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Ensuring Access Assistance to Post-Secondary Students

Traduction de «Ensuring Access Assistance to Post-Secondary Students » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Ensuring Access: Assistance to Post-Secondary Students

Garantir l'accès : l'aide aux étudiants du niveau postsecondaire


1992/93 Application for Financial Assistance for Post-Secondary Students

Demande d'aide financière pour 1992/1993. Étudiants du niveau postsecondaire


A Review of the Post-Secondary Student Assistance Program of the Department of Indian Affairs and Northern Development

Examen du Programme d'aide aux étudiants du niveau postsecondaire du Ministère des affaires indiennes et du Nord canadien
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Hon. Pierre S. Pettigrew (Minister of Human Resources Development, Lib.): Mr. Speaker, pursuant to Standing Order 108, I have the honour to table, in both official languages, two copies of the government's response to recommendations made in the first report of the Standing Committee on Human Resources Development and the Status of Persons with Disabilities, entitled Ensuring Access: Assistance for Post-Secondary Students.

L'hon. Pierre S. Pettigrew (ministre du Développement des ressources humaines, Lib.): Monsieur le Président, conformément à l'article 108 du Règlement de la Chambre des communes, il me fait plaisir de soumettre, dans les deux langues officielles du Canada, deux copies de la réponse du gouvernement aux recommandations avancées dans le premier rapport du Comité permanent du développement des ressources humaines et de la condition des personnes handicapées intitulé Garantir l'égalité des chances: Accès à l'enseignement postsecondaire.


Mr. Reg Alcock (Winnipeg South, Lib.): Mr. Speaker, I have the honour to present, in both official languages, the first report of the Standing Committee on Human Resources Development and the Status of Persons with Disabilities, a report entitled “Ensuring Access—Assistance for Post-Secondary Students”.

M. Reg Alcock (Winnipeg-Sud, Lib.): Monsieur le Président, j'ai l'honneur de présenter, dans les deux langues officielles, le premier rapport du Comité permanent du développement des ressources humaines et de la condition des personnes handicapées, intitulé Garantir l'accès— L'aide aux étudiants du niveau postsecondaire.


Pursuant to Standing Order 108(2), a status report on the report " Post-Secondary Education Ensuring Access: Assistance for Post-Secondary Students" .

Conformément à l'article 108 (2) du Règlement, faire le point sur le rapport " Garantir l'accès : L'aide aux étudiants du niveau postsecondaire " .


Strengthening its use in post secondary and professional education is a way of ensuring a future accessible IS.[24] The presence of an accessibility officer competent in DFA in relevant organisations, could be a way to professionalize eAccessibility.

Son utilisation plus fréquente dans l'enseignement supérieur et professionnel constitue un moyen de mettre en place une future société de l'information accessible[24]. La présence d'un expert en DFA responsable de l'accessibilité dans les organisations appropriées pourrait constituer un moyen de professionnaliser l'e-accessibilité.


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20. Calls on the Member States to ensure equal access to education for girls and boys, regardless of their age, gender, socio-economic status, cultural background or religion, and emphasises the need for European, national, and local institutions to promote specific programmes to integrate marginalised communities in general in schools as well as, in particular, girls from those communities, since they often face multiple discrimination, and all minorities in European society; highlights the importance of ensuring that girls complete their ...[+++]

20. appelle les États membres à garantir aux garçons et aux filles une égalité d'accès à l'éducation, indépendamment de leur âge, genre, condition socio-économique, culture ou religion, et estime que les institutions européennes, nationales et locales doivent promouvoir des programmes spécifiques en faveur de l'intégration dans les écoles des communautés marginalisées, ainsi que, en particulier, des filles de ces communautés, étant donné qu'elles font face à des discriminations multiples, et de toutes les minorités qui composent l'espace social européen; met en exergue l'importance ...[+++]


20. Calls on the Member States to ensure equal access to education for girls and boys, regardless of their age, gender, socio-economic status, cultural background or religion, and emphasises the need for European, national, and local institutions to promote specific programmes to integrate marginalised communities in general in schools as well as, in particular, girls from those communities, since they often face multiple discrimination, and all minorities in European society; highlights the importance of ensuring that girls complete their ...[+++]

20. appelle les États membres à garantir aux garçons et aux filles une égalité d'accès à l'éducation, indépendamment de leur âge, genre, condition socio-économique, culture ou religion, et estime que les institutions européennes, nationales et locales doivent promouvoir des programmes spécifiques en faveur de l'intégration dans les écoles des communautés marginalisées, ainsi que, en particulier, des filles de ces communautés, étant donné qu'elles font face à des discriminations multiples, et de toutes les minorités qui composent l'espace social européen; met en exergue l'importance ...[+++]


20. Calls on the Member States to ensure equal access to education for girls and boys, regardless of their age, gender, socio-economic status, cultural background or religion, and emphasises the need for European, national, and local institutions to promote specific programmes to integrate marginalised communities in general in schools as well as, in particular, girls from those communities, since they often face multiple discrimination, and all minorities in European society; highlights the importance of ensuring that girls complete their ...[+++]

20. appelle les États membres à garantir aux garçons et aux filles une égalité d'accès à l'éducation, indépendamment de leur âge, genre, condition socio-économique, culture ou religion, et estime que les institutions européennes, nationales et locales doivent promouvoir des programmes spécifiques en faveur de l'intégration dans les écoles des communautés marginalisées, ainsi que, en particulier, des filles de ces communautés, étant donné qu'elles font face à des discriminations multiples, et de toutes les minorités qui composent l'espace social européen; met en exergue l'importance ...[+++]


Tabling of Documents Mr. Pettigrew (Minister of Human Resources Development) laid upon the Table, Response of the government, pursuant to Standing Order 109, to the 1st Report of the Standing Committee on Human Resources Development and the Status of Persons with Disabilities, " Ensuring Access: Assistance for Post-Secondary Students" (Sessional Paper No. 8510-361-34), presented to the House on Thursday, December 11, 1997.

Dépôt de documents M. Pettigrew (ministre du Développement des ressources humaines) dépose sur le Bureau, Réponse du gouvernement, conformément à l'article 109 du Règlement, au 1 rapport du Comité permanent du développement des ressources humaines et de la condition des personnes handicapées, « Garantir l'accès: l'aide aux étudiants du niveau postsecondaire » (document parlementaire n 8510-361-34), présenté à la Chambre le jeudi 11 décembre 1997.


Mr. Alcock (Winnipeg South), from the Standing Committee on Human Resources Development and the Status of Persons with Disabilities, presented the 1st Report of the Committee (Ensuring Access: Assistance for Post-Secondary Students).

M. Alcock (Winnipeg-Sud), du Comité permanent du développement des ressources humaines et de la condition des personnes handicapées, présente le 1er rapport de ce Comité (Garantir l'accès: l'aide aux étudiants du niveau postsecondaire).


aa) regulated intellectual profession: a professional activity or group of professional activities aimed at the provision of intellectual work or services which require a high level of knowledge attested by special post-secondary training in the liberal arts and sciences, corresponding to the levels referred to in Article 11(1)(c)(d) and (e), the pursuit of which is subject to compliance with binding rules of conduct which ensure and improve professionalism, and access to and subsequent p ...[+++]

a bis) "profession intellectuelle réglementée": une activité ou un ensemble d'activités professionnelles ayant pour but de fournir des prestations de services ou des œuvres intellectuelles, qui exigent un niveau élevé de connaissance, attesté par une formation spéciale de niveau post‑secondaire dans les sciences et arts libéraux et correspondant aux niveaux visés à l'article 11, paragraphe 1, points c), d), e) et e bis), pour l'exercice desquels est prévu le respect de règles déontologiques, garantissant ou perfectionnant leur professionnalisme ...[+++]




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Date index: 2023-06-21
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