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Analyse damaged engines
Critical engine failure recognition speed
Critical engine failure speed
Detect malfunctions in engines
Diagnose defective engines
Diagnose engine faults
Discover malfunctions in engines
Engine failure
Engine failure or damage
Engine trouble
Engineering failure
Maritime Engineering - Ships Damage Control
Pinpoint cause of engine malfunctions

Traduction de «Engine failure damage » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
engine failure or damage

panne de moteur ou avarie de moteur


critical engine failure recognition speed [ critical engine failure speed ]

vitesse minimale en cas de panne de moteur critique [ vitesse de décision ]






Maritime Engineering - Ships Damage Control

Génie maritime - Organisation sécurité


engine failure | engine trouble

dérangement de moteur | panne de moteur




carry out damage control actions for engine malfunctions | perform damage control actions for engine malfunctions | detect malfunctions in engines | discover malfunctions in engines

détecter des dysfonctionnements des moteurs


analyse damaged engines | pinpoint cause of engine malfunctions | diagnose defective engines | diagnose engine faults

diagnostiquer des moteurs défectueux
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
2. When determining the masses referred to in paragraph 1, the manufacturer shall take into account the best practices of good engineering and the best available technical knowledge in order to minimise the risks of mechanical failure, in particular those due to fatigue of materials, and to avoid damage to the road infrastructure.

2. Pour déterminer les masses visées au paragraphe 1, le constructeur tient compte des meilleures pratiques d’ingénierie et connaissances techniques disponibles afin de minimiser les risques de défaillances mécaniques, en particulier celles dues à l’usure des matériaux, et d’éviter d’endommager l’infrastructure routière.


(A) engine failure or damage, when the damage is limited to the engine, its cowlings or accessories, or

(A) soit d’une panne ou d’une avarie du moteur, lorsque les dommages sont limités au moteur, à ses capots ou à ses accessoires,


When determining the masses referred to in point 2, the manufacturer shall take into account the best practices of good engineering and the best available technical knowledge in order to minimise the risks of mechanical failure, in particular those due to fatigue of materials, and to avoid damage to the road infrastructure.

Pour déterminer les masses visées au point 2, le constructeur doit tenir compte des meilleures pratiques d’ingénierie et des connaissances techniques disponibles afin de minimiser les risques de défaillances mécaniques, en particulier celles dues à l’usure des matériaux, et d’éviter d’endommager l’infrastructure routière.


2. When determining the masses referred to in paragraph 1, the manufacturer shall take into account the best practices of good engineering and the best available technical knowledge in order to minimise the risks of mechanical failure, in particular those due to fatigue of materials, and to avoid damage to the road infrastructure.

2. Pour déterminer les masses visées au paragraphe 1, le constructeur tient compte des meilleures pratiques d’ingénierie et connaissances techniques disponibles afin de minimiser les risques de défaillances mécaniques, en particulier celles dues à l’usure des matériaux, et d’éviter d’endommager l’infrastructure routière.


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(ii) where, following a railcar, train-set or locomotive accident or a catastrophic failure of its engine(s), the application of Stage III A requirements would raise important technical difficulties and, as a consequence, compromise the cost-effective repair of the damaged railcar, train set or locomotive.

ii) lorsque, à la suite d'un accident d'autorail, de rame ou de locomotive ou à la suite d'une défaillance catastrophique de leur(s) moteur(s), l'application des exigences de la phase III A poserait d'importantes difficultés techniques et, en conséquence, compromettrait la rentabilité de la réparation de l'autorail, de la rame ou de la locomotive endommagés.


The ISP or search engine would be required to store the subscriber’s IP information for six months, or a year if a court action stems from the infringement. Failure to maintain such information could make the ISP liable to statutory damages ranging from $5,000 to $10,000.

Le FSI ou le moteur de recherche est tenu de stocker l’information PI pendant six mois, et même un an si une poursuite découle de la violation, faute de quoi il risque de devoir verser des dommages-intérêts pouvant aller de 5 000 à 10 000 $.


The ISP or search engine would be required to store the subscriber’s IP information for six months, or a year if a court action stems from the infringement. Failure to maintain such information could make the ISP liable to statutory damages ranging from $5,000 to $10,000.

Le FSI ou le moteur de recherche est tenu de stocker l’information PI pendant six mois, et même un an si une poursuite découle de la violation, faute de quoi il risque de devoir verser des dommages-intérêts pouvant aller de 5 000 à 10 000 $.


2. Sections 2. 29 and 2.30 are introduced as follows: "2.29". auxiliary control device" means a system, function or control strategy installed to an engine or on a vehicle, that is used to protect the engine and/or its ancillary equipment against operating conditions that could result in damage or failure, or is used to facilitate engine starting.

2. Les points 2.29 et 2.30 suivants sont insérés: "2.29. dispositif de contrôle auxiliaire, tout système, toute fonction ou stratégie de contrôle installée sur un moteur ou un véhicule utilisée pour protéger le moteur et/ou son équipement auxiliaire contre des conditions de marche susceptibles d'entraîner détériorations ou pannes, ou utilisée pour faciliter le démarrage du moteur.


- the need for the device is justified temporarily to protect the engine against intermittent operating conditions that could lead to damage or failure and no other measures are applicable for the same purpose which do not reduce the effectiveness of the emission control system;

- la nécessité de ce dispositif est justifiée pour protéger le moteur des dommages ou des défaillances et s'il n'existe pas d'autres mesures applicables à cet effet qui ne réduisent pas l'efficacité du système de contrôle des émissions;


except for engine failure or damage, when the damage is limited to the engine, its cowlings or accessories; or for damage limited to propellers, wing tips, antennas, tyres, brakes, fairings, small dents or puncture holes in the aircraft skin;

sauf s'il s'agit d'une panne de moteur ou d'avaries de moteur, lorsque les dommages sont limités au moteur, à ses capotages ou à ses accessoires, ou encore de dommages limités aux hélices, aux extrémités d'ailes, aux antennes, aux pneumatiques, aux freins, aux carénages, ou à de petites entailles ou perforations du revêtement




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'Engine failure damage' ->

Date index: 2021-04-27
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