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AGACS
ATF
Air traffic control operations
Air-Ground Operations School
Air-Ground Operations Section
Air-ground operations system
Air-to-ground phototransmission system
Automatic air-ground communication system
Aviation Tactics Flight
Ground sense control system
Ground shift system
Ground-based air traffic control processes
Methods in air traffic control
NADGE
NATO Air Defence Ground Environment System
Procedures in air traffic control

Traduction de «air-ground operations system » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
air-ground operations system

système d'opérations air-sol


air-ground operations system

système d'opération air-sol


air/ground sensing system [ ground shift system | air/ground logic | ground sense control system ]

système de référence air-sol


ground shift system | air/ground sensing system | air/ground logic

système de référence air-sol


automatic air-ground communication system | AGACS [Abbr.]

système de communications air-sol automatique | AGACS [Abbr.]


Air-Ground Operations Section

section opérations air-sol


Aviation Tactics Flight [ ATF | Air-Ground Operations School ]

Escadrille d'instruction tactique (Aviation) [ EITA | École des opérations air-terre ]


NATO Air Defence Ground Environment System | NADGE [Abbr.]

infrastructure de défense aérienne | segment sol du système de détection et d'alerte de l'OTAN | système de défense aérienne semi-atomatique intégré


air-to-ground phototransmission system

système de transmission d'images air-sol


ground-based air traffic control processes | methods in air traffic control | air traffic control operations | procedures in air traffic control

opérations de contrôle du trafic aérien
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
air-ground communication systems, their constituents and associated procedures.

aux systèmes de communication air-sol, à leurs composants et procédures associées.


air-ground communication systems, their constituents and associated procedures.

aux systèmes de communication air-sol, à leurs composants et procédures associées.


3. Operators shall ensure that airborne systems referred to in Article 1(2)(c) and their constituents installed on-board aircraft referred to in Article 3(2) and (3) apply air-ground communications in compliance with the requirements of Part B or Part C of Annex IV for data exchanges of the air-ground applications defined in the ICAO standards specified in points 2 and 3 of Annex III.

3. Les exploitants veillent à ce que les systèmes embarqués visés à l’article 1er, paragraphe 2, point c), et leurs composants installés à bord des aéronefs visés à l’article 3, paragraphes 2 et 3, assurent des communications air-sol conformément aux exigences de l’annexe IV, partie B ou C, pour les échanges de données des applications air-sol définies dans les normes de l’OACI spécifiées à l’annexe III, points 2 et 3.


3. Operators shall ensure that airborne systems referred to in Article 1(2)(c) and their constituents installed on-board aircraft referred to in Article 3(2) and (3) apply air-ground communications in compliance with the requirements of Part B or Part C of Annex IV for data exchanges of the air-ground applications defined in the ICAO standards specified in points 2 and 3 of Annex III.

3. Les exploitants veillent à ce que les systèmes embarqués visés à l’article 1er, paragraphe 2, point c), et leurs composants installés à bord des aéronefs visés à l’article 3, paragraphes 2 et 3, assurent des communications air-sol conformément aux exigences de l’annexe IV, partie B ou C, pour les échanges de données des applications air-sol définies dans les normes de l’OACI spécifiées à l’annexe III, points 2 et 3.


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the verification of systems for air-to-ground communications shall demonstrate that 8,33 kHz channel spacing is in use for the VHF air-ground voice communications in accordance with Article 3(3) and that the performance of the 8,33 kHz voice communication systems complies with Article 3(7),

la vérification des systèmes de communications air-sol doit démontrer qu’un espacement entre canaux de 8,33 kHz est utilisé pour les communications vocales air-sol VHF conformément à l’article 3, paragraphe 3, et que la performance des systèmes de communications vocales fondés sur un espacement de 8,33 kHz est conforme aux dispositions de l’article 3, paragraphe 7,


2. This Regulation shall apply to air-ground voice communications systems based on 8,33 kHz channel spacing within the aeronautical mobile radio communication service band 117,975-137 MHz, their constituents and associated procedures and to flight data processing systems serving air traffic control units providing services to general air traffic, their constituents and associated procedures.

2. Le présent règlement s’applique aux systèmes de communications vocales air-sol fondés sur un espacement entre canaux de 8,33 kHz dans la bande de 117,975 à 137 MHz réservée au service mobile aéronautique de radiocommunications, à leurs composants et procédures associées, ainsi qu’aux systèmes de traitement des données de vol utilisés par les unités de contrôle de la circulation aérienne qui fournissent des services relevant de la circulation aérienne générale, à leurs c ...[+++]


the verification of systems for air-to-ground communications shall demonstrate that 8,33 kHz channel spacing is in use for the VHF air-ground voice communications in accordance with Article 3(3) and that the performance of the 8,33 kHz voice communication systems complies with Article 3(7),

la vérification des systèmes de communications air-sol doit démontrer qu’un espacement entre canaux de 8,33 kHz est utilisé pour les communications vocales air-sol VHF conformément à l’article 3, paragraphe 3, et que la performance des systèmes de communications vocales fondés sur un espacement de 8,33 kHz est conforme aux dispositions de l’article 3, paragraphe 7,


2. This Regulation shall apply to air-ground voice communications systems based on 8,33 kHz channel spacing within the aeronautical mobile radio communication service band 117,975-137 MHz, their constituents and associated procedures and to flight data processing systems serving air traffic control units providing services to general air traffic, their constituents and associated procedures.

2. Le présent règlement s’applique aux systèmes de communications vocales air-sol fondés sur un espacement entre canaux de 8,33 kHz dans la bande de 117,975 à 137 MHz réservée au service mobile aéronautique de radiocommunications, à leurs composants et procédures associées, ainsi qu’aux systèmes de traitement des données de vol utilisés par les unités de contrôle de la circulation aérienne qui fournissent des services relevant de la circulation aérienne générale, à leurs c ...[+++]


Chapter 2 ‘Aeronautical Mobile Service’, Section 2.1 ‘Air-ground VHF communication system characteristics’ and Section 2.2 ‘System characteristics of the ground installations’ of ICAO Annex 10, Volume III, Part 2 (First Edition — July 1995 incorporating Amendment No 80).

Chapitre 2 «Aeronautical Mobile Service», section 2.1 «Air-ground VHF communication system characteristics» et section 2.2 «System characteristics of the ground installations» de l’annexe 10 de l’OACI, volume III, deuxième partie (première édition — juillet 1995, intégrant l’amendement 80).


Increasing operational capacity and safety of the air transport system: the objective is to optimise airspace and airport utilisation in order to reduce flight delays, through an integrated air traffic management system (Single European Sky).The research activities are focusing on on-board and ground communication, navigation and surveillance systems and the introduction of new concepts, including the free-flight concept, in the future European ATM (ai ...[+++]

Les travaux de recherche se centrent sur les systèmes de communication, de navigation et de surveillance à bord et au sol, l'introduction des nouveaux concepts tels que « free light » ou vol sans contrainte dans les système européen d'ATM (Asychronous Transfert Mode/gestion du trafic aérien).


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