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Activate pulp control machine
Check government expenditures
Community expenditure
Control expenditure spending
Control of expenditures
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Controllable expenditure
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EC budgetary expenditure
EU expenditure
European Union expenditure
Exert control of expenditures
Exert expenditure control
Exert expenditure controls
Expenditure control
Expense control
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Investigate government expenditures
Operate pulp control machine
Operating pulp control machine
Pollution abatement and control expenditure
Scrutinise government expenditures
Spending control
To control expenditure

Traduction de «Control expenditures » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
exert control of expenditures | exert expenditure controls | control expenditure spending | exert expenditure control

contrôler des dépenses




pollution abatement and control expenditure

dépenses de lutte contre la pollution






expenditure control [ spending control | control of expenditures | expense control ]

contrôle des dépenses [ maîtrise des dépenses ]


EU expenditure [ Community expenditure | EC budgetary expenditure | European Union expenditure ]

dépense de l'UE [ dépense budgétaire CE | dépense communautaire | dépense de l'Union Européenne ]


Control of revenue; control of EAGGF Guarantee Section and external expenditure

Contrôle des recettes,des dépenses du FEOGA-Garantie et des dépenses relatives aux actions extérieures


check government expenditures | investigate government expenditures | inspect government expenditures | scrutinise government expenditures

inspecter les dépenses d'un gouvernement


control pulp control machine | operating pulp control machine | activate pulp control machine | operate pulp control machine

utiliser une machine de contrôle de la pâte
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
109. Regrets the lack of incentives for Member States to effectively control expenditure, since any ineligible expenditure identified by the Commission or the ECA can be substituted for eligible expenditure by a Member State; asks the Commission to make sure that in the future only irregularities identified by Member States themselves can be substituted for other expenditure without any loss of funding for the Member State concerned;

109. déplore l'absence de mesures incitant les États membres à contrôler efficacement les dépenses, toute dépense inéligible identifiée par la Commission ou la Cour des comptes pouvant être remplacée par une dépense éligible par l'État membre concerné; demande à la Commission de veiller à l'avenir à ce que seules les irrégularités constatées par les États membres eux-mêmes puissent être remplacées par d'autres dépenses sans perte de financement pour l'État membre concerné;


111.Regrets the lack of incentives for Member States to effectively control expenditure, since any ineligible expenditure identified by the Commission or the ECA can be substituted for eligible expenditure by a Member State; asks the Commission to make sure that in the future only irregularities identified by Member States themselves can be substituted for other expenditure without any loss of funding for the Member State concerned;

111. déplore l’absence de mesures incitant les États membres à contrôler efficacement les dépenses, toute dépense inéligible identifiée par la Commission ou la CCE pouvant être remplacée par une dépense éligible par l’État membre concerné; demande à la Commission de veiller à l’avenir à ce que seules les irrégularités constatées par les États membres eux-mêmes puissent être remplacées par d’autres dépenses sans perte de financement pour l’État membre concerné;


108. Deplores the failure of some Member States to control and manage taxpayers' money for which they are responsible, and points to the hypocrisy of some Member States in blaming the Commission for failing to control expenditure for which those Member States are responsible;

108. déplore l'incapacité de certains États membres à contrôler et à gérer l'argent des contribuables dont ils sont responsables et souligne l'hypocrisie de certains États membres qui accusent la Commission de ne pas surveiller les dépenses dont ces États membres sont responsables;


104. Deplores the failure of some Member States to control and manage taxpayers' money for which they are responsible, and points to the hypocrisy of some Member States in blaming the Commission for failing to control expenditure for which those Member States are responsible;

104. déplore l'incapacité de certains États membres à contrôler et à gérer l'argent des contribuables dont ils sont responsables et souligne l'hypocrisie de certains États membres qui accusent la Commission de ne pas surveiller les dépenses dont ces États membres sont responsables;


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The affordability of telephone service is related to the information which users receive regarding telephone usage expenses as well as the relative cost of telephone usage compared to other services, and is also related to their ability to control expenditure.

Le caractère abordable du service téléphonique est lié à l'information que les utilisateurs reçoivent concernant les dépenses d'utilisation du téléphone ainsi que le coût relatif de l'utilisation du téléphone par rapport à d'autres services; il est également lié à la capacité des consommateurs de maîtriser leurs dépenses.


These obligations include a specified level of itemised billing, the possibility for consumers selectively to block certain calls (such as high-priced calls to premium services), the possibility for consumers to control expenditure via pre-payment means and the possibility for consumers to offset up-front connection fees.

Ces obligations portent sur la fourniture d'un niveau déterminé de facturation détaillée, la possibilité pour les consommateurs d'interdire de façon sélective certains appels (tels que les appels à tarif élevé pour des services à taux majoré), de maîtriser leurs dépenses grâce à des moyens de prépaiement et de décompter leurs frais de raccordement préalables.


In the case of health care systems that take the form of "national health services", it is theoretically easier to control expenditure (which is naturally budget expenditure) but the pressure of demand results in longer waiting lists [19] which can show that the supply of health care is inadequate.

En schématisant, les systèmes de type « service national de santé » permettent en théorie de maîtriser plus facilement la dépense (celle-ci étant budgétaire par nature), mais la pression de la demande peut entraîner un allongement des listes d'attente [19], dont l'ampleur peut traduire une véritable inadéquation de l'offre.


When it comes to insurance-based systems, where the health care providers are often independent of the "financing entity", a rise in demand and/or costs leads to an increase in expenditure, which can become unsustainable in the long term for public financing. All that the authorities can do in such a situation is to increase tax revenue or take steps to control expenditure, which are often opposed by the professions concerned and, above all, involve the problem of deciding which needs should be met.

De leur côté, les systèmes d'assurance, où les prestataires de soins sont souvent indépendants du financeur, une hausse de la demande et/ou des coûts entraîne un accroissement des dépenses pouvant devenir à terme insoutenable pour les finances publiques, sauf à recourir à des hausses de recettes, ou à des mesures de maîtrise des dépenses rencontrant souvent l'opposition des professionnels concernés et se heurtant surtout à la difficulté d'opérer des choix au regard de l'importance et de la diversité des besoins à satisfaire.


A. Notes that the report on the Community's financial contribution towards expenditure incurred by Member States (COM(95)0243 final) which served as the background for the review of the decision on the financial contribution towards monitoring and control expenditure for 1996-2000, does not make any evaluation on the use of the financial resources made available in 1994, concentrating instead on the measures for the later period of 1996-2000.

A. constate que le rapport sur la participation financière de la Communauté aux dépenses consenties par les États membres (COM(95)0243 final) qui servait de base pour la révision de la décision relative à la participation financière aux dépenses de contrôle pour la période 1996-2000, ne procède à aucune évaluation de l'utilisation des moyens financiers disponibles en 1994, mettant l'accent sur les mesures prévues pour la période ultérieure de 1996-2000;


The Commission's proposals adopted by the European Council were based on the 1992 reforms which successfully reduced surpluses and controlled expenditure without compromising an average 4.5 % rise in income.

Les propositions de la Commission adoptées par le Conseil européen étaient fondées sur les réformes de 1992 qui sont parvenues à réduire les excédents, contenir les dépenses sans compromettre une augmentation moyenne du revenu de 4,5 %.


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