Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accident prevention and flight safety programme
Air Safety Advisory Board
Flight Safety Accident Board of Inquiry
Flight Safety Advisory Board

Traduction de «Flight Safety Accident Board Inquiry » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Flight Safety Accident Board of Inquiry

Commission d'enquête sur la sécurité des vols et les accidents aériens


Flight Safety Advisory Board (1) | Air Safety Advisory Board (2)

Commission sécurité de l'aviation


Flight Safety Accident/Investigation - Advanced

Sécurité aérienne - Enquête sur les accidents/incidents d'aéronefs - Niveau avancé


accident prevention and flight safety programme

prévention des accidents et programme de sécurité en vol


Flight Safety - Aircraft Accident Investigator - Flight Surgeon

Sécurité des vols - Enquêteur des accidents d'aéronefs - Médecin de l'air
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3. Canadian Forces flight safety accident investigations other than those conducted in the form of a board of inquiry or summary investigation under the National Defence Act.

3. Les enquêtes sur les accidents des Forces canadiennes touchant la sécurité aérienne, sauf les enquêtes menées par des commissions d’enquête ou les enquêtes sommaires menées en vertu de la Loi sur la défense nationale.


On-board radars, for example, are able to detect an accident situation and activate safety equipment even before impact, thus avoiding an accident or considerable reducing the consequences.

Les radars embarqués sont notamment capables de détecter une situation d'accident et de déclencher les équipements de sécurité avant même l'impact de la voiture, évitant ainsi l'accident ou en réduisant considérablement les conséquences.


accident: an occurence associated with the operation of an aircraft which takes place between the time any person boards the aircraft with the intention of flight and all such persons have disembarked, and in which any person suffers death or serious injury, or in which the aircraft receives substantial damage.

Accident: un événement lié à l’utilisation d’un aéronef qui se produit entre le moment où une personne monte à bord avec l’intention d’effectuer un vol et le moment où toutes les personnes qui sont montées dans cette intention sont descendues, et lors duquel une personne est mortellement ou grièvement blessée ou l’aéronef subit des dommages importants.


We need look no further than the Cougar flight of a few years ago, just shortly after I was elected. When is the government going to fully implement all the recommendations of Justice Wells' inquiry into the offshore oil; in particular, recommendation 29, which calls for an independent safety review board that would oversee the offshore oil, and other recommendations like the run-dry on helicopters?

Quand le gouvernement mettra-t-il en oeuvre toutes les recommandations que le juge Wells a formulées dans son rapport sur le pétrole produit en mer — en particulier, la recommandation n 29, qui propose l'instauration d'un comité indépendant d'examen de la sécurité qui surveillerait la production de pétrole en mer — et les autres recommandations, comme celle portant sur la capacité de fonctionner à sec des hélicoptères?


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This section parallels section 32 of the Canadian Transportation Accident Investigation and Safety Board Act and is intended to protect the integrity of the military flight safety program.

Cet article est analogue à l’article 32 de la LBCEATST et vise à protéger l’intégrité du programme de sécurité des vols militaires.


This section parallels section 33 of the Canadian Transportation Accident Investigation and Safety Board Act and is intended to protect the integrity of the military flight safety program.

Il est semblable à l’article 33 de la LBCEATST et vise à protéger l’intégrité du programme de sécurité des vols militaires.


This section parallels section 34 of the Canadian Transportation Accident Investigation and Safety Board Act and is intended to protect the integrity of the military flight safety program.

Cette disposition est analogue à l’article 34 de la LBCEATST et vise à protéger l’intégrité du programme de sécurité des vols militaires.


The US National Transportation Safety Board’s Factual Report into an accident involving Kam Air flight 904, which was operated by Phoenix Aviation, states that Phoenix Aviation has its headquarters in the UAE.

Le rapport factuel du «US National Transportation Safety Board » sur un accident concernant le vol 904 de la Kam Air, qui était exploité par Phoenix Aviation, indique que Phoenix Aviation a son siège social dans les Émirats arabes unis.


in the event of a major incident on board (i.e. disruptive behaviour likely to jeopardise the completion of the operation or the safety of those on board the flight), the head of operation of the organising Member State, in close liaison with or under instruction of the flight captain, shall be in charge of the operational command to restore order.

en cas d'incident majeur à bord (comportement perturbateur susceptible de compromettre la réalisation de l'opération ou la sécurité des personnes à bord du vol), le responsable de l'opération désigné par l'État membre organisateur est chargé, en liaison étroite avec le commandant de bord ou suivant ses instructions, de conduire les opérations de rétablissement de l'ordre.


(j) "denied boarding" means a refusal to carry passengers on a flight, although they have presented themselves for boarding under the conditions laid down in Article 3(2), except where there are reasonable grounds to deny them boarding, such as reasons of health, safety or security, or inadequate travel documentation.

j) "refus d'embarquement", le refus de transporter des passagers sur un vol, bien qu'ils se soient présentés à l'embarquement dans les conditions fixées à l'article 3, paragraphe 2, sauf s'il est raisonnablement justifié de refuser l'embarquement, notamment pour des raisons de santé, de sûreté ou de sécurité, ou de documents de voyages inadéquats.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Flight Safety Accident Board Inquiry' ->

Date index: 2021-02-10
w