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Alternate fuel
Alternate fuel usage procedure
Alternate tank
Alternative fuel
Alternative fuel burner
Alternative multi-fuel burner
Alternative transportation fuel
Aux fuel tank
Auxiliary fuel tank
Dual fuel burner
Dual-fuel burner
External fuel tank
External tank
Fuel consumption
Fuel flow
Fuel to alternate
Fuel usage
Gas-oil burner
Replacement fuel
Substitute fuel

Translation of "alternate fuel usage " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
alternate fuel usage procedure

procédure spéciale d'utilisation carburant


alternate fuel usage procedure

procédure spéciale d'utilisation carburant


alternative fuel burner | alternative multi-fuel burner | dual-fuel burner

brûleur multicombustible à fonctionnement alterné


dual-fuel burner [ dual fuel burner | alternative fuel burner | alternative multi-fuel burner | gas-oil burner ]

brûleur mixte gaz/mazout alterné [ brûleur mixte fuel/gaz | brûleur mixte gaz-fuel | brûleur mixte au gaz ou au mazout | brûleur multicombustible à fonctionnement alterné ]


alternative fuel [ replacement fuel | alternative transportation fuel | substitute fuel ]

carburant de remplacement [ carburant de substitution | carburant de rechange | carburant alternatif | combustible de remplacement | combustible de substitution | combustible alternatif ]


fuel consumption | fuel flow | fuel usage

consommation de carburant | débit de combustible


fuel to alternate | alternate fuel

réserve de dégagement




alternative fuel

carburant de remplacement | carburant alternatif


external tank (1) | external fuel tank (2) | alternate tank (3) | auxiliary fuel tank (4) [ aux fuel tank ]

réservoir supplémentaire (1) | réservoir supplémentaire à carburant (2) | réservoir auxiliaire (3)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
considering medium-term policy options such as mandatory CO emissions for newly registered HDVs, modern infrastructure supporting alternative fuels, smarter pricing of infrastructure usage (pricing infrastructure use on ‘polluter-pays’ (those who pollute while using the infrastructure pay) and ‘user-pays’ (those who use the infrastructure pay) principles), effective and coherent use of vehicle taxation by EU countries and other market-based mechanisms.

examiner les options politiques à moyen terme, y compris la fixation de limites contraignantes pour les émissions de CO des véhicules utilitaires lourds nouvellement immatriculés, le développement d’infrastructures modernes favorisant les carburants de substitution, une tarification plus intelligente de l’utilisation des infrastructures [tarification de l’usage des infrastructures fondée sur les principes du «pollueur-payeur» (paiement par les pollueurs) et de l’«utilisateur-payeur» (paiement par les usagers), l’utilisation efficace et cohérente de la taxation des véhicules par les pays de l’Union européenne et d’autres mécanismes fondés ...[+++]


Other options could include the development of modern infrastructure supporting alternative fuels for HDVs, smarter pricing on infrastructure usage, effective and coherent use of vehicle taxation by Member States and other market-based mechanisms.

D’autres options pourraient inclure le développement d'infrastructures modernes favorisant les carburants de substitution pour les véhicules utilitaires lourds, une tarification plus intelligente de l’utilisation des infrastructures, l’utilisation efficace et cohérente de la taxation des véhicules par les États membres et d’autres mécanismes fondés sur le marché.


While the setting of mandatory CO2 emission average limits for newly registered HDVs is the most apparent option as it inter alia ensures consistency with the way cars and vans emissions are regulated, other options could include modern infrastructure supporting alternative fuels for HDVs, smarter pricing on infrastructure usage, effective and coherent use of vehicle taxation by Member States and other market based mechanisms.

Bien que la fixation de limites contraignantes moyennes pour les émissions de CO2 des véhicules utilitaires lourds nouvellement immatriculés soit la solution la plus évidente, puisqu'elle garantit, entre autres, la cohérence avec la réglementation relative aux voitures et aux camionnettes, d’autres options pourraient inclure des infrastructures modernes favorisant les carburants de substitution pour les véhicules utilitaires lourds, une tarification plus intelligente de l’utilisation des infrastructures, l’utilisation efficace et cohérente de la taxation des véhicules par les États membres et d’autres mécanismes fondés sur le marché.


considering medium-term policy options such as mandatory CO emissions for newly registered HDVs, modern infrastructure supporting alternative fuels, smarter pricing of infrastructure usage (pricing infrastructure use on ‘polluter-pays’ (those who pollute while using the infrastructure pay) and ‘user-pays’ (those who use the infrastructure pay) principles), effective and coherent use of vehicle taxation by EU countries and other market-based mechanisms.

examiner les options politiques à moyen terme, y compris la fixation de limites contraignantes pour les émissions de CO des véhicules utilitaires lourds nouvellement immatriculés, le développement d’infrastructures modernes favorisant les carburants de substitution, une tarification plus intelligente de l’utilisation des infrastructures [tarification de l’usage des infrastructures fondée sur les principes du «pollueur-payeur» (paiement par les pollueurs) et de l’«utilisateur-payeur» (paiement par les usagers), l’utilisation efficace et cohérente de la taxation des véhicules par les pays de l’Union européenne et d’autres mécanismes fondés ...[+++]




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'alternate fuel usage' ->

Date index: 2021-04-27
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