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Accounting Office User's Guide
Accounts Receivable User's Manual
User guide
User handbook
User manual
User's guide

Translation of "Accounting Office User's Guide " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Accounting Office User's Guide

Guide de l'utilisateur à l'intention des bureaux comptables


Accounts Receivable User's Manual

Manuel des comptes à recevoir de l'utilisateur


user manual [ user guide | user's guide | user handbook ]

manuel de l'utilisateur [ guide de l'utilisateur ]


user guide | user's guide | user manual

guide de l'utilisateur | manuel de l'utilisateur
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
16.5 (1) Where the appropriate minister and the accounting officer for a department named in Part I or II of Schedule VI are unable to agree on the interpretation or application of a policy, directive or standard issued by the Treasury Board, the accounting officer shall seek guid­ance in writing on the matter from the Secretary of the Treasury Board.

16.5 (1) Si le ministre compétent et l’administrateur des comptes d’un ministère mentionné aux parties I ou II de l’annexe VI ne s’entendent pas sur l’interprétation ou l’application de quelque politique, directive ou norme établie par le Conseil du Trésor, l’administrateur des comptes demande l’avis écrit du secrétaire du Conseil du Trésor sur la question.


Our finance department, in quoting the U.S. General Accounting Office study, concludes that 75% of employees receiving transit passes were already transit users.

Notre ministère des Finances conclut, en citant l'étude du U.S General Accounting Office, que 75 p. 100 des employés qui reçoivent les cartes d'abonnement au transport en commun étaient déjà des usagers de ces services.


These principles are reflected in the government-wide guidance on provision of information to parliamentarians that is provided to public servants in the following documents: “Accountable Government: A Guide for Ministers and Ministers of State”, 2011; “Accounting Officers: Guidance on Roles, Responsibilities and Appearances Before Parliamentary Committees”, 2007; “Guidance for Deputy Ministers”, 2003; and “Notes on the Responsibilities of Public Servants in Relation to Parliamentary Committees”, 1990.

Ces principes se retrouvent dans les orientations pangouvernementales sur la communication de renseignements aux parlementaires qui sont fournies aux fonctionnaires dans les documents suivants: Un gouvernement responsable: Guide du ministre et du ministre d’État, 2011, Administrateurs des comptes: lignes directrices concernant leurs rôles et leurs responsabilités, et leur comparution devant les comités parlementaires, 2007, Guide du sous ministre, 2003, et Note sur les responsabilités des fonctionnaires à l’égard des comités parlementaires, 1990.


Both the EMAS User's Guide and this decision state that it is an obligation for an EMAS registered organisation to clarify in the environmental statement how the SRD, when available, was taken into account; i.e. how the SRD has been used to identify measures and actions, and possibly to set priorities, to (further) improve the environmental performance.

Le guide de l'utilisateur de l'EMAS et cette décision disposent que les organisations enregistrées EMAS sont tenues de préciser dans la déclaration environnementale de quelle manière le DRS, le cas échéant, a été pris en considération, c'est-à-dire de quelle manière elles ont utilisé le DRS pour recenser les mesures et les actions, et éventuellement pour fixer les priorités, en vue d'améliorer (davantage) la performance environnementale.


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But whether it's 400 programs, 4,000 programs, or 40 programs, if the government is collecting user fees from business, the general public, or wherever, I think the people paying the money have the right to accountability from the government as to the cost-effectiveness of the user fees, how the money is spent, whether you're collecting more or less than what's needed, and just a general accountability of the regulations that guide the user fees being ...[+++]

Or, qu'il y ait 400, 4 000 ou 40 programmes, si le gouvernement exige des frais d'utilisation des entreprises ou du public, ceux-ci ont le droit de demander des comptes au gouvernement, de savoir si ces frais sont rentables, quelle utilisation on en fait, s'ils sont trop élevés ou pas assez, quels sont les règlements qui régissent les frais d'utilisation.


In so doing the accounting officer shall be guided by the internationally accepted accounting standards for the public sector.

Pour ce faire, il s'inspire des normes comptables internationalement admises pour le secteur public.


There is one study, among others, that was done by the U.S. Government Accountability Office, which revealed that in the United States, before user fees were charged in 1992, 1.6% of drugs were taken out of circulation.

Il y a entre autres une étude qui a été faite par le Government Accountability Office des États Unis qui révèle qu'aux États-Unis, avant l'imposition en 1992 des frais aux usagers, 1,6 p. 100 des médicaments étaient retirés de la circulation.


Accounts for persons authorised to access SIS II software from CS-SIS shall be monitored by the Local Security Officer for the Central SIS II. Use of those accounts, including time and user identity shall be registered.

Les comptes des personnes autorisées à accéder aux logiciels du SIS II à partir du CS-SIS sont contrôlés par le responsable local de la sécurité pour le SIS II central.


Indicative benchmarks can be helpful in guiding users on the best available technology for specific applications (such as office or public street lighting).

Les critères de référence indicatifs peuvent être utiles pour orienter les utilisateurs vers les meilleures technologies disponibles pour des applications particulières (telles que l’éclairage de bureau et l’éclairage des voies publiques).


2. When adopting the rules and methods referred to in paragraph 1, the Commission's accounting officer shall be guided by the internationally accepted accounting standards for the public sector but may depart from them where justified by the specific nature of the Communities' activities.

2. Le comptable de la Commission arrête les règles et méthodes visés au paragraphe 1, en s'inspirant des normes comptables internationalement admises pour le secteur public, dont il peut s'écarter lorsque la nature particulière des activités des Communautés le justifie.




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Date index: 2023-10-26
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