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Axle weight
Bell curve
Bell-shaped curve
Curve of weights
Gaussian curve
Loss in weight curve
Loss in weight test
Maximum weight
Metric system
Normal distribution curve
Normal probability curve
Per axle weight
Psophometric weighting curve
Total authorised weight
Total laden weight
Towing weight
Unit of measurement
Weight and size
Weight-altitude-temperature curve
Weighting curve D
Weights and measures

Traduction de «Curve weights » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
loss in weight curve | loss in weight test

analyse thermogravimétrique | analyse thermopondérale




weight-altitude-temperature curve

courbe de masse-altitude-température




psophometric weighting curve

courbe de pondération psophométrique




weight and size [ maximum weight | per axle weight | total authorised weight | total laden weight | towing weight ]

poids et dimensions [ gabarit | poids maximal | poids par essieu | poids remorquable | poids total autorisé | poids total en charge ]


normal distribution curve | bell curve | bell-shaped curve | Gaussian curve | normal probability curve

courbe de distribution normale | courbe en cloche | courbe normale


weights and measures [ unit of measurement | Unit of measurement(STW) | metric system(UNBIS) ]

poids et mesures [ unité de mesure ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Return to footnote Radiation weighting factors for these neutrons may also be obtained by referring to the continuous curve shown in Figure 1 on page 7 of the 1990 Recommendations of the International Commission on Radiological Protection, ICRP Publication 60, published in 1991.

Retour à la référence de la note de bas de page Les facteurs de pondération pour ces neutrons peuvent aussi être obtenus à partir de la courbe continue indiquée à la figure 1 de la page 7 de la publication n 60 de la CIPR, intitulée Recommandations de 1990 de la Commission internationale de protection radiologique et parue en 1991.


The (A) weighting curve shall be used to measure the overall sound pressure levels.

La mesure des niveaux globaux de pression acoustique est effectuée en utilisant la courbe de pondération (A).


Measurements shall be carried out using the ‘fast’ response of the acoustic measurement instrument and the ‘A’ weighting curve also described in ‘IEC 61672-1:2002’.

Les mesures sont effectuées en utilisant la réponse «rapide» de l'appareil de mesure acoustique et la courbe de pondération «A», qui sont également décrites dans la norme 61672-1:2002.


The acceleration curve of the trolley, weighted with inert mass, must remain within the hatched area of the graph in Annex 8, and stay above the segment defined by the coordinates 10 g, 5 ms and 20 g, 10 ms. The start of the impact (T0) is defined, according to ISO 17373 (2005) for a level of acceleration of 0,5 g. In no case shall the total mass of the trolley and vehicle structure and inert masses differ from the nominal value for calibration tests by more than ± 40 kg.

La courbe d’accélération du chariot, lesté d’une masse inerte, ne doit pas sortir de la plage hachurée du graphique de l’annexe 8 et doit rester au-dessus du segment défini par les coordonnées 10 g et 5 ms et 20 g et 10 ms. Le début du choc (T0) correspond, selon la norme ISO 17373 (2005), à une accélération de 0,5 g. En aucun cas, la masse totale du chariot et de la structure du véhicule et les masses inertes ne doivent s’écarter de plus de ± 40 kg de la valeur nominale prévue pour les essais d’étalonnage.


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The deceleration curve of the trolley, weighted with inert mass to produce a total mass of 455 kg ± 20 kg for safety-belts tests and 910 kg ± 40 kg for restraining systems tests where the nominal mass of the trolley and vehicle structure is 800 kg, must remain within the hatched area of the graph in Annex 8.

La courbe de décélération du chariot, lesté d’une masse inerte pour obtenir une masse totale de 455 ± 20 kg dans les essais de ceintures de sécurité et de 910 ± 40 kg dans les essais de systèmes de retenue, la masse nominale du chariot et de la structure du véhicule étant de 800 kg, ne doit pas sortir de la plage hachurée du graphique de l’annexe 8.


For stocks for which age reading is not possible, but for which a growth curve can be estimated, average weights and lengths for each pseudo age (e.g. derived from the growth curves) shall be estimated with a precision of level 2, up to such an age that accumulated landings for the corresponding ages account for at least 90 % of the national landings for the relevant stock.

En ce qui concerne les stocks dont l'âge des individus ne peut être déterminé, mais pour lesquels il est possible d'établir une courbe de croissance, les poids et les tailles moyens pour chaque pseudo-âge sont estimés au niveau de précision 2 jusqu'à un âge où le total des débarquements pour les classes d'âge considérées représente au moins 90 % des débarquements nationaux pour le stock considéré.


3. Considers that the possibility that the new rules will generate procyclical effects has not been completely eliminated, despite the adjustment of risk weighting curves; stresses the need to examine the macro-economic consequences of the new accord before it enters into operation by carrying out a further impact study and to make any changes necessary;

3. est d'avis que même après adaptation des courbes de pondération des risques, le danger de voir la nouvelle réglementation produire des effets procycliques n'est pas totalement exclu; souligne la nécessité que les incidences du nouvel accord sur l'économie réelle fassent l'objet de nouvelles études, avant l'entrée en vigueur dudit accord, et que, le cas échéant, il soit procédé à des adaptations;


I further welcome what you said about the modified risk weight curve and retail lending and collateral.

Je suis également satisfaite de vos propos concernant la modification de la courbe de pondération des risques, les emprunts de détail et les garanties.


A modified risk-weight curve for corporate exposures has been developed, which is likely to reduce the capital requirements for many SME borrowers relative to the proposals in the second consultative document.

Une modification de la courbe de pondération des risques d'entreprise a été élaborée et devrait réduire les exigences de capital pour de nombreuses PME emprunteuses par rapport aux propositions du second document consultatif.


-3- Harmonization to establish a network on a Community scale will concern: - specifics of the infrastructure and its equipment: track gauge, line profiles and in particular maximum gradients, the radii of curves, permitted axle weights, types of current for electric traction, the allotment of lines either for mixed traffic or for passenger traffic alone, and as a consequence the nature of the routes and feasible speeds; - traffic control systems which must be highly compatible if not unified, as much in terms of equipment as in the regulation of their use; - the definition of rolling stock specifically for the services they will be us ...[+++]

- 3 - L'harmonisation à mettre en oeuvre pour bâtir un réseau à l'échelle communautaire concernera : - les spécificités de l'infrastructure et de ses équipements : l'écartement des rails, les profils des lignes et en particulier les déclivités maximales, les rayons des courbes, les charges à l'essieu admises, les types de courant pour l'alimentation de traction électrique, le choix de l'affectation de la ligne soit pour le trafic mixte, soit pour le seul trafic des voyageurs, avec comme corollaire la nature des tracés et les vitesses praticables; - les systèmes de contrôle et de commande du trafic qui doivent être sinon unifiés du moins ...[+++]




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'Curve weights' ->

Date index: 2022-01-04
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