Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Children's play area
Children's play clothes
Children's play space
Children's play structure
Children's playground
Coach with children's play area
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Do sport with children
International Council for Children's Play
Play area
Play structure
Play with child
Play with children
Play-ground
Playground
Playing with children
Structure play

Translation of "Children's play structure " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
play structure [ children's play structure ]

élément de jeux [ structure de jeux | construction de jeu ]


playground | children's playground | play area | children's play area | children's play space

aire de jeux | aire de jeux pour les enfants | terrain de jeux | parc à jeux | parc de jeux | espace de jeux | aire de jeux pour enfants | terrain de jeux pour enfants | parc de jeux pour enfants


children's play clothes

vêtements de jeux pour enfants


International Council for Children's Play

Conseil international des jeux [ Conseil international des jeux et jouets ]




do sport with children | play with child | play with children | playing with children

jouer avec des enfants


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherished personal goal, retirement). Individual predisposition or vulnerability plays an important role in the ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un but important, mise à la retraite). La prédisposition et la vulnérabilité individuelles jouent un rôle imp ...[+++]


coach with children's play area

voiture espace-enfants | voiture espace-jeux | voiture-famille


playground | play-ground | children's playground

terrain de jeu | terrain de jeux pour les enfants | aire de jeu | parc de jeu | parc à jeu | terrain de jeux pour enfants


structure play

éléments de jeux | jeux par éléments
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In this context, protected play areas and child-friendly spaces where children and their family can gather for recreational, cultural and sporting activities also play a very important role.

Dans ce contexte, les aires de jeux sécurisées et les zones protégées ( child-friendly spaces ) où les enfants et leur famille peuvent se retrouver notamment pour des activités récréatives, culturelles et sportives jouent également un rôle très important.


Considers that children’s personal data online must be duly protected and that children need to be informed in an accessible and child-friendly manner about the risks and consequences of using their personal data online; stresses that online profiling of children should be prohibited; considers that all children should have the right to enjoy a healthy and safe environment and access to play.

estime que les données personnelles des enfants en ligne doivent être dûment protégés et que les enfants doivent être informés par des moyens accessibles et conviviaux sur les risques et les conséquences de l'utilisation de leurs données personnelles en ligne; souligne que le profilage en ligne des enfants devrait être interdit; Estime que tous les enfants devraient avoir le droit de jouir d'un environnement sain et sûr et d'accéder aux infrastructures de jeu.


whereas some 6,6 million children under the age of 5 died in 2012, mostly from preventable causes, and were thus deprived of their fundamental right to survive and develop; whereas 168 million children aged 5 to 17 are engaged in child labour, which compromises their right to be protected from economic exploitation and infringes their right to learn and play; whereas 11 % of girls are married before they turn 15, which jeopardises their rights to health, education and protection; whereas in sub-Saharan Africa 1 in every 10 children ...[+++]

considérant que près de 6,6 millions d'enfants de moins de cinq ans sont morts au cours de l'année 2012, la plupart, de causes évitables, et ont dès lors été privés de leur droit fondamental de survivre et de se développer; que 168 millions d'enfants âgés de 5 à 17 ans travaillent, ce qui menace leur droit à être protégé contre l'exploitation économique et porte atteinte à leur droit d'apprendre et d'accéder à des infrastructures de jeu; que 11 % des jeunes filles sont mariées avant l'âge de 15 ans, ce qui compromet leurs droits à la santé, à l'éducation et à la protection; considérant qu'en Afrique subsaharienne, un enfant sur 10 meu ...[+++]


Support the participation of all children in play, recreation, sport and cultural activities — Acknowledge the influence children have over their own well-being and their resilience in overcoming adverse situations, in particular by providing opportunities to participate in informal learning activities that take place outside the home and after regular school hours:

Encourager la participation de tous les enfants à des activités ludiques, récréatives, sportives et culturelles – Reconnaître la faculté des enfants à agir sur leur propre bien-être et à surmonter les situations difficiles (résilience), notamment en leur donnant des occasions de participer à des activités d’apprentissage informel en dehors de leur foyer et des heures scolaires.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Support the participation of all children in play, recreation, sport and cultural activities — Acknowledge the influence children have over their own well-being and their resilience in overcoming adverse situations, in particular by providing opportunities to participate in informal learning activities that take place outside the home and after regular school hours:

Encourager la participation de tous les enfants à des activités ludiques, récréatives, sportives et culturelles – Reconnaître la faculté des enfants à agir sur leur propre bien-être et à surmonter les situations difficiles (résilience), notamment en leur donnant des occasions de participer à des activités d’apprentissage informel en dehors de leur foyer et des heures scolaires.


Support the involvement of all children in existing participation structures; reach out to and support the participation of children from disadvantaged backgrounds;

Appuyer la participation de tous les enfants dans les structures participatives existantes; aller vers les enfants issus de milieux défavorisés et encourager leur participation.


Among the structural characteristics of the services, the size of the group varies on average from 10 to 14 children for the 0-3 age group and from 20 to 25 children for the 3-6 age group[30]. The ratio of staff to children is around 1:15 in most Member States, ranging from 1:6 in Estonia to 1:21.5 in France for pre-school education[31].

Parmi les caractéristiques structurelles des services, la taille du groupe d'enfants varie en moyenne de 10 à 14 enfants pour les 0-3-ans et de 20 à 25 enfants pour les 3-6-ans[30] et le ratio enfants/personnel se situe autour de 15/1 dans la plupart des Etats membres allant de 6/1 en Estonie jusqu'à 21,5/1 en France en éducation préscolaire[31].


[16] Articles 26 (youth issues) states that “cooperation shall support policies, measures and operations aimed at protecting the rights of children and youth, especially those of girl children” and “promoting the active participation of young citizens in public life”.Article 33 (institutional development and capacity building) also states that “cooperation shall play systematic attention to institutional aspects and in this context, shall support the efforts of the ACP States to develop and strengthen ...[+++]

[16] L’article 26 (Questions liées à la jeunesse) dispose que «La coopération appuie des politiques, des mesures et des actions visant à protéger les droits des enfants et des jeunes, notamment des filles» et à «encourager la participation active des jeunes citoyens à la vie publique».L’article 33 (Développement institutionnel et renforcement des capacités) prévoit également que «La coopération accorde une attention systématique aux aspects institutionnels et, dans ce contexte, appuie les efforts des États ACP pour développer et renforcer les structures, les institutions et les procédures qui contribuent à (.) promouvoir et soutenir le r ...[+++]


[16] Articles 26 (youth issues) states that “cooperation shall support policies, measures and operations aimed at protecting the rights of children and youth, especially those of girl children” and “promoting the active participation of young citizens in public life”.Article 33 (institutional development and capacity building) also states that “cooperation shall play systematic attention to institutional aspects and in this context, shall support the efforts of the ACP States to develop and strengthen ...[+++]

[16] L’article 26 (Questions liées à la jeunesse) dispose que «La coopération appuie des politiques, des mesures et des actions visant à protéger les droits des enfants et des jeunes, notamment des filles» et à «encourager la participation active des jeunes citoyens à la vie publique».L’article 33 (Développement institutionnel et renforcement des capacités) prévoit également que «La coopération accorde une attention systématique aux aspects institutionnels et, dans ce contexte, appuie les efforts des États ACP pour développer et renforcer les structures, les institutions et les procédures qui contribuent à (.) promouvoir et soutenir le r ...[+++]


Pre-primary education plays an important part in children's emotional and cognitive development, facilitates the transition from playful learning to formal learning and contributes to children's success at school.

L'éducation pré-scolaire apporte une contribution importante au développement émotionnel et intellectuel de l'enfant, facilite le passage de l'apprentissage ludique à l'apprentissage formel et contribue à la réussite scolaire de l'enfant.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

Children's play structure ->

Date index: 2020-12-15
w