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Council for the Ontario College of Art
OCAD U
OCAD University
Ontario College of Art
Ontario College of Art & Design
Ontario College of Art & Design University
Ontario School of Art
Presiding College of the Council

Translation of "Council for the Ontario College Art " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Council for the Ontario College of Art

Conseil de l'École des beaux-arts de l'Ontario


Ontario College of Art & Design University [ OCAD U | OCAD University | Ontario College of Art & Design | Ontario College of Art | Ontario School of Art ]

Université de l'École d'art et de design de l'Ontario [ Université de l'ÉADO | École d'art et de design de l'Ontario | Ontario College of Art | Ontario School of Art ]


Ontario Council of Regents for Colleges of Applied Arts and Technology

Conseil ontarien des affaires collégiales


Committee for Selecting Works of Art to be installed in the New Council Building

Comité de sélection des oeuvres d'art à intégrer dans le nouvel immeuble du Conseil


Presiding College of the Council

collège présidentiel du conseil | collège présidentiel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Largely inspired by the Treaty provisions on economic policy co-ordination [2] and by the co-ordination of employment policies launched at the Essen European Council of 1994, the new Art. 128 instituted a framework for developing national employment policies on the basis of shared European priorities and interests.

Largement inspiré par les dispositions du traité relatives à la coordination des politiques économiques [2] et par la coordination des politiques de l'emploi lancée lors du Conseil européen d'Essen en 1994, le nouvel article 128 a mis en place un cadre pour l'élaboration de politiques nationales de l'emploi sur la base de priorités et d'intérêts européens partagés.


(Art. 6(1) TEU; Charter of Fundamental Rights of the European Union, Art. 41(2)(a)); Council Regulation No 2580/2001, Art. 2(3); Council Decision 2008/583)

(Art. 6, § 1, TUE; charte des droits fondamentaux de l'Union européenne, art. 41, § 2, a); règlement du Conseil nº 2580/2001, art. 2, § 3; décision du Conseil 2008/583)


Community trade mark – Definition and acquisition of the Community trade mark – Absolute grounds for refusal – Marks devoid of distinctive character – Mark consisting in the representation of one of the elements constituting the product – Distinctive character – Criteria for assessment (Council Regulation No 40/94, Art. 7(1)(b)) (see paras 40-41)

Marque communautaire - Définition et acquisition de la marque communautaire - Motifs absolus de refus - Marques dépourvues de caractère distinctif - Marque consistant en la représentation d'un des éléments constitutifs du produit - Caractère distinctif - Critères d'appréciation (Règlement du Conseil nº 40/94, art. 7, § 1, b)) (cf. points 40-41)


If Council or Commission insist that Art. 10 d) and e) should be kept, it would be more logical to apply RPS for all measures listed in Art. 10, including Art. 7-2 and 9 mentioned in d) and e), because Art. 10 starts with the phrase "Detailed rules for implementing this Directive, including measures for adapting it to economic and technical developments", and such kind of adaptations fall normally under RPS.

Si le Conseil ou la Commission insistent pour maintenir les points d) et e) de l'article 10, il serait plus logique d'appliquer la PRC à l'ensemble des mesures énumérées à l'article 10, y compris l'article 7, paragraphe 2, et l'article 9, qui sont visés aux points d) et e), étant donné que l'article 10 commence par les termes "Les modalités d'application de la présente directive, y compris les mesures requises pour son adaptation aux évolutions économiques et techniques" et que ce type d'adaptations relève en principe de la PRC.


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4. Art. 61 G [74] TFEU: administrative cooperation in the area of freedom, security and justice – Council regulation, consultation of EP (Art. 66 TEC and Art. 34, paragraph 1, TEU: procedure laid down in Art. 67, paragraphs 1 and 2, TEC: unanimity in Council after consulting EP – Council may decide unanimously, after consulting EP, to move to qualified majority voting)

4. Art. 61 G [74] TFUE: coopération administrative dans l’espace de liberté, de sécurité et de justice – règlement du Conseil, consultation du PE (art. 66 TCE et 34, paragraphe 1 TUE: procédure définie à l'art. 67, paragraphes 1 et 2 TCE: unanimité au Conseil après consultation du PE – le Conseil peut décider à l'unanimité, après consultation du PE, de passer à la majorité qualifiée)


1. Art. 9 [16], paragraph 3, TEU and Art. 201b [236], paragraph (b), TFEU: Order of Presidencies of the Council – decision of European Council, without a Commission proposal (Art. 203 TEC – Council decides unanimously)

1. Art. 9 C [16] TUE, paragraphe 3 et art. 201 ter [236], b) TFUE: Ordre des Présidences du Conseil – décision du Conseil européen, sans proposition de la Commission (art. 203 TCE – Conseil décide à l'unanimité)


(Art. 225 EC; Statute of the Court of Justice, Art. 58; Council Regulation No 40/94, Art. 74)

(Art. 225 CE; statut de la Cour de justice, art. 58; règlement du Conseil nº 40/94, art. 74)


7. Art. III-263 : administrative cooperation in the area of freedom, security and justice – Council regulation, consultation of EP (Art. 66 TEC and Art. 34, paragraph 1 TEU : procedure laid down in Art. 67, paragraphs 1 and 2 TEC : unanimity in Council after consulting EP – Council may decide unanimously, after consulting EP, to move to a qualified majority )

7. Art. III-263 : coopération administrative dans l’espace de liberté, de sécurité et de justice – règlement du Conseil, consultation du PE (art. 66 TCE et 34, paragraphe 1 TUE : procédure définie à l'art. 67, paragraphes 1 et 2 TCE : unanimité au Conseil après consultation du PE – le Conseil peut décider à l'unanimité, après consultation du PE, de passer à la majorité qualifiée )


[29] 'Guidelines for strengthening operational co-ordination between the Community and Member States', Council Conclusions of January 2001; Art. 1; 'operational co-ordination between the Community and the Member States should be strengthened in all developing countries', Art. 3 on co-ordination arrangements '.these arrangements should cover all co-operation instruments and areas'.

[29] «Lignes directrices relatives au renforcement de la coordination opérationnelle entre la Communauté et les États membres dans le domaine de la coopération au développement», conclusions du Conseil de janvier 2001, art. premier : «la coordination opérationnelle entre la Communauté et les États membres doit être renforcée dans tous les pays en développement»; article 3 sur les dispositions relatives à la coordination : «ces dispositions doivent porter sur tous les instruments et domaines de coopération».


The Council wishes the Police College to develop primarily with an intergovernmental approach.

Il penche plutôt pour le développement d'un Collège de police surtout dans une perspective intergouvernementale.




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Date index: 2022-05-27
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