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Air defence coordination
Air traffic coordination
Aircraft Fire Fighting Working Group
Aircraft crash fire and rescue service
Aircraft crash on takeoff
Aircraft fire
Aircraft fire on takeoff
Aircraft fire on takeoff - parachutist injured
Aircraft fire report
Aircraft firing circuit test set
Anti-aircraft fire
Working Group on Aircraft Fire Fighting

Translation of "aircraft fire on takeoff " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Aircraft fire on takeoff

incendie aérien au décollage


Aircraft fire on takeoff - parachutist injured

incendie aérien au décollage, parachutiste blessé


Aircraft crash on takeoff

accident aérien au décollage


Working Group on Aircraft Fire Fighting [ Aircraft Fire Fighting Working Group ]

Groupe de travail sur la lutte contre les incendies d'aéronefs


Working Group on Aircraft Fire Protection at Non-Designated Airports [ Working Group on Aircraft Fire Protection at Small Airports ]

Groupe de travail sur la protection contre les incendies d'aéronefs aux aéroports non désignés [ Groupe de travail sur la protection contre les incendies d'aéronefs aux petits aéroports ]




anti-aircraft fire (1) | air defence coordination (2) | air traffic coordination (3)

coordination du feu de la défense contre avions avec les mouvements de l'aviation (1) | coordination des mouvements de l'aviation avec le feu de la DCA (2) | coordination entre les tirs de la DCA et les mouvements de l'aviation (3) | coordination du feu de la défense contre avions et les mouvements de l'aviation (4) [ COFEMO ]




aircraft firing circuit test set

appareil de test du circuit de mise à feu


aircraft crash fire and rescue service

service d'incendie et de sauvetage en cas d'écrasement d'aéronef au sol
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
303.13 During the hours of operation of the aircraft fire-fighting service, the operator of a designated airport or of a participating airport or aerodrome shall ensure that trained aircraft fire-fighting personnel are in response posture and in sufficient number to operate the aircraft fire-fighting vehicles and apply the extinguishing agents required by section 303.09.

303.13 L’exploitant d’un aéroport désigné ou d’un aéroport ou aérodrome participant doit veiller à ce que, durant les heures de fonctionnement du service de lutte contre les incendies d’aéronefs, le personnel ayant reçu la formation sur la lutte contre les incendies d’aéronefs soit en position d’intervention et soit suffisant pour faire fonctionner les véhicules de lutte contre les incendies d’aéronefs et pour répandre les agents extincteurs exigés en application de l’article 303.09.


303.09 Subject to sections 303.10 and 303.11, the operator of a designated airport or of a participating airport or aerodrome the critical category for fire fighting of which is set out in column I of an item of the table to this section shall provide to the aircraft fire-fighting service at the airport or aerodrome the quantities of water and complementary extinguishing agents set out in columns II and III of the item, and the minimum number of aircraft fire-fighting vehicles set out in column IV of that item necessary to provide the ...[+++]

303.09 Sous réserve des articles 303.10 et 303.11, l’exploitant d’un aéroport désigné ou d’un aéroport ou aérodrome participant dont la catégorie critique — SLIA figure à la colonne I du tableau du présent article doit mettre à la disposition du service de lutte contre les incendies d’aéronefs à l’aéroport ou à l’aérodrome les quantités d’eau et d’agents extincteurs complémentaires précisées aux colonnes II et III, ainsi que le nombre minimal nécessaire de véhicules de lutte contre les incendies d’aéronefs prévu à la colonne IV pour fournir la capacité to ...[+++]


303.14 The operator of a designated airport or of a participating airport or aerodrome shall ensure that all personnel assigned to aircraft fire-fighting duties are trained in accordance with the aircraft fire-fighting standards.

303.14 L’exploitant d’un aéroport désigné ou d’un aéroport ou aérodrome participant doit veiller à ce que tous les membres du personnel affectés à des fonctions de lutte contre les incendies d’aéronefs reçoivent une formation conforme aux normes de lutte contre les incendies d’aéronefs.


303.08 The operator of a designated airport or of a participating airport or aerodrome shall provide its aircraft fire-fighting service with both the principal and the complementary extinguishing agents and the equipment delivering the agents that meet the requirements set out in the aircraft fire-fighting standards.

303.08 L’exploitant d’un aéroport désigné ou d’un aéroport ou aérodrome participant doit mettre à la disposition du service de lutte contre les incendies d’aéronefs les agents extincteurs principaux et complémentaires, ainsi que le matériel servant à les projeter, qui satisfont aux exigences prévues dans les normes de lutte contre les incendies d’aéronefs.


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(2) The operator of a participating airport or aerodrome shall provide the aircraft fire-fighting vehicles and the personnel required pursuant to this Subpart that correspond to the critical category for fire-fighting published in the Canada Flight Supplement to respond to an aircraft emergency at the airport or aerodrome.

(2) L’exploitant d’un aéroport ou aérodrome participant doit fournir, suivant la catégorie critique — SLIA publiée dans le Supplément de vol-Canada, les véhicules de lutte contre les incendies d’aéronefs et le personnel exigés en vertu de la présente sous-partie pour intervenir dans le cas d’un aéronef en état d’urgence à l’aéroport ou à l’aérodrome.


It should not apply to aircraft such as military aircraft and aircraft undertaking customs, police and fire-fighting operations.

Il ne devrait pas s’appliquer aux aéronefs tels que les aéronefs militaires et les aéronefs menant des opérations de douane, de police et de lutte contre les incendies.


Fire extinguishing systems on-board of aircraft are regulated by the Convention on International Civil Aviation which establishes common minimum standards for operation of aircraft and airworthiness of aircraft in its Annex 6 and in its Annex 8, and by Regulation (EC) No 216/2008 of the European Parliament and of the Council of 20 February 2008 on common rules in the field of civil aviation and establishing a European Aviation Safety Agency (2).

Les dispositifs d’extinction d’incendie installés à bord des aéronefs sont régis par la Convention relative à l’aviation civile internationale, qui fixe des normes communes minimales pour les opérations de vol et la navigabilité des aéronefs dans ses annexes 6 et 8, et par le règlement (CE) no 216/2008 du Parlement européen et du Conseil du 20 février 2008 concernant des règles communes dans le domaine de l’aviation civile et instituant une Agence européenne de la sécurité aérienne (2).


Regarding aircraft, as civil aviation is regulated at the international level, due account should be taken of initiatives by the International Civil Aviation Organisation (ICAO) concerning installation and use of halons for fire extinguishers on aircraft.

Dans le secteur de l’aviation, l’aviation civile étant réglementée à l’échelle internationale, il convient de tenir dûment compte des initiatives de l’Organisation de l’aviation civile internationale (OACI) relatives à l’installation et l’utilisation des halons dans les extincteurs à bord des avions.


For fire protection systems in cargo compartments, engine nacelles and auxiliary power units, on existing civil aircraft or on those being produced in accordance with an existing type certification, alternatives have also not yet been identified.

En ce qui concerne les systèmes de protection contre les incendies dans les compartiments de fret, les nacelles-moteur et les unités de puissance auxiliaires, à bord des aéronefs civils existants ou de ceux qui sont fabriqués conformément à une certification de type existante, des substituts n’ont pas non plus été trouvés.


Potentially, future EU reserve capacities could include, although not necessarily exclusively, high-capacity fire-fighting aircraft adapted to a variety of geographical conditions.

Les futures capacités de réserve de l’Union pourraient inclure, sans toutefois s’y limiter nécessairement, des aéronefs de grande capacité de lutte contre les incendies adaptés à de multiples conditions géographiques.




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Date index: 2022-06-06
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