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Assets and Liabilities Return of Domestic Assets
Consolidated Return of Assets and Liabilities

Traduction de «Assets and Liabilities Return Domestic Assets » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Assets and Liabilities Return of Domestic Assets

Actif et Passif - Relevé de l'actif national


Monthly Return of Geographical Distribution of Assets and Liabilities

Relevé mensuel des éléments de l'actif et du passif répartis par pays


Consolidated Return of Assets and Liabilities

Relevé consolidé de l'actif et du passif
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3. The related market referred to in point (b)(ii) of paragraph 2 shall be the sum of assets and liabilities of the effective contributors to the panel in the domestic currency divided by the sum of assets and liabilities in the domestic currency of credit institutions in the relevant Member State, including branches established in the Member State, and money market funds in the relevant Member State.

3. Le marché correspondant visé au paragraphe 2, point b) ii), est la somme des actifs et passifs des contributeurs effectifs au panel en monnaie nationale divisée par la somme des actifs et passifs en monnaie nationale des établissements de crédit dans l'État membre concerné, y compris les succursales établies dans l'État membre, et les fonds du marché monétaire dans l'État membre concerné.


665 (1) A company, society or provincial company shall prepare annually a return of the condition and affairs of the company, society or provincial company as at the end of each financial year, showing its assets and liabilities and its income and expenditures during that financial year together with such other information as the Superintendent may deem necessary.

665 (1) La société, société de secours ou société provinciale établit un état de sa situation et de ses affaires à la fin de chaque exercice; cet état indique ses actif et passif ainsi que ses recettes et dépenses au cours de l’exercice et donne tout autre renseignement que le surintendant estime nécessaire.


601 (1) An authorized foreign bank, in respect of its business in Canada, shall prepare annually a return of the condition and affairs of the authorized foreign bank as at the end of each financial year, showing its assets and liabilities and its income and expenditures during that financial year together with any other information that the Superintendent considers appropriate.

601 (1) La banque étrangère autorisée établit, en ce qui touche l’exercice de ses activités au Canada, un état de sa situation et de ses affaires à la fin de chaque exercice; cet état indique ses actif et passif ainsi que ses recettes et dépenses au cours de l’exercice et donne tout autre renseignement que le surintendant estime nécessaire.


Without responding too long to your question, Mr. Chairman, returning to that question of percentages, I think the other thing we need to bear in mind is that if we take together all the domestic assets of all the life insurance companies in Canada, we would still have a lesser asset value than the domestic assets of the Royal Bank.

Sans vouloir vous donner une trop longue réponse à votre question, monsieur le président, il me semble important de se rappeler, par rapport aux pourcentages que vous avez mentionnés, que si l'on regroupe les actifs nationaux de toutes les compagnies d'assurance-vie au Canada, la valeur de l'actif national de ces dernières serait tout de même inférieure à celle de l'actif intérieur de la Banque Royale.


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B. whereas there exists a comprehensive international legal framework based on international agreements and standards dealing with corruption, money laundering and law enforcement, with special regard to the United Nations Convention against Corruption (UNCAC) of 2003, which confers clear obligations on States Parties, including establishing the means to overcome bank secrecy and adapting domestic legal systems in order to accommodate asset recovery processes; whereas Article 51 of the UNCAC declares that the return of ...[+++]assets ‘is a fundamental principle of this Convention, and States Parties shall afford one another the widest measure of cooperation and assistance in this regard’, while Article 46.1. stresses that ‘States Parties shall afford one another the widest measure of mutual legal assistance in investigations, prosecutions and judicial proceedings in relation to the offences covered by this Convention’;

B. considérant qu'il existe un cadre juridique international complet fondé sur des normes et des accords internationaux en matière de corruption, de blanchiment d'argent et d'application des lois, en particulier la convention des Nations unies contre la corruption (CNUCC) de 2003, qui impose des obligations claires aux États parties, notamment créer les moyens de vaincre le secret bancaire et adapter les systèmes juridiques intérieurs pour tenir compte des procédures de recouvrement des avoirs; considérant que l'article 51 de la CNUCC dispose que la restitution d’avoirs "est un principe fondamental de la présente Convention, et les État ...[+++]


15. Is concerned about banks holding large amounts domestic government bonds which is creating a perverse feedback effect when pressure on sovereign debt turns into pressure on banks; recalls that the diversification of assets and liabilities is a tool to ensure stability and one of the neglected advantages resulting from the internal market;

15. est préoccupé par le fait que des banques détiennent des volumes importants d'obligations d'État, donnant lieu à un effet de contre-réaction perverse lorsque la pression sur la dette souveraine se transforme en pression sur les banques; rappelle que la diversification des actifs et des passifs est un outil visant à garantir la stabilité ainsi qu'un des avantages négligés résultant du marché intérieur;


15. Is concerned about banks holding large amounts domestic government bonds which is creating a perverse feedback effect when pressure on sovereign debt turns into pressure on banks; recalls that the diversification of assets and liabilities is a tool to ensure stability and one of the neglected advantages resulting from the internal market;

15. est préoccupé par le fait que des banques détiennent des volumes importants d'obligations d'État, donnant lieu à un effet de contre-réaction perverse lorsque la pression sur la dette souveraine se transforme en pression sur les banques; rappelle que la diversification des actifs et des passifs est un outil visant à garantir la stabilité ainsi qu'un des avantages négligés résultant du marché intérieur;


monitoring the funding and liquidity conditions of the banking sector, which should encompass at minimum: (i) the sources and uses of US dollar funding; (ii) maturity mismatches between US dollar assets and US dollar liabilities vs. maturity mismatches between domestic assets and domestic liabilities, for the most relevant time buckets (3) (4); (iii) funding liabilities in US dollars sourced from each significant counterparty class (as part of this, NSAs should give thei ...[+++]

surveiller les conditions de financement et de liquidité du secteur bancaire, la surveillance devant porter au minimum sur: a) les sources et les modalités d’emploi des financements en dollars; b) les asymétries d’échéances entre les actifs et les passifs en dollars, comparées à celles existant entre les actifs et les passifs domestiques, pour les tranches d’échéances les plus pertinentes (3) (4); c) les passifs de financement en dollars par catégorie de contrepartie significative (dans ce cadre, les autorités nationales de surveill ...[+++]


Since long term returns from FRDA activities are a net asset to the public purse rather than a liability, this is one way to downsize the federal government at no loss to the provinces.

Étant donné que le rendement, à long terme, des activités menées dans le cadre de l'EMVRF constitue non pas un passif mais un actif net pour le Trésor public, c'est un moyen de réduire la taille du gouvernement fédéral sans qu'il y ait de perte pour les provinces.


There is interest on unmatured debt, which is the holdings of T-bills, real return bonds, Canada domestic bonds and global bonds, which are bought and sold daily, and there are other interest costs which reflect our liabilities for future pension and benefit obligations.

Il y a les intérêts sur les obligations non échues, qu'il s'agisse des bons du Trésor, des obligations à rendement réel, des obligations canadiennes et des obligations internationales, que l'on achète et revend quotidiennement, et il y a les autres frais d'intérêts qui tiennent compte de nos obligations au titre des futurs paiements de pension et de prestations sociales.




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Date index: 2022-11-22
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