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ADEMRMP
Agriculture Drought Risk Management Plan
Alberta Drought Risk Management Plan
Bureau of Strategic Planning and Risk Management
Business continuity planning director
Business continuity strategy director
Corporate strategist
Create a business framework for a tourist destination
DIMSP
DIS Plans
Director Information Management Strategic Direction
Director Information Management Strategic Planning
Director Information Systems Plans
EU Risk Management Plan
EU-RMP
Management development
Management planning
RM plan
Risk management plan
Strategic management
Strategic planning
Strategic planning manager
Strategic risk management

Translation of "Bureau Strategic Planning and Risk Management " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Bureau of Strategic Planning and Risk Management

Bureau de Gestion des risques et planification stratégique


management plans developing to reduce risks in aquaculture | management plans developing to reduce the risks from pests, predators and diseases | develop management plans to reduce risks in aquaculture | developing risk-reduction management plans in aquaculture

élaborer des plans de gestion pour réduire les risques en aquaculture


management planning [ management development | strategic planning | Strategic management(STW) ]

gestion prévisionnelle


build a marketing strategy plan for destination management | build a strategic marketing plan to manage destinations | build a strategic marketing plan for destination management | create a business framework for a tourist destination

concevoir un plan de marketing stratégique pour gérer les destinations touristiques | élaborer un plan de marketing stratégique pour la gestion des destinations | concevoir un plan de marketing stratégique pour la gestion des destinations | mettre au point un plan de marketing stratégique pour gérer les destinations touristiques


Director Information Management Strategic Planning [ DIMSP | Director Information Management Strategic Direction | Director Information Management Planning and Programme Coordination | Director Information Systems Plans | DIS Plans ]

Directeur - Planification stratégique (Gestion de l'information) [ DPSGI | Directeur - Gestion de l'information (Orientation stratégique) | Directeur - Planification et coordination du programme ( Gestion de l'information) | Directeur - Systèmes informatiques (Plans) ]


Agriculture Drought and Excess Moisture Risk Management Plan [ ADEMRMP | Agriculture Drought Risk Management Plan | Alberta Drought Risk Management Plan ]

Agriculture Drought and Excess Moisture Risk Management Plan [ ADEMRMP | Agriculture Drought Risk Management Plan | Plan albertain de gestion des risques de sécheresse ]


business continuity planning director | corporate strategist | business continuity strategy director | strategic planning manager

directeur du planning stratégique | directrice de la planification stratégique | directeur du planning stratégique/directrice du planning stratégique | directrice du planning stratégique


strategic risk management

gestion stratégique des risques


EU Risk Management Plan | EU-RMP [Abbr.]

plan de gestion des risques de l'UE | EU-RMP [Abbr.]


risk management plan | RM plan

plan de gestion des risques | plan GR
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Witnesses: From the Department of Agriculture and Agri-Food: Mark Corey, Assistant Deputy Minister, Market and Industry Services Branch; Bruce Deacon, Assistant Deputy Minister, Corporate Management Branch; Douglas Hedley, Assistant Deputy Minister, Farm Financial Programs Branch; Tom Richardson, Acting Assistant Deputy Minister, Strategic Policy Branch; Paul Schubert, Acting Assistant Deputy Minister, Communications Branch; Simon Kennedy, Director General, Policy Planning ...[+++]

Témoins: Du Ministère de l'Agriculture et de l'Agroalimentaire: Mark Corey, sous-ministre adjoint, Direction générale des services à l'industrie et aux marchés; Bruce Deacon, sous-ministre adjoint, Direction générale de la gestion intégrée; Douglas Hedley, sous-ministre adjoint, Direction générale des programmes financiers pour l'agriculture; Tom Richardson, sous-ministre adjoint par interim, Direction générale des politiques stratégiques; Paul Schubert, sous-ministre adjoint par intérim, Direction générale des communications; Simon Kennedy, directeur général, Direction de la planification et de l'intégration des politiques, Directi ...[+++]


9. Notes that the Commission’s Internal Audit Service (IAS) carried out a risk assessment exercise in order to establish the new IAS strategic audit plan 2013-2015; acknowledges that following the risk assessment, all the processes were perceived by the IAS as satisfactorily controlled and that no process was placed in the high risk area; ascertains from the Agency that its Management ...[+++]

9. prend acte de l'exercice d'évaluation du risque mené par le service d'audit interne de la Commission afin de définir son nouveau plan d'audit stratégique pour la période 2013‑2015; reconnaît qu'à l'issue de cet exercice, le service d'audit interne a estimé que tous les processus de l'Agence étaient soumis à un niveau satisfaisant de contrôle et n'a classé aucun processus comme étant "à haut risque"; constate, au bénéfice de l'Agence, que le conseil d'administration de celle-ci a marqué son accord, en mai 2013, au pla ...[+++]


9. Notes that the Commission’s Internal Audit Service (IAS) carried out a risk assessment exercise in order to establish the new IAS strategic audit plan 2013-2015; acknowledges that following the risk assessment, all the processes were perceived by the IAS as satisfactorily controlled and that no process was placed in the high risk area; ascertains from the Agency that its Management ...[+++]

9. prend acte de l'exercice d'évaluation du risque mené par le service d'audit interne de la Commission afin de définir son nouveau plan d'audit stratégique pour la période 2013-2015; reconnaît qu'à l'issue de cet exercice, le service d'audit interne a estimé que tous les processus de l'Agence étaient soumis à un niveau satisfaisant de contrôle et n'a classé aucun processus comme étant "à haut risque"; constate, au bénéfice de l'Agence, que le conseil d'administration de celle-ci a marqué son accord, en mai 2013, au pla ...[+++]


(b) the policies relating to and the procedures for monitoring risk tolerance and risk management for major risk areas such as credit, market, liquidity, operational (inclusive of business continuity planning), technology, legal, regulatory, reputational and strategic risks; and

b) les politiques et les méthodes permettant de surveiller la tolérance face aux risques et la gestion de ces derniers pour ce qui est des principaux risques tels que le risque de crédit, le risque de marché, le risque de liquidité, le risque opérationnel (lequel comprend la planification de la continuité des opérations), le risque technologique, le risque juridique, le risque réglementaire, le risque réputationnel et le risque stratégique;


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13. Acknowledges from the Authority that in February 2012, the Commission’s Internal Audit Service (IAS) carried out an in-depth risk assessment in the Authority with the aim of determining its audit priorities for the coming years; notes that the IAS defined the most important risks related to the Authority’s processes and defined a Strategic Audit Plan for 2013-2015, which includes a list of future audit topics; notes that the Authority developed an action plan to address the identified ...[+++]

13. constate, d'après des informations fournies par l'Autorité, qu'en février 2012, le service d'audit interne de la Commission (SAI) a mené un exercice approfondi d'évaluation du risque auprès de l'Autorité afin de déterminer les priorités d'audit pour les années à venir; note que le SAI a défini les risques les plus importants liés aux procédures de l'Autorité et a défini un plan d'audit stratégique pour 2013-2015, qui comprend une liste des futurs sujets d'audit; observe que l'Autorité a élaboré un ...[+++]


13. Acknowledges from the Authority that in February 2012, the Commission’s Internal Audit Service (IAS) carried out an in-depth risk assessment in the Authority with the aim of determining its audit priorities for the coming years; notes that the IAS defined the most important risks related to the Authority’s processes and defined a Strategic Audit Plan for 2013-2015, which includes a list of future audit topics; notes that the Authority developed an action plan to address the identified ...[+++]

13. constate, d'après des informations fournies par l'Autorité, qu'en février 2012, le service d'audit interne de la Commission (SAI) a mené un exercice approfondi d'évaluation du risque auprès de l'Autorité afin de déterminer les priorités d'audit pour les années à venir; note que le SAI a défini les risques les plus importants liés aux procédures de l'Autorité et a défini un plan d'audit stratégique pour 2013-2015, qui comprend une liste des futurs sujets d'audit; observe que l'Autorité a élaboré un ...[+++]


Because the entity referred to in the response to Q-972 was involved in active projects in several countries, CIDA took the following specific measures to protect the interests of the Crown: CIDA established a multi-disciplinary task force to oversee a common, integrated and corporate approach to managing the situation and mitigating potential risks; discussions and meetings were held with senior representatives of the organization, who provided detailed information on the extent and severity of the financial situation, and the likel ...[+++]

Comme l’entité dans la réponse à la question Q-972 participait à des projets en cours de réalisation dans plusieurs pays, l’ACDI a pris les mesures particulières qui suivent pour protéger les intérêts de la Couronne: un « groupe de travail » multidisciplinaire a été mis sur pied par l’ACDI afin de superviser le recours à une approche intégrée pour gérer la situation et atténuer les risques potentiels; des discussions et des rencontres ont eu lieu avec des hauts représentants de l’organisation, qui ont fourni des renseignements détaillés au sujet de la gravité de la situation financière de l’organisation et des répercussions opérationnel ...[+++]


Question No. 621 Ms. Hélène Laverdière: With regard to the planned reductions in departmental spending for the Department of Foreign Affairs and International Trade (DFAIT) announced in Budget 2012, for fiscal years 2012-2013, 2013-2014 and 2014-2015: (a) what is the total dollar amount of reductions for each of the program activities, specifically, (i) International Policy Advice and Integration, (ii) Diplomacy and Advocacy, (iii) International Commerce, (iv) Consular Services and Emergency Management, (v) Passport Canada, (vi) Go ...[+++]

Question n 621 Mme Hélène Laverdière: En ce qui concerne les réductions prévues aux dépenses ministérielles pour le ministère des Affaires étrangères et du Commerce international (MAECI) annoncées dans le budget de 2012, pour les exercices 2012-2013, 2013-2014 et 2014-2015: a) quel est le montant total des réductions pour chaque activité de programme, à savoir, (i) Conseils stratégiques et Intégration des politiques internationales, (ii) Diplomatie et Défense des intérêts, (iii) Commerce international, (iv) Services consulaires et de ...[+++]


24. Believes that the drawing-up of risk maps and management plans should not be restricted to flooding, as in the Commission's current proposal for a directive, but should cover drought and forest fires, with maps being drawn up of areas at high risk of fires and drought within the EU together with the corresponding management plans;

24. considère que l'élaboration de cartes de risques et de plans de gestion ne devrait pas se limiter aux inondations, comme c'est le cas dans l'actuelle proposition de directive de la Commission, mais doit aussi s'étendre au domaine de la sécheresse et des incendies, qui exige également la réalisation de cartes de zones à haut risque d'incendie et de sé ...[+++]


That the Senate urges the Government, in the February 1998 Budget, to propose an amendment to the Income Tax Act that would increase to 30 %, by increments of 2 % per year over a five-year period, the foreign property component of deferred income plans (pension plans, registered retirement savings plans and registered pension plans), as was done in the period between 1990 to 1995 when the foreign property limit of deferred income plans was increased from 10 % to 20 %, because: (a) Canadians should be permitted to take advantage of potentially better investment returns in other markets, thereby increasing the value of their financial assets held for retirement, reducing the amount of income supplement that Canadians may need from government ...[+++]

Que le Sénat presse le gouvernement de proposer, dans le budget de février 1998, une modification à la Loi de l'impôt sur le revenu, tendant à porter à 30 %, par augmentations de 2 % par année sur cinq ans, le plafond de la proportion de biens étrangers des régimes de revenu différé (régimes de pension, régimes enregistrés d'épargne retraite, régimes de pension agréés) comme cela a été fait entre 1990 et 1995, alors que le plafond de biens étrangers des régimes de revenu différé a été porté de 10 % à 20% : a) parce que les Canadiens devraient avoir la possibilité de tirer avantage de meilleurs rendements sur leurs investissements dans d'autres marchés, ce qui aurait pour effet d'augmenter la valeur des avoirs financiers qu'ils détiennent en ...[+++]


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