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EPOCH
European Programme on Climatology and Natural Hazards
European School of Climatology and Natural Hazards
European climatology school

Translation of "European School Climatology and Natural Hazards " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
European School of Climatology and Natural Hazards

École européenne de climatologie et de risques naturels


European Programme on Climatology and Natural Hazards

Programme européen en matière de climatologie et de risques naturels


European Programme on Climatology and Natural Hazards | EPOCH [Abbr.]

Programme européen en matière de climatologie et de risques naturels | Epoch [Abbr.]


European climatology school

école européenne de climatologie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Multidisciplinary research will be undertaken at European level and beyond, for example on natural and technological hazards, the effects of the principle of sustainable development [35], the impacts of the globalisation process or on topical subjects such as the use of science and technology for terrorist purposes.

Des recherches multidisciplinaires seront entreprises au niveau européen, et au-delà au niveau international, portant par exemple sur les risques naturels et technologiques, les effets du principe de développement durable [35], sur les impacts des processus de mondialisation ou encore sur des sujets d'actualité tels que les utilisations de la science et de la technologie à des fins terroristes.


[35] More particularly with regard to the priorities adopted in the European sustainable development strategy: climate change, public health hazards, poverty and social exclusion, pressure on natural resources, ageing populations, transport bottlenecks and pollution, as well as in areas of capital importance to the economy, social aspects and enviro ...[+++]

[35] Notamment dans les priorités retenues dans la stratégie européenne sur le développement durable : changement climatique, menaces sur la santé publique, pauvreté et exclusion sociale, pression sur les ressources naturelles, vieillissement de la population, embouteillages et pollution due aux transports, ainsi que dans des do ...[+++]


2. Takes note of the main conclusions of the peer-review report which highlights four main areas for improvement in Europe: (1) issuing Western European Nuclear Regulators Association (WENRA) guidance on the assessment of natural hazards and margins, taking account of the existing International Atomic Energy Agency (IAEA) guidelines; (2) underlining the importance of periodic safety reviews; (3) implementing recognised measures to protect containment integrity; and (4) minimising accidents ...[+++]

2. prend acte des principales conclusions du rapport du comité d'évaluation par les pairs, qui met en valeur quatre grands axes d'amélioration en Europe: (1) publication d'orientations de l'Association des responsables des autorités de sûreté nucléaire des pays d’Europe de l'Ouest (WENRA) sur l'évaluation des risques naturels et des marges, tenant compte des directives de l'AIEA en vigueur, 2) insistance sur l'importance des analyses de sûreté périodiq ...[+++]


4. Components of vehicles, whose hazards of an electrical nature are covered by the delegated or implementing acts adopted pursuant to this Regulation, shall not be subject to Directive 2006/95/EC of the European Parliament and of the Council of 12 December 2006 on the harmonisation of the laws of Member States relating to electrical equipment designed for use within certain voltage limits

4. Les composants des véhicules dont les risques d'origine électrique sont pris en compte dans les actes délégués ou d'exécution adoptés en application du présent règlement ne relèvent pas de la directive 2006/95/CE du Parlement européen et du Conseil du 12 décembre 2006 concernant le rapprochement des législations des États membres relatives au matériel électrique destiné à être employé dans certaines limites de tension


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8. Underlines, however, that the nature of the Communities' contribution to the schools' budgets is set out clearly in Article 25.2 of the Convention defining the Statute of the European Schools; rejects, therefore, the imposition by the Commission of a ceiling on the Communities' contribution to the European Schools budget before the Board of Governors has presented its estimate of the revenue and expenditure of the Schools for t ...[+++]

8. souligne toutefois que la nature de la contribution communautaire au budget des écoles est clairement énoncée à l'article 25.2 de la convention portant statut des écoles européennes; rejette par conséquent l'imposition par la Commission d'un plafond de la contribution communautaire au budget des écoles européennes avant la présentation, par le conseil supérieur, de son estimation des recettes et des dépenses des écoles pour l'exercice suivant;


8. Underlines, however, that the nature of the Communities' contribution to the schools' budgets is set out clearly in Article 25.2 of the Convention defining the Statute of the European Schools; rejects, therefore, the imposition by the Commission of a ceiling on the Communities' contribution to the European Schools budget before the Board of Governors has presented its estimate of the revenue and expenditure of the Schools for t ...[+++]

8. souligne toutefois que la nature de la contribution communautaire au budget des écoles est clairement énoncée à l'article 25.2 de la convention portant statut des écoles européennes; rejette par conséquent l'imposition par la Commission d'un plafond de la contribution communautaire au budget des écoles européennes avant la présentation, par le conseil supérieur, de son estimation des recettes et des dépenses des écoles pour l'exercice suivant;


8. Underlines, however, that the nature of the Communities' contribution to the schools' budgets is set out clearly in Article 25.2 of the Convention defining the Statute of the European Schools; rejects, therefore, the imposition by the Commission of a ceiling on the Communities' contribution to the European Schools budget before the Board of Governors has presented its estimate of the revenue and expenditure of the Schools for t ...[+++]

8. souligne toutefois que la nature de la contribution communautaire au budget des écoles est clairement énoncée à l'article 25.2 de la convention portant statut des écoles européennes; rejette par conséquent l'imposition par la Commission d'un plafond de la contribution communautaire au budget des écoles européennes avant la présentation par le conseil supérieur de son estimation des recettes et des dépenses des écoles pour l'exercice suivant;


The actions envisaged include the creation of European transport corridors (particularly cross-border sections) for the prevention of natural hazards, water management at river basin level, integrated maritime cooperation and RD/innovation networks.

Au nombre des actions envisagées, ont peut citer la réalisation de corridors de transport européens (en particulier leurs sections transfrontalières), de prévention des risques naturels, de gestion de l’eau à l’échelle d’un bassin fluvial, de coopération maritime intégrée et de réseaux de RD/innovation.


12. Requests the Commission to present by 1 March 2003 a legislative proposal setting out ways, which are not contrary to the Convention defining the Statute of the European Schools, to bring to an end the present discrepancy between the legislative provisions, that are intergovernmental in nature, and the budgetary provisions, which are, in part, supranational (Community) in nature;

12. invite la Commission à présenter, avant le 1er mars 2003, une proposition législative indiquant les moyens permettant, sans préjudice de la convention portant statut des écoles européennes, à mettre fin aux disparités actuelles entre les dispositions législatives, qui sont de nature intergouvernementale, et les dispositions budgétaires, qui sont en partie de nature supranationale (communautaire);


e. by setting up programmes to help new arrivals and their families to settle in their new surroundings, including programmes to help minors integrate in schools, suitable language courses, information on cultural, political and social aspects of the host country, including the nature of citizenship and fundamental European values.

e. en mettant sur pied des programmes destinés à faciliter l'installation des nouveaux arrivants et de leur famille et comprenant notamment des stratégies d'insertion scolaire pour les mineurs, des cours de langues adaptés et des informations sur les aspects culturels, politiques, sociaux du pays concerné, y compris sur la nature de la citoyenneté et les valeurs européennes fondamentales.




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Date index: 2022-04-25
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