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Canada's Economic and Fiscal Performance and Prospects
Economic prospects for Canada Spring 1997
Royal Commission on Canada's Economic Prospects

Traduction de «Economic prospects for Canada Spring 1997 » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Economic prospects for Canada: Spring 1997

Perspectives économiques du Canada : printemps 1997


Royal Commission on Canada's Economic Prospects

Commission royale d'enquête sur les perspectives économiques du Canada


Canada's Economic and Fiscal Performance and Prospects

La performance et les perspectives économiques et financières du Canada
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
EDF took the view that, apart from the weakness in own funds, its economic fundamentals were healthy in 1997, as analysts had commented at the time, without expressing any concerns about its financial viability or its commercial prospects at the time the state made i ...[+++]

EDF estime que, hormis la faiblesse des fonds propres, les fondamentaux économiques d'EDF étaient sains en 1997, comme l'observaient les analystes de l'époque, qui n'ont pas émis de doute sur sa viabilité financière ou ses perspectives commerciales au moment où l'État a réalisé son investissement.


Source: EDF memo of 18 February 1997‘Contract for services — economic and financial prospects’.

Source: Note d'EDF du 18 février 1997«Contrat d'Entreprise — Perspectives Economico-Financières».


This estimate was based on the economic-financial prospects that EDF had sent to the Ministry of Finance on 19 February 1997 and on the assumptions underlying the contract for services.

Cette estimation se fondait sur les perspectives économico-financières qu'EDF avait transmises aux services du ministère des finances le 19 février 1997 et sur les hypothèses du contrat d'entreprise.


7. Highlights that the conclusion of the TTIP creates the prospect of a broad economic space, which would include third countries with which the EU and the US have close trade and economic relations; asks the Commission to ensure that any final agreement could be expanded to allow for close cooperation with countries with which the EU and the US have free trade agreements, and to consult in the process in particular with those that would be impacted by the TTIP, such as Mexico and Canada, because of the Nor ...[+++]

7. souligne que la conclusion du partenariat transatlantique ouvre la voie à l'émergence d'un large espace économique englobant les pays tiers avec lesquels l'Union et les États-Unis entretiennent des relations économiques et commerciales étroites; demande à la Commission de veiller à ce que tout accord final puisse être élargi afin de permettre une coopération étroite avec les pays disposant d'accords de libre-échange avec l'Union européenne et les États-Unis, et de consulter, dans le cadre du processus, ceux susceptibles de ressentir les effets du partenariat transatlantique, comme le Mexique et le Canada, en raison de l'accord de lib ...[+++]


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31. Welcomes the announcement concerning the launch of negotiations on the Transatlantic Trade and Investment Partnership (TTIP), which could give the EU and US economies an important boost, stimulate progress on other international agreements and represent a model to be followed by other regional and global actors; recalls the need to set up a Transatlantic Political Council; notes that, in the meantime, the practice of holding annual EU-US summits provides an opportunity to identify common objectives, coordinate strategies in relation to threats and challenges of global relevance, develop a common approach to emerging powers, ensure multilateralism and exchange best practices; recalls that the annual EU-US summit has not yet been held ...[+++]

31. salue l'annonce du lancement de négociations sur le Partenariat transatlantique de commerce et d'investissement, qui pourrait donner un coup de fouet aux économies de l'Union européenne et des États-Unis, susciter des progrès sur le front d'autres accords internationaux et constituer un modèle à suivre pour d'autres acteurs régionaux et mondiaux; rappelle la nécessité de mettre en place un Conseil politique transatlantique; constate que, pour l'heure, les sommets annuels organisés entre l'Union européenne et les États-Unis sont l'occasion de déterminer des objectifs com ...[+++]


31. Welcomes the announcement concerning the launch of negotiations on the Transatlantic Trade and Investment Partnership (TTIP), which could give the EU and US economies an important boost, stimulate progress on other international agreements and represent a model to be followed by other regional and global actors; recalls the need to set up a Transatlantic Political Council; notes that, in the meantime, the practice of holding annual EU-US summits provides an opportunity to identify common objectives, coordinate strategies in relation to threats and challenges of global relevance, develop a common approach to emerging powers, ensure multilateralism and exchange best practices; recalls that the annual EU-US summit has not yet been held ...[+++]

31. salue l'annonce du lancement de négociations sur le Partenariat transatlantique de commerce et d'investissement, qui pourrait donner un coup de fouet aux économies de l'Union européenne et des États-Unis, susciter des progrès sur le front d'autres accords internationaux et constituer un modèle à suivre pour d'autres acteurs régionaux et mondiaux; rappelle la nécessité de mettre en place un Conseil politique transatlantique; constate que, pour l'heure, les sommets annuels organisés entre l'Union européenne et les États-Unis sont l'occasion de déterminer des objectifs com ...[+++]


7. Is concerned about the economic prospects of the world economy and the European economy in particular; deplores, therefore, the fact that the Spring Summit failed to open the way to a flexible application of the Stability and Growth Pact with the aim of allowing for increased investment in fields crucial to enhancing the potential rate of growth in the European Union, including investment in education and training;

7. exprime les préoccupations que lui inspirent les perspectives de l'économie mondiale et, en particulier, de l'économie européenne; déplore donc que le Sommet de printemps n'ait pas ouvert la voie à une application flexible du Pacte de stabilité et de croissance, dans le but de permettre un renforcement de l'investissement dans des secteurs – notamment les secteurs de l'éducation et de la formation – cruciaux pour la réalisation du taux de croissance potentiel de l'Union européenne;


EI premiums, like most other Government revenues, flow into the Government’s bank account; there is no separate bank account for the $40 billion EI surplus at March 31, 2002. In establishing the premium rates for the years 1997 up to and including 2001, the Chief Actuary of Human Resources Development Canada (HRDC) reviewed the accumulated balance in the EI Account and economic ...[+++]

Les cotisations de l'assurance-emploi, comme la majorité des autres recettes du gouvernement,sont versées dans le compte bancaire du gouvernement; il n'y a pas de compte bancaire séparépour l'excédent de l'assurance-emploi de 40 milliards de dollars au 31 mars 2002.Lorsqu'il a établi les taux de cotisation pour les exercices 1997 à 2001 inclusivement, l'actuaireen chef de Développement des ressources humaines Canada a examiné le solde ...[+++]


The Governor of the Bank of Canada, in a statement on February 6, while saying that " .despite near-term uncertainties, the Bank remains positive about our economic prospects for 2001,'' nonetheless points out that " the abrupt weakening of U.S. economic activity raises a question of what the implications for Canada will be'' and, accordingly, the bank has " revised downward our projection for Canada's economic growth this year to about 3 per cent'.

Lors d'une déclaration qu'il a faite le 6 février, le gouverneur de la Banque du Canada a affirmé que «[.] malgré les incertitudes entourant le court terme, la Banque reste optimiste quant aux perspectives économiques du Canada en 2001», mais il a néanmoins souligné qu'il reste à déterminer «quelles seront les conséquences pour le Canada du brusque ralentissement de l'a ...[+++]


What makes it certainly the most difficult Spring Summit since Lisbon, Mr President-in-Office of the Council, is the global economic situation and the prospect of an imminent war, which we hope yet to be able to prevent.

Il s’agit sans aucun doute du sommet de printemps le plus difficile depuis Lisbonne, Monsieur le Président en exercice du Conseil, au vu de la situation économique mondiale et parce que nous nous trouvons à la veille d’une guerre, que nous pouvons encore, je l’espère, éviter.




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