Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aircraft Noise and Emissions Committee
Aircraft noise
Aircraft noise certification
CAN
Committee on Aircraft Noise
Group of Experts on Aircraft Noise
Insulation against noise
MaNO
Machine Noise Ordinance
Noise insulation
Noise protection
Soundproofing sound insulation

Translation of "aircraft noise " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Aircraft Noise in the Vicinity of Airports: Noise, Stress and Cardiovascular Disease

Le bruit des avions à proximité des aéroports : bruit, stress et maladies cardio-vasculaires


Aircraft Noise in the Vicinity of Airports: Implications for Human Health

Le bruit des avions à proximité des aéroports - Effets sur la santé


Aircraft Noise and Emissions Committee

Comité sur le bruit et les émissions des aéronefs






aircraft noise certification

certification acoustique des aéronefs


Group of Experts on Aircraft Noise

Groupe d'experts Bruit des aéronefs


Committee on Aircraft Noise | CAN [Abbr.]

Comité sur le bruit des aéronefs | CAN [Abbr.]


insulation against noise (1) | noise protection (2) | noise insulation (3) | soundproofing (4) sound insulation (5)

isolation contre le bruit (1) | insonorisation (2) | isolation acoustique (3)


Ordinance of 22 May 2007 on the Noise Levels of Devices and Machines used outside | Machine Noise Ordinance [ MaNO ]

Ordonnance du DETEC du 22 mai 2007 relative aux émissions sonores des matériels destinés à être utilisés en plein air | Ordonnance sur le bruit des machines [ OBM ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Directive is in part meant to specify the circumstances in which Member States may introduce restrictions on marginally compliant aircraft, in accordance with ICAO's guidelines and at the same time contribute to the general objective to prevent a worsening of the noise climate and to limit or reduce the number of people significantly affected by the harmful effects of aircraft noise.

La directive vise en partie à préciser les circonstances dans lesquelles les États membres peuvent introduire des restrictions concernant les aéronefs présentant une faible marge de conformité, au sens des recommandations de l'OACI, tout en contribuant à la réalisation de l'objectif général d'éviter une dégradation de l'environnement sonore et de limiter ou réduire le nombre de personnes fortement affectées par les effets nocifs du bruit des avions.


3. Upon request of the Agency, holders of an aircraft type certificate or a supplemental type certificate issued in accordance with Regulation (EC) No 216/2008 of the European Parliament and of the Council , and legal or natural persons operating aircraft for which no type certificate has been issued under that Regulation, shall provide aircraft noise and performance information for noise modelling purposes.

3. À la demande de l’Agence, les titulaires d’un certificat de type pour un aéronef ou d’un certificat de type supplémentaire, délivré conformément au règlement (CE) no 216/2008 du Parlement européen et du Conseil , et les personnes morales ou physiques exploitant des aéronefs pour lesquelles aucun certificat de type n’a été délivré au titre dudit règlement, fournissent des informations relatives aux nuisances sonores liées au trafic aérien et à la performance à des fins de modélisation du bruit.


Finally, we can reduce aircraft noise by modifying aircraft operational procedures, including adding operational restrictions and noise abatement operational procedures.

Enfin, nous pouvons réduire le bruit causé par les aéronefs en modifiant les procédures opérationnelles de ces derniers, ce qui comprend l'ajout de restrictions opérationnelles et de procédures opérationnelles de réduction du bruit.


Question No. 10 Hon. Marlene Jennings: With regard to the Airport Soundscape Consultative Committee for Montreal-Pierre Elliott Trudeau International Airport, of which Transport Canada is a member, and as a follow-up to the October 5, 2009 letter from the Minister of Transport, Infrastructure and Communities to the honourable Member from Notre-Dame-de-Grâce—Lachine: (a) what have been the exact measures implemented over the last 15 years by this Committee designed to minimize aircraft noise around Montreal’s airports; and (b) what impact have these measures had on minimizing aircraft noise around Montreal’s airports?

Question n 10 L'hon. Marlene Jennings: En ce qui concerne le comité de consultation sur le paysage sonore de l’aéroport international Pierre-Elliott-Trudeau de Montréal, dont fait partie Transports Canada, et comme suite à la lettre que le ministre des Transports, de l’Infrastructure et des Collectivités a envoyée le 5 octobre 2009 à l’honorable député de Notre-Dame-de-Grâce—Lachine: a) quelles mesures précises ont été adoptées par le comité au cours des 15 dernières années pour limiter le bruit des aéronefs aux alentours des aéroports de Montréal; b) quel impact ont eu ces mesures sur la limitation du bruit des aéronefs a ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The new Directive on aircraft noise requires the application of certain procedures prior to introducing noise related operating restrictions such as those in the Royal Decree. Belgium has not applied these mandatory procedures nor the definition of noisy aeroplanes as prescribed by the Directive.

La nouvelle directive concernant le bruit des avions exige qu'on applique certaines procédures avant d'introduire des restrictions d'exploitation pour cause de bruit comme celles prévues dans l'arrêté royal.


These devices enable these aircraft to meet the stricter standards for 'Chapter 3', but by such a small margin that the overall effect on aircraft noise is reduced and that such aircraft are noisier than aircraft originally certificated to Chapter 3 standards

Ces dispositifs rendent l'avion conforme aux normes plus strictes pour le "chapitre 3", mais avec une marge si petite que l'effet global sur le bruit de l'avion est limité et qu'il est finalement plus bruyant que les avions initialement certifiés pour les normes "chapitre 3".


(b) "City airport" shall mean an airport in the centre of a large conurbation, of which no runway has a take-off run available of more than 2000 metres and which provides only point-to-point services between or within European states, where a significant number of people are objectively affected by aircraft noise and where any incremental increase in aircraft movements represents a particularly high annoyance in the light of the extreme noise situation.

b) "aéroport urbain", un aéroport dont aucune piste n'a une longueur de roulement utilisable au décollage de plus de 2000 mètres, qui n'offre que des liaisons de point à point entre des États européens ou à l'intérieur d'un même État, et qui est situé au centre d'une grande agglomération où, selon des critères objectifs, un grand nombre de personnes souffrent du bruit des avions et où toute augmentation supplémentaire du nombre de mouvements entraîne une nuisance particulièrement forte étant donné la gravité de la pollution sonore.


1.4. A description of measures to reduce aircraft noise already implemented: for example, information on land-use planning and management; noise insulation programmes; operating procedures such as PANS-OPS; operation restrictions such as noise limits, night limits/curfew, noise charges; preferential runway use, noise preferred routes/track-keeping, and noise monitoring.

1.4. Description de mesures déjà mises en oeuvre pour abaisser les niveaux de bruit: par exemple, la planification et la gestion de l'utilisation des sols, des programmes d'isolation acoustique; des procédures d'exploitation comme les PANS-OPS; des restrictions d'exploitation telles que des limitations des niveaux sonores, des limitations ou des interdictions des vols de nuit, des redevances liées au bruit, utilisation de pistes préférentielles, d'itinéraires préférés pour des raisons de bruit/suivi de la trajectoire de vol; et mesure du bruit.


The objective is to ensure that there is no overall increase, and paves the way for a reduction in aircraft noise, after the completion of the phase out of so-called "Chapter 2 " noise certificated aircraft in April 2002.

L'objectif est d'assurer qu'il n'y a aucune augmentation globale du bruit, et prépare le terrain pour une réduction du bruit des avions, à l'issue de l'élimination progressive des avions dont le niveau de bruit correspond au "chapitre 2 ", prévue en avril 2002.


/ * * * "The Community has long recognised the need to improve the acoustical environment around airports and it has taken action to reduce the noise from civil subsonic aircraft through a first directive on aircraft noise in 1980 and a later amendment in 1983. - 3 - "As from 1 January 1988 non noise-certificated aircraft - that is the very noisy ones - will have been banished from the Community, and that form of environmental disturbance will disappear".

Consciente depuis longtemps de la nécessité d'améliorer l'environnement acoustique des abords des aéroports, la Communauté a pris des mesures visant à réduire les nuisances sonores provoquées par les avions civils subsoniques en publiant en 198O une première directive sur les nuisances sonores des aéronefs qui a été modifiée en 1983. - 3 - A compter du 1er janvier 1988, les aéronefs n'ayant pas de certification acoustique - c'est-à-dire les aéronefs particulièrement bruyants - auront disparu de la Communauté.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'aircraft noise' ->

Date index: 2023-02-21
w