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Air cargo
Air cargo carriage
Air cargo manifest
Air cargo rate
Air cargo tariff
Air cargo technology
Air cargo transfer manifest
Air freight
Air freight rate
Automated air cargo terminal
Automated air freight terminal
Automated cargo terminal
Automated freight terminal
CADR
Cargo rate
Clean air delivery rate
EU Action Plan on Air Cargo Security
European action plan to strengthen air cargo security
Freight rate
Rate for air freight
Transportation of cargo by air
Transportation of goods by air

Traduction de «air cargo rate » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


cargo rate [ freight rate | air freight rate | rate for air freight ]

tarif de fret [ tarif fret ]


air cargo manifest | air cargo transfer manifest

manifeste de fret aérien


air cargo carriage | transportation of cargo by air | transportation of goods by air

transport des marchandises par avion


EU Action Plan on Air Cargo Security | European action plan to strengthen air cargo security

plan d'action européen pour renforcer la sûreté du fret aérien


automated cargo terminal [ automated air cargo terminal | automated air freight terminal | automated freight terminal ]

aérogare de fret mécanisée [ aérogare de fret automatisée ]






clean air delivery rate | CADR

débit d'air purifié | débit d'air filtré | débit d'air


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
So if the subsidy and this program weren't in place, instead of using the mail that store would presumably have to use whatever negotiated air cargo rate it could obtain from an air carrier servicing that community.

En l'absence de ce programme et de la subvention, le magasin devrait, au lieu d'utiliser la poste, négocier un tarif quelconque avec un transporteur aérien qui dessert la localité.


In order to absorb the additional costs of operation, First Air estimates it would have to increase its fares and cargo rates by 27.5%. In a region with such a high cost of living already, it is patently unacceptable that consumers in the region would have to swallow these increases, which are directly added to their cost of living since most of the cargo is essential goods.

Pour couvrir les coûts d'exploitation additionnels, Firts Air estime qu'elle devrait augmenter ses tarifs passagers et marchandises de 27,5 p. 100. Dans une région où le coût de la vie est déjà fort élevé, il est absolument inadmissible que les consommateurs de la région subissent une pareille hausse, laquelle s'ajouterait directement à leur coût de la vie, étant donné que la majeure partie des marchandises transportées constituent des biens essentiels.


On October 3, all the non-perishables that came off the list have gone from a standard rate of $1 a kilo, or $2.15 in Nunavut, to the basic air cargo rate, which is $3 and change to Kuujjuaq, $10 and change to Salluit, and $12 and change to Pond Inlet.

Le 3 octobre, pour toutes les marchandises non périssables qui ont été radiées de la liste, le taux est passé de 1 $ le kilo, ou 2,15 $, au Nunavut, au tarif de base du fret aérien, qui est de 3 $ et quelque jusqu'à Kuujjuaq, 10—$ et quelque jusqu'à Salluit et 12 $ et quelque jusqu'à Pond Inlet.


This Regulation repeals and replaces three Regulations from the “Third aviation package”: Regulation No 2407/92 on licensing of air carriers, Regulation No 2408/92 on access for Community air carriers to intra-Community air routes, and Regulation No 2409/92 on passenger fares and air cargo rates.

Le présent règlement abroge et remplace trois règlements du troisième «paquet» aérien: le règlement n° 2407/92 concernant les licences des transporteurs aériens, le règlement n° 2408/92 concernant l'accès des transporteurs aériens communautaires aux liaisons aériennes intracommunautaires et le règlement n° 2409/92 sur les tarifs des passagers et de fret des services aériens.


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‘price’ means any fare, rate or charge for the carriage of passengers, baggage and/or cargo (excluding mail) in air transportation, including surface transportation in connection with international air transportation, if applicable, charged by airlines, including their agents, and the conditions governing the availability of such fare, rate or charge;

le terme «tarifs»: les tarifs, prix ou redevances appliqués par les transporteurs aériens ou leurs agents pour le transport par aéronefs de passagers, de bagages et/ou de marchandises (à l'exclusion du courrier), y compris, le cas échéant, le transport de surface lié au service aérien international, ainsi que les conditions régissant la disponibilité desdits tarifs, prix ou redevances;


(a) the participants only discuss air fares and cargo rates to be paid by air transport users directly to a participating air carrier or to its authorized agents, for carriage as passengers or for the airport-to-airport transport of freight on a scheduled service, as well as the conditions relating to those fares and rates.

a) que les participants ne discutent que des tarifs pour le transport de passagers et de marchandises, payés par les usagers directement à un transporteur participant ou à ses agents autorisés, en contrepartie du transport de passagers sur un service régulier ou du transport de fret d'aéroport à aéroport sur un service régulier, ainsi que des conditions dont sont assortis ces tarifs.


Consultations between air carriers on passenger and cargo tariffs may therefore be permitted for the time being, provided that they are limited to fares and rates which give rise to actual interlining, that the participation in such consultations is optional, that they do not lead to an agreement in respect of fares, rates or related conditions, that in the interests of transparency the Commission and the Member States concerned can send observers to them, and that air carriers participating in the consultation mechanism are obliged t ...[+++]

Elles peuvent, par conséquent, être autorisées pour le moment, à condition qu'elles ne portent que sur les tarifs qui favorisent effectivement l'interligne, que la participation à ces consultations soit facultative, que ces consultations ne conduisent pas à un accord sur les tarifs et conditions relatives, que, dans un souci de transparence, la Commission et les États membres concernés puissent y participer en qualité d'observateurs et que les transporteurs aériens participant au mécanisme de consultation soient contraints d'accepter l'interligne, avec tous les autres transporteurs concernés, aux tarifs appliqués par la compagnie aérienn ...[+++]


(5) Consultations on passenger and cargo tariffs may contribute to the generalized acceptance of interlinable fares and rates to the benefit of air carriers as well as air transport users.

(5) Les consultations tarifaires pour le transport des passagers et des marchandises peuvent contribuer à l'acceptation générale des conditions d'interligne, ce dont bénéficient à la fois les transporteurs et les usagers.


- 2 - CHANGES IN THE MAIN RULES GOVERNING COMMUNITY AIRLINES OPERATING LICENCES Prior to 1986 Each Member State decided its own rules for awarding licences. The only rights the national airline of one Member State had in another State were those granted under bilateral agreements concluded between the Member States concerned. As from 1993 Criteria have been agreed for granting licences to national airlines. The requirements laid down by the Community concern: . the place where the company headquarters are established; . who holds the capital and the need for the company to be controlled by nationals of Community Member States; . the airlines' financial capacity; . civil liability insurance; . safety. National airlines have Community sta ...[+++]

EVOLUTION DES PRINCIPALES REGLES REGISSANT LES COMPAGNIES AERIENNES COMMUNAUTAIRES LICENCES D'EXPLOITATION Avant 1986 Chaque Etat membre décide de ses propres règles pour l'attribution de licences Les compagnies nationales n'ont d'autres droits dans les Etats membres que ceux qui leur sont octroyés par les accords bilatéraux entre Etats membres Après 1993 Il existe des critères pour l'attribution des licences à leurs compagnies nationales Les exigences communautaires concernent : . le siège de la compagnie, . la détention du capital et du contrôle par des ressortissants communautaires . la capacité financière des compagnies . les assurances responsabilité civile . la sécurité Les compagnies nationales ont le statut communautaire, elles béné ...[+++]


Airports grow at about double the rate of the economy, and on the air cargo side at about triple the rate of the economy, and will continue to need investment.

Le taux de croissance des aéroports augmente deux fois plus rapidement que celui de l'économie, et celui du fret aérien, trois fois plus rapidement. Les aéroports exigent continuellement des investissements.




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Date index: 2023-11-14
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