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ADM Working Group on Risk Management
Develop risk management for works of art
Develop risk management tools for the outside sector
Development committee
Employee-management committee
Enterprise committee
Executive development committee
Implement management of risks for works of art
Implement risk management for outdoors
Implement risk management for works of art
Implement risk management outdoors
Implement risk management practices outdoors
Implement strategies to minimise risks of works of art
Plant committee
Shop committee
Shop council
Working Party for a harmonised risk-management model
Works committee
Works council

Translation of "Develop risk management for works art " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
develop risk management for works of art | implement management of risks for works of art | implement risk management for works of art | implement strategies to minimise risks of works of art

appliquer la gestion des risques à des œuvres d'art


Character Oriented Language Development and Configuration Management Working Group

Groupe de travail sur l'élaboration et la gestion de la configuration du langage orienté au niveau du caractère


management plans developing to reduce risks in aquaculture | management plans developing to reduce the risks from pests, predators and diseases | develop management plans to reduce risks in aquaculture | developing risk-reduction management plans in aquaculture

élaborer des plans de gestion pour réduire les risques en aquaculture


implement risk management outdoors | implement risk management practices outdoors | develop risk management tools for the outside sector | implement risk management for outdoors

appliquer la gestion des risques à des activités de plein air


Assistant Deputy Minister Working Group on Risk Management [ ADM Working Group on Risk Management ]

Groupe de travail des sous-ministres adjoints sur la gestion du risque [ Groupe de travail des SMA sur la gestion du risque ]


Risk Management for Canada and Canadians : Report of the ADM Working Group on Risk Management

Gestion du risque pour le Canada et les Canadiens : Rapport du Groupe de travail des SMA sur la gestion du risque


enterprise committee | works committee | plant committee | works council | employee-management committee | shop committee | shop council | executive development committee | development committee

comité d'entreprise | C E | conseil d'usine | conseil d'entreprise | C E


Working Party for a harmonised risk-management model

Groupe pour un modèle harmonisé de gestion des risques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Notes that there are major disparities in the statutory retirement age and in the actual age at which older people cease to be employed and recommends that priority should be given to ensuring that employees can work until the statutory retirement age; observes that these disparities are especially salient for employees in the most onerous occupational categories; calls on Member States and social partners, therefore, to exchange information about good practices; also calls on them to conclude agreements which have a positive impact on sustainable pensions and lead, in a flexible way, to a prolongation of working life until the statut ...[+++]

note de grandes différences dans l'âge légal de départ à la retraite et dans l'âge effectif de sortie des seniors sur le marché du travail et recommande en priorité de faire en sorte que les travailleurs puissent travailler jusqu'à l'âge légal de la retraite; fait observer que ces disparités sont particulièrement marquées pour les travailleurs des catégories professionnelles les plus sollicitées; invite par conséquent les États membres et les partenaires sociaux à échanger des informations sur les bonnes pratiques; l ...[+++]


These are concerned with the assessment of hazardous chemical, physical and biological agents (Art. 3), the obligation to assess risks and provide information about them (Art. 4), action further to assessment (Arts 5 and 6), the ban on night work (Art. 7) and maternity leave (Art. 8).

Ceux-ci sont relatifs à l'évaluation des agents chimiques, physiques et biologiques dangereux (article 3), à l'obligation d'évaluer les risques et de fournir une information sur ceux-ci (article 4), aux suites à donner à l'évaluation (articles 5 et 6), à l'interdiction du travail de nuit (article 7) et au congé de maternité (article 8).


Forest management practices: forest use plans, annual work plans including maps and equipment permit, minutes of consultation meetings with communities living in and around permit area required for the development of the annual work plans, forest timber exploitation work plan and annexes, Environmental Impact Assessment documents and minutes of public consultation meetings required for the development of the En ...[+++]

Pratiques de gestion forestière: plans d'utilisation forestière, programmes de travail annuels, y compris cartes et permis relatifs à l'équipement, procès verbaux des réunions de consultation avec les communautés vivant dans les zones faisant l'objet d'un permis et à proximité, nécessaires à l'élaboration des plans de travail annuels, plans de travail relatifs à l'exploitation du bois et leurs annexes, documents d'évaluation des incidences sur l'environnement et comptes rendus des réunions de consultation publique nécessaires à l'élaboration des rapports d'évaluation des incidences sur l'environnement, rapports concernant la production d ...[+++]


Under Article 4(1) of Commission Decision 2005/56/EC (2), the Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (hereinafter referred to as the Agency) has been entrusted with the management of certain strands of Community programmes in the fields of education, audiovisual and culture, and in particular with the management of the support programme for the European audiovisual sector MEDIA 2007 (2007-13), established by Decision No 1718/2006/EC of the Parliament and of the Council (3), the programme to encourage the development of European audiovi ...[+++]

En application de l’article 4, paragraphe 1, de la décision 2005/56/CE de la Commission (2), l’agence exécutive «Éducation, audiovisuel et culture» (ci-après dénommée «l’agence») s’est vu confier la gestion de certains volets de programmes communautaires dans les domaines de l’éducation, de l’audiovisuel et de la culture, et plus particulièrement la gestion du programme de soutien au secteur audiovisuel européen (MEDIA 2007) (2007-2013), établi par la décision no 1718/2006/CE du Parlement et du Conseil (3), du programme d’encouragement au développement des œuvres audiovisuelles européennes (MEDIA Plus — développement, distribution et pro ...[+++]


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7. Appreciates the Commission's contribution to the Public Expenditure and Financial Accountability (PEFA) Program, which is helping to reduce the inherent risks of budget support; notes, however, the finding of the Court of Auditors that the shared responsibility for Public Finance Management between the EuropeAid Cooperation Office and the Development Directorate-General 'only works because o ...[+++]

7. se réjouit de la contribution de la Commission au programme relatif aux dépenses publiques et à la responsabilité financière (PEFA), qui concourt à réduire les risques inhérents à l'aide budgétaire; prend toutefois acte du constat de la Cour des Comptes selon lequel le partage du suivi de la gestion des finances publiques entre l'office de coopération EuropeAid et la direction générale du développement "ne fonctionne que grâce aux bonnes relations interpersonnelles existantes";


194. Appreciates the Commission's contribution to the Public Expenditure and Financial Accountability (PEFA) programme, which is helping to reduce the inherent risks of budget support; notes, however, the finding of the Court that the shared responsibility for public finance management between the EuropeAid Cooperation Office and the Development Directorate-General "only works because o ...[+++]

194. se réjouit de la contribution de la Commission au programme relatif aux dépenses publiques et à la responsabilité financière (PEFA), qui concourt à réduire les risques inhérents à l'aide budgétaire; prend toutefois acte du constat de la Cour des Comptes selon lequel le partage du suivi de la gestion des finances publiques entre l'office de coopération EuropeAid et la direction générale du développement "ne fonctionne que grâce aux bonnes relations interpersonnelles existantes" (rapport spécial n°2/2005, paragraphe 65);


6. Appreciates the Commission's contribution to the Public Expenditure and Financial Accountability (PEFA) Program, which is helping to reduce the inherent risks of budget support; notes, however, the finding of the Court of Auditors that the shared responsibility for Public Finance Management between the EuropeAid Cooperation Office and the Development Directorate-General "only works because o ...[+++]

6. se réjouit de la contribution de la Commission au programme relatif aux dépenses publiques et à la responsabilité financière (PEFA), qui concourt à réduire les risques inhérents à l'aide budgétaire; prend toutefois acte du constat de la Cour des Comptes selon lequel le partage du suivi de la gestion des finances publiques entre l'office de coopération EuropeAid et la direction générale du développement "ne fonctionne que grâce aux bonnes relations interpersonnelles existantes";


185. Appreciates the Commission's contribution to the Public Expenditure and Financial Accountability (PEFA) Program, which is helping to reduce the inherent risks of budget support; notes, however, the finding of the Court of Auditors that the shared responsibility for Public Finance Management between the EuropeAid Cooperation Office and the Development Directorate-General "only works because o ...[+++]

185. se réjouit de la contribution de la Commission au programme relatif aux dépenses publiques et à la responsabilité financière (PEFA), qui concourt à réduire les risques inhérents à l'aide budgétaire; prend toutefois acte du constat de la Cour des Comptes selon lequel le partage du suivi de la gestion des finances publiques entre l'office de coopération EuropeAid et la direction générale du développement "ne fonctionne que grâce aux bonnes relations interpersonnelles existantes";


In accordance with their national traditions and practices, Social Partners at national level should be invited to ensure the effective implementation of the Employment guidelines and to report on their most significant contributions in all areas under their responsibility, in particular concerning the management of change and adaptability, synergy between flexibility and security, human capital development, gender equality, making work pay and active agei ...[+++]

Au niveau national, les partenaires sociaux devraient être invités, conformément à leurs traditions et pratiques nationales, à garantir la mise en oeuvre effective des lignes directrices pour l'emploi et à faire état de leurs contributions les plus significatives dans tous les domaines relevant de leur responsabilité, notamment en ce qui concerne la gestion du changement et la capacité d'adaptation, les synergies entre flexibilité ...[+++]


The central plank in cohesion policy must therefore be 'structural factors .that improve the context in which the least developed regions can develop .The cohesion policy works best when it focuses on the quality of the assistance and the quality of the development it manages to bring about'.

L'élément central de la politique de cohésion « doit donc être constitué par des facteurs structurels qui améliorent le contexte et permettent le développement des régions les moins développées.La politique de cohésion obtient ses meilleurs résultats lorsqu'elle vise la qualité des interventions et la qualité du développement qu'elle arrive à réaliser ».




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'Develop risk management for works art' ->

Date index: 2021-03-09
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