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'fixing' room
An Officer's Room
Cab
Confinement to one's room
Control cab
Driver's cab
Driving cab
Drug injection room
Engine control room
Engine room
Engine room
Engine room journal
Engine room log
Engineer's cab
Engineer's log book
Engineer's panel
Engineer's room
Engineman's cab
Flight engineer's panel
Injecting room
Injection room
Machine room
Machinery space
Second officer's panel

Translation of "Engineer's room " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


engineer's log book (1) | engine room log (2) | engine room journal (3)

journal des machines




flight engineer's panel [ engineer's panel | second officer's panel | tableau S/O ]

tableau mécanicien navigant [ tableau second officier | tableau S/O ]


driver's cab | driving cab | engineer's cab | engineman's cab | control cab | cab

cabine de conduite | cabine de commande | loge de conduite | cabine | loge




confinement to one's room

obligation de garder la chambre


drug injection room | 'fixing' room | injecting room | injection room

lieu d'injection | piquerie | salle d'injection




engine room (1) | machinery space

compartiment pour machines (1) | compartiment des machines (2)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Acoustics — Determination of sound power levels of noise sources using sound pressure — Engineering methods for small, movable sources in reverberant fields — Part 2: Methods for special reverberation test rooms (ISO 3743-2:1994)

Acoustique — Détermination des niveaux de puissance acoustique émis par les sources de bruit à partir de la pression acoustique — Méthodes d’expertise en champ réverbéré applicables aux petites sources transportables — Partie 2: Méthodes en salle d’essai réverbérante spéciale (ISO 3743-2:1994)


Acoustics — Determination of sound power levels and sound energy levels of noise sources using sound pressure — Engineering methods for small movable sources in reverberant fields — Part 1: Comparison method for a hard-walled test room (ISO 3743-1:2010)

Acoustique — Détermination des niveaux de puissance acoustique et des niveaux d’énergie acoustique émis par les sources de bruit à partir de la pression acoustique — Méthodes d’expertise en champ réverbéré applicables aux petites sources transportables — Partie 1: Méthode par comparaison en salle d’essai à parois dures (ISO 3743-1:2010)


(17) Where smothering gas is provided as an extinguishing medium in a machinery space consisting of an engine room and boiler room that is not separated by a bulkhead and in which oil may drain from the boiler room into the engine room bilges, the combined engine room and boiler room shall be regarded as a single area.

(17) Si le gaz inerte sert d’agent extincteur dans une tranche des machines, constituée d’une salle des machines et d’une chaufferie, non séparées par une cloison étanche, dans laquelle le mazout peut se déverser de la chaufferie dans les fonds de la salle des machines, l’ensemble formé par cette dernière et la chaufferie sera censé former un seul compartiment.


(3) For the purposes of paragraph (1)(e), where the engine room and boiler room of a ship are not separated from each other by a bulkhead and fuel oil may drain from the boiler room into the engine room bilges, such rooms shall be regarded as a single area.

(3) Pour l’application de l’alinéa (1)e), lorsque la chaufferie et la salle des machines d’un navire ne sont pas séparées l’une de l’autre par une cloison et que le mazout peut s’écouler de la chaufferie dans les fonds de la salle des machines, ces locaux doivent être considérés comme constituant un seul et même espace.


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(4) For the purposes of paragraph (1)(e), where the engine room and boiler room of a ship are not separated from each other by a bulkhead and fuel oil may drain from the boiler room into the engine room bilges, such rooms shall be regarded as a single area.

(4) Pour l’application de l’alinéa (1)e), lorsque la chaufferie et la chambre des machines d’un navire ne sont pas séparées par une cloison étanche et que le mazout peut s’écouler de la chaufferie dans les fonds de la salle des machines, ces locaux doivent être considérés comme constituant un seul et même espace.


250. At all times that the vessel is manoeuvring or proceeding in a narrow channel or fairway, the engineer on watch shall remain present in the engine room unless the engine room is not suitable for a person to physically stand a watch during normal operations by reason of the dimensions or configuration of the room.

250. En tout temps où le bâtiment effectue des manœuvres ou fait route dans un chenal étroit ou une voie d’accès, le mécanicien de quart doit être présent dans la salle des machines sauf si la salle des machines, en raison de ses dimensions ou de sa configuration, ne permet pas à une personne d’effectuer physiquement un quart durant l’exploitation normale.


(3) If, in any Class H ship over 45.7 m in length that is a tanker, the engine room and the boiler room are not separated from each other by a bulkhead, and fuel oil may drain from the boiler room into the engine room bilges, one of the pumps prescribed by subsection (2) shall be located in an accessible space separate from the machinery space.

(3) Lorsque, sur un navire de la classe H d’une longueur de plus de 45,7 m, qui est un navire-citerne, la chambre des machines et la chaufferie ne sont pas séparées par une cloison et que le mazout pourrait s’écouler de la chaufferie dans les fonds de la chambre des machines, l’une des pompes exigées au paragraphe (2) sera placée dans un endroit facile d’accès et distinct de la tranche des machines.


It offers employment opportunities (most often promoting attractive jobs abroad, for models, dancers, cabaret performers, etc.) which are accessible via simple search engines or pop-ups, chat rooms and spam mail.

L'internet permet de proposer des offres d'emploi (le plus souvent des offres attrayantes à l'étranger pour des emplois de mannequin, de danseuse, d'artiste de cabaret, etc.) accessibles via de simples moteurs de recherche ou des fenêtres intempestives (pop-ups), des forums de discussion ou des courriers électroniques non sollicités (spam).


The categories of seafarer to which these rules relate are: masters, chief mates, deck officers and engineer officers, chief engineer officers and second engineer officers, certain categories of ratings (i.e. those working in an engine-room, forming part of a watch or serving on certain types of ship), and personnel responsible for radiocommunications.

Les catégories de marins concernées par ces prescriptions sont les capitaines, les seconds, les officiers de pont et les officiers mécaniciens, les chefs et seconds mécaniciens, certaines catégories de matelots (c’est-à-dire ceux travaillant dans une chambre de machines, faisant partie d’une équipe de quart, où travaillant sur certains types de navires), ainsi que le personnel chargé des radiocommunications.


This conditioning shall be carried out for at least six hours and continue until the engine oil and coolant temperature are within +- 2 K of the temperature of the room.

Ce conditionnement doit être effectué pendant au moins six heures, jusqu'à ce que la température de l'huile moteur et du liquide de refroidissement se situe à ± 2 K de la température du local.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

Engineer's room ->

Date index: 2020-12-20
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