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ACSESS
CACEE
CAEDHH
Canadian Association of Career Educators and Employers
Employment and Staffing Services Association of Canada
SCCIS - The Graduate Workforce Professionals
University and College Placement Association

Translation of "Canadian Association Career Educators and Employers " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Canadian Association of Career Educators and Employers [ CACEE | SCCIS - The Graduate Workforce Professionals | University and College Placement Association ]

Association canadienne des spécialistes en emploi et des employeurs [ ACSEE | ACCIS - Les professionnels de la main d'œuvre diplômée | Association de placement universitaire et collégiale ]


Association of Canadian Search, Employment and Staffing Services [ ACSESS | Association of Professional Placement Agencies & Consultants | Employment and Staffing Services Association of Canada ]

Association nationale des entreprises en recrutement et placement du personnel [ Association of Professional Placement Agencies & Consultants | Association des entreprises en placement et gestion de personnel ]


Canadian Association of Educators of the Deaf and Hard-of-Hearing [ CAEDHH | Association of Canadian Educators of the Hearing Impaired ]

Association Canadienne des Enseignants(es) des Sourds(es) et Malentendants(es) [ ACESM | Association Canadienne des Éducateurs des Déficients Auditifs ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
whereas low participation of women and girls in ICT-related education, and later in employment, is a result of a complex interplay of gender stereotyping that starts in the early stages of life and education and continues into professional careers; whereas factors limiting women and girls from participating in ICT education and employment include: lifelong s ...[+++]

considérant que le faible niveau de participation des femmes et des filles à l'éducation en matière de TIC, ainsi qu'à l'emploi dans ce domaine, est le résultat d'une interaction complexe entre les stéréotypes sexistes qui débute aux premiers stades de la vie et de l'éducation et se poursuit pendant la carrière professionnelle; que les facteurs entravant la participation des femmes et des filles à la formation et à l'emploi dans le domaine des TIC son ...[+++]


10. Calls on the Member States, in the light of the urgent social problems facing the EU and with the crisis hitting young people particularly hard, to promote exchanges of best practices in order to reduce the youth unemployment rate and address the needs of those in transition , especially in relation to social security, to provide Youth Guarantee, quality and paid traineeships (not substituting permanent jobs), work-based learning, apprenticeships a ...[+++]

10. appelle les États membres, compte-tenu de la situation d'urgence sociale dans l'Union et alors que la crise affecte particulièrement les jeunes, à promouvoir les échanges de bonnes pratiques pour réduire le taux de chômage des jeunes et répondre aux besoins des jeunes qui se trouvent en période de transition, notamment en matière de sécurité sociale, à proposer une garantie pour la jeunesse, à fournir des stages de qualité et rémunérés (qui ne se substituent pas à des emplois permanents), des formations en situation de travail, de ...[+++]


Strengthening guidance and counselling supports students’ career choices, transitions within education or from education to employment.

Le renforcement des activités d'orientation et de conseil facilite les choix de carrière des étudiants, les transitions au sein des systèmes d'enseignement ou entre le monde de l'éducation et celui du travail.


develop partnerships between public and private employment services, education and training institutions, career guidance services and with other specialised youth services (non-governmental organisations, youth centres and associations) that help smooth the transition from unemployment, inactivity or education into work.

Développer des partenariats entre les services de l'emploi publics et privés, les établissements d'enseignement et de formation, les services d'orientation professionnelle et d'autres services spécialisés pour la jeunesse (organisations non gouvernementales, centres et associations de jeunesse) qui contribuent à faciliter la transition du chômage, de l'inactivité ou de l'éducation vers l'emploi.


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Developing and delivering a Youth Guarantee scheme requires strong cooperation between all the key stakeholders: public authorities, employment services, career guidance providers, education training institutions, youth organisations, business, employers, trade unions, etc.

La création et la mise en place de la garantie pour la jeunesse nécessitent une étroite coopération entre les principaux intervenants: pouvoirs publics, services pour l’emploi, conseillers d’orientation, établissements d’enseignement et de formation, services d’aide aux jeunes, entreprises, employeurs, syndicats, etc.


8. Calls on the Member States to implement gender responsive education and training policies and materials as a tool for the elimination of gender inequality in education and employment and for the eradication of gender stereotypes; urges the Member States to promote gender-atypical employment (for example more male teachers in primary schools and more women in science) for young people, including young children before the age at which key educational and career ...[+++]

8. appelle les États membres à mettre en œuvre des politiques et des instruments en matière d'éducation et de formation qui prennent en compte les questions de genre afin d'éliminer les inégalités entre les femmes et les hommes dans les domaines de l'éducation et de l'emploi, et d'éradiquer les stéréotypes sexistes; demande instamment aux États membres de promouvoir, parmi la jeunesse, les emplois "atypiques" par rapport au genre ...[+++]


8. Calls on the Member States to implement gender responsive education and training policies and materials as a tool for the elimination of gender inequality in education and employment and for the eradication of gender stereotypes; urges the Member States to promote gender-atypical employment (for example more male teachers in primary schools and more women in science) for young people, including young children before the age at which key educational and career ...[+++]

8. appelle les États membres à mettre en œuvre des politiques et des instruments en matière d'éducation et de formation qui prennent en compte les questions de genre afin d'éliminer les inégalités entre les femmes et les hommes dans les domaines de l'éducation et de l'emploi, et d'éradiquer les stéréotypes sexistes; demande instamment aux États membres de promouvoir, parmi la jeunesse, les emplois "atypiques" par rapport au genre ...[+++]


1. Calls on the Member States to implement gender responsive education and training policies and materials as a tool to eliminate gender inequality in education and employment and to eradicate gender stereotypes; urges the Member States to promote gender-atypical employment (for example more male teachers in primary schools and more women in science) for young people, including young children before the age at which key educational and career decisions ...[+++]

1. appelle les États membres à mettre en œuvre des politiques et des instruments en matière d'éducation et de formation qui prennent en compte les questions de genre afin d'éliminer les inégalités entre les femmes et les hommes dans les domaines de l'éducation et de l'emploi, et d'éradiquer les stéréotypes sexistes; demande instamment aux États membres de promouvoir, parmi la jeunesse, les emplois "atypiques" par rapport au genre ...[+++]


8. Calls on the Member States to implement gender responsive education and training policies and materials as a tool to eliminate gender inequality in education and employment and to eradicate gender stereotypes; urges the Member States to promote gender-atypical employment (for example more male teachers in primary schools and more women in science) for young people, including young children before the age at which key educational and career decisions ...[+++]

8. appelle les États membres à mettre en œuvre des politiques et des instruments en matière d'éducation et de formation qui prennent en compte les questions de genre afin d'éliminer les inégalités entre les femmes et les hommes dans les domaines de l'éducation et de l'emploi, et d'éradiquer les stéréotypes sexistes; demande instamment aux États membres de promouvoir, parmi la jeunesse, les emplois "atypiques" par rapport au genre ...[+++]


A number of children’s rights in external relations are covered by existing specific EU development policies: for example those associated with education[8], health[9], employment, social inclusion, Decent Work [10] and human trafficking[11].

Un certain nombre de droits de l'enfant dans les relations extérieures sont couverts par des politiques de développement spécifiques existantes de l’UE: par exemple les droits concernant l’éducation[8], la santé[9], l’emploi, l’insertion sociale, le travail décent[10] et la traite des êtres humains[11].




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'Canadian Association Career Educators and Employers' ->

Date index: 2022-01-16
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