fair competition for air operators could only be achieved by extending the scope of the text to include air operations and flight crew licensing.

Dès l’adoption de ce texte, qui confère à la Communauté une compétence exclusive en matière de navigabilité et de compatibilité environnementale des produits aéronautiques, il était entendu qu’un niveau optimal et uniforme de sécurité et la mise en place de conditions de concurrence équitables pour les opérateurs aériens ne pourraient être atteints qu’en élargissant le champ d’application de ce texte aux opérations aériennes et aux licences des équipages de conduite.


UWB equipment onboard aircraft should be permitted only on the condition that they fulfil air safety standards, with appropriate airworthiness certification and other relevant aeronautical provisions, and electronic communication standards.

Les équipements UWB embarqués à bord d'aéronefs devraient être autorisés à la seule condition qu'ils répondent aux normes de sécurité aérienne établies par la certification de navigabilité appropriée et aux autres dispositions aéronautiques pertinentes, ainsi qu'aux normes relatives aux communications électroniques.


UWB equipment onboard aircraft should be permitted only on the condition that they fulfil air safety standards, with appropriate airworthiness certification and other relevant aeronautical provisions, and electronic communication standards.

Les équipements UWB embarqués à bord d'aéronefs devraient être autorisés à la seule condition qu'ils répondent aux normes de sécurité aérienne établies par la certification de navigabilité appropriée et aux autres dispositions aéronautiques pertinentes, ainsi qu'aux normes relatives aux communications électroniques.


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Providers of communication, navigation or surveillance services shall be able to demonstrate that their working methods and operating procedures are compliant with the standards of Annex 10 on aeronautical telecommunications to the Convention on International Civil Aviation in the following versions as far as they are relevant for the provision of communication, navigation or surveillance services in the airspace concerned:

Le prestataire de services de communication, de navigation ou de surveillance doit être capable de démontrer que ses méthodes de travail et ses procédures opérationnelles sont conformes aux normes de l’annexe 10 concernant les télécommunications aéronautiques de la convention relative à l’aviation civile internationale, dans les versions suivantes, dans la mesure où elles sont pertinentes pour la prestation de services de communication, de navigation ou de surveillance dans l’espace aérien concerné:


The transmission and reception of data units between ground and aircraft systems hosting the air-ground applications defined in the ICAO standards specified in points 2 and 3 of Annex III shall be based on communication protocols which comply with the ICAO standards defining the Aeronautical Telecommunication Network referred to in point 4 of Annex III.

La transmission et la réception d’unités de données entre systèmes au sol et à bord de l’aéronef hébergeant les applications air-sol définies dans les normes de l’OACI spécifiées à l’annexe III, points 2 et 3, doivent reposer sur des protocoles de communication conformes aux normes de l’OACI définissant le réseau de télécommunications aéronautiques visé à l’annexe III, point 4.


A provider of communication, navigation or surveillance services shall be able to demonstrate that its working methods and operating procedures are compliant with the standards of Annex 10 on aeronautical telecommunications to the Convention on International Civil Aviation (Volume I: 5th edition, July 1996; Volume II: 6th edition, October 2001; Volume III: 1st edition, July 1995; Volume IV: 3rd edition, July 2002; Volume V: 2nd edition, July 2001 including all amendments up to No 79) as far as they are relevant for the provision o ...[+++]

Le prestataire de services de communication, de navigation ou de surveillance doit démontrer que ses méthodes de travail et ses procédures opérationnelles sont conformes aux normes de l’annexe 10 concernant les télécommunications aéronautiques de la convention relative à l'aviation civile internationale (volume I: 5e édition de juillet 1996; volume II: 6e édition d’octobre 2001; volume III: 1re édition de juillet 1995; volume IV: 3e édition de juillet 2002; volume V: 2e édition de juillet 2001, y compris tous les amendements jusqu ...[+++]


While the Community has already set protection levels for noise and gaseous emissions, in the context of international standards, there are still many different interpretations of the common requirements, and this affects the free movement of aeronautical products.

En effet, alors que la Communauté a déjà défini, dans le cadre des normes internationales, des niveaux de protection sur le bruit et les émissions gazeuses, il existe encore de nombreuses divergences dans l'interprétation des exigences communes, ce qui affecte la libre-circulation des produits aéronautiques.


While the Community has already set protection levels for noise and gaseous emissions, in the context of international standards, there are still many different interpretations of the common requirements, and this affects the free movement of aeronautical products.

En effet, alors que la Communauté a déjà défini, dans le cadre des normes internationales, des niveaux de protection sur le bruit et les émissions gazeuses, il existe encore de nombreuses divergences dans l'interprétation des exigences communes, ce qui affecte la libre-circulation des produits aéronautiques.


Mr Bangemann reviewed the main lines of action at Community level: the European company, standardization, export credits, merger controls, large-scale trans-European networks and RD. With regard to the latter, he mentioned the financial provision under the current framework programme (aeronautics section of the BRITE/EURAM programme worth ECU 70 million and the proposal in the 1990-94 research programme for the allocation of some ECU 100 million for the years 1992-94).

M. Bangemann a rappelé les lignes principales de l'action au niveau de la Communauté : la société anonyme européenne, la normalisation, les crédits à l'exportation, le règlement sur les fusions, les grands réseaux trans- européens et la RD. A ce dernier sujet, il a indiqué l'effort de financement de l'actuel programme-cadre (volet aéronautique du programme BRITE/EURAM de l'ordre de 70 millions d'Ecus d'une part et la proposition contenue dans le programme 90-94 de RD prévoyant l'allocation de quelque 100 milions d'Ecus pour les années ...[+++]


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