Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agricultural input supplier
Agro-input supplier
CTMR
Community trade mark regulation
EU trade mark Regulation
European Union trade mark Regulation
Explain ideas and expectations to the team
Farm input supplier
Farm supply company
INPUT '95
Input
Input VAT charged
Input and output device
Input quantity
Input supplier
Input value
Input variable
Input-output device
Input-output unit
LVD
Low voltage directive
Pre-process printing input
Prepare printing input
Process printing input
Process printing inputs
Production input material testing
Production input materials checking
Provide collaborators with input to guide their work
Provide input to collaborators to guide their work
Regulation on the Community trade mark
Test production input materials
Testing production input materials
VAT charge on inputs
Value added tax charge on inputs

Translation of "INPUT '95 " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
INPUT '95 - The 11th Biennial - Symposium on Employee & Family Assistance Programs [ INPUT '95 ]

INPUT '95 - La 11ème Biennale - Symposium sur les programmes d'aide aux employés et leur famille [ INPUT '95 ]


Directive 2006/95/EC | Directive 2006/95/EC on the harmonisation of the laws of Member States relating to electrical equipment designed for use within certain voltage limits | low voltage directive | LVD [Abbr.]

directive basse tension


Community trade mark regulation | Council Regulation (EC) No 207/2009 on the Community trade mark | EU trade mark Regulation | European Union trade mark Regulation | Regulation (EU) 2015/2424 amending Council Regulation (EC) No 207/2009 on the Community trade mark and Commission Regulation (EC) No 2868/95 implementing Council Regulation (EC) No 40/94 on the Community trade mark, and repealing Commission Regulation (EC) No 2869/95 on the fees payable to the Office for Harmonization in the Internal Market (Trade Marks and Designs) | Regulation on the Community trade mark | CTMR [Abbr.]

Règlement (UE) 2015/2424 du Parlement européen et du Conseil modifiant le règlement (CE) nº 207/2009 du Conseil sur la marque communautaire et le règlement (CE) nº 2868/95 de la Commission portant modalités d'application du règlement (CE) nº 40/94 du Conseil sur la marque communautaire, et abrogeant le règlement (CE) nº 2869/95 de la Commission relatif aux taxes à payer à l'Office de l'harmonisation dans le marché intérieur (marques, dessins et modèles) | règlement sur la marque communautaire | règlement sur la marque de l'UE | règlement sur la marque de l'Union européenne | RMC [Abbr.] | RMUE [Abbr.]


production input material testing | production input materials checking | test production input materials | testing production input materials

tester des matières premières destinées à la production


prepare printing input | pre-process printing input | process printing input | process printing inputs

traiter une entrée d'impression


input-output unit [ input-output device | input/output device | input/output unit | i/o unit | I/O unit | i/o device | I/O device | input and output device ]

organe d'entrée-sortie [ unité d'entrée-sortie | dispositif d'entrée-sortie | périphérique d'entrée-sortie ]


agricultural input supplier [ agro-input supplier | farm input supplier | farm supply company | input supplier ]

agrofournisseur [ fournisseur d'intrants agricoles | fournisseur d'intrants ]


input variable | input quantity | input value | input

grandeur d'entrée | entrée


provide collaborators with guiding input for their work | provide collaborators with input to guide their work | explain ideas and expectations to the team | provide input to collaborators to guide their work

discuter avec des collaborateurs pour guider leur travail


input VAT charged | value added tax charge on inputs | VAT charge on inputs

charge de taxe sur la valeur ajoutée en amont | charge de TVA en amont
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
That provides the insight that, without having the exact figure, 90 to 95 per cent of the production, the costs and the inputs are within Canada.

Cela reflète le fait que même si nous n'avons pas les chiffres exacts, entre 90 et 95 p. 100 de la production, des coûts et des intrants sont canadiens.


The struggle would be, is that a product of Canada when 95 or 99 per cent of the inputs, the growth, the processing, the sale, the transport of it is done in Canada?

Il faut convenir s'il s'agit bien là de produits du Canada quand la quasi-totalité des intrants en vient, quand 95 ou 99 p. 100 de la croissance, de la transformation, de la vente et du transport se font au Canada.


Where 95 % of the inputs, outputs and corresponding emissions of the heat benchmark sub-installation, of the fuel benchmark sub-installation or of the process emissions sub-installation, serve sectors or subsectors deemed to be exposed to a significant risk of carbon leakage as determined by Decision 2010/2/EU or where 95 % of the inputs, outputs and corresponding emissions of the heat benchmark sub-installation, of the fuel benchmark sub-installation or of the process emissions sub-installation serve sectors or subsectors not deemed ...[+++]

Lorsque 95 % des intrants, des extrants et des émissions correspondantes de la sous-installation avec référentiel de chaleur, de la sous-installation avec référentiel de combustibles ou de la sous-installation avec émissions de procédé sont utilisés pour des secteurs ou sous-secteurs considérés comme exposés à un risque important de fuite de carbone conformément à la décision 2010/2/UE, ou lorsque 95 % des intrants, des extrants et des émissions correspondantes de la sous-installation avec référentiel de chaleur, de la sous-installati ...[+++]


(6) To assess the macro-economic importance of tourism in the European economies based on the internationally accepted framework of tourism satellite accounting, the need to improve the availability, completeness and comprehensiveness of the basic tourism statistics as an input for compiling such accounts and, if deemed necessary by the Commission, as preparation for a subsequent legislative proposal for the transmission of harmonised tables for tourism satellite accounts, requires that the legal requirements which are currently laid down in Directive 95/57/EC be updated.

(6) Afin d'évaluer l'importance macroéconomique du tourisme dans les économies européennes sur la base du cadre, accepté à l'échelle internationale, d'une comptabilité satellite du tourisme, il est nécessaire d'améliorer la disponibilité, la complétude et l'exhaustivité des statistiques touristiques de base servant à l'élaboration de cette comptabilité et, si la Commission le juge nécessaire, à la préparation d'une proposition législative ultérieure, relative à la transmission de tableaux harmonisés pour l'établissement de comptes satellites du tourisme, ce qui requiert une mise à jour des prescriptions actuellement énoncées dans la dire ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
On ethanol it's a 40% to 60% benefit, and in biodiesel it's upwards of 75% to 95%, again depending on the feedstock input. Don't take my word for it, Mr. Steckle.

Pour l'éthanol, l'avantage est de 40 à 60 p. 100 et pour le biodiesel, il est de 75 à 80 p. 100, selon la matière première utilisée.


Where the emission limit values above cannot be met due to the characteristics of the fuel, installations shall achieve 300 mg/Nm3 SO2, or a rate of desulphurisation of at least 92 % shall be achieved in the case of plants with a rated thermal input of less than or equal to 300 MWth and in the case of plants with a rated thermal input greater than 300 MWth a rate of desulphurisation of at least 95 % together with a maximum permissible emission limit value of 400 mg/Nm3 shall apply.

Lorsque les valeurs limites d'émission susmentionnées ne peuvent être atteintes en raison des caractéristiques du combustible, les installations réalisent un niveau d'émission de SO2 de 300 mg/Nm3, ou un taux de désulfuration d'au moins 92 % dans le cas d'installations d'une puissance thermique nominale inférieure ou égale à 300 MWth; dans le cas d'installations d'une puissance thermique nominale supérieure à 300 MWth, un taux de désulfuration d'au moins 95 % ainsi qu'une valeur limite d'émission de 400 mg/Nm3 sont appliqués.


In the light of the Court of Justice rulings in the Ampafrance case (C-177/99 and C-181/99) and the Fillibeck case (C-258/95) (entertainment of business associates by employees of a firm), is this de facto input-tax restriction, after the event, in respect of expenses which clearly serve business purposes, covered by Article 17(6) of Directive 77/388/EEC?

À la lumière des arrêts rendus par la CJCE dans les affaires Ampafrance C- 177/99 et C-181/99 et Fillibeck C-258/99 (invitation de relations d'affaires par des employés d'une entreprise), cette limitation a posteriori de l'impôt en amont est-elle couverte par l’article 17, paragraphe 6 de la directive 77/388/CEE?


Where the emission limit values above cannot be met due to the characteristics of the fuel, installations shall achieve 300mg/Nm SO2 or a rate of desulphurisation of at least 92 % in the case of plants with a rated thermal input of less than or equal to 300 MWth; in the case of plants with a rated thermal input greater than 300 MWth a rate of desulphurisation of at least 95 % together with a maximum permissible emission limit value of 400 mg/Nm shall apply.

NB: Lorsque les valeurs limites d'émission susmentionnées ne peuvent être atteintes en raison des caractéristiques du combustible, les installations réalisent un niveau d'émission de SO2 de 300 mg/Nm , ou un taux de désulfuration d'au moins 92 % dans le cas d'installations d'une puissance thermique nominale inférieure ou égale à 300 MW; dans le cas d'installations d'une puissance thermique nominale supérieure à 300 MW, un taux de désulfuration d'au moins 95 % ainsi qu'une valeur limite d'émission de 400 mg/Nm sont appliqués.


The government extracts $95 million a year in federal fuel taxes from Canadian aviation companies, an input tax that was supposed to be taken away when the goods and services tax was introduced (1435 ) If the government is so concerned about Canadian taxpayers and Canadian jobs, why does it continue to extract this money from an industry that is in financial trouble?

Le gouvernement prélève 95 millions de dollars par année sur les revenus des sociétés aériennes canadiennes au titre des taxes fédérales sur le carburant, une taxe sur intrants qui devait être supprimée par suite de la mise en oeuvre de la taxe sur les produits et services (1435) Si le gouvernement s'inquiète vraiment du bien-être des contribuables et du maintien des emplois canadiens, pourquoi continue-t-il de prélever des fonds auprès d'une industrie qui est aux prises avec des difficultés financières?


The report takes into account developments in the sector since 1992 and the three main pillars of energy policy for the Community, competitiveness, the environment and security of supply, highlighted in the White Paper - An Energy Policy for the European Union [COM (95) 682] The Report is an extensive analysis of the refining sector, prepared after lengthy consultations with individual oil companies, industry associations and input from national administrations.

Le rapport tient compte de l'évolution du secteur depuis 1992 et des trois principaux volets de la politique énergétique communautaire, à savoir la compétitivité, l'environnement et la sécurité de l'approvisionnement, mis en lumière dans le Livre blanc - Une politique de l'énergie pour l'Union européenne (COM(95)682). Le rapport résulte d'une analyse exhaustive du secteur du raffinage, sur la base de consultations approfondies avec des sociétés pétrolières et des associations industrielles, d'une part, et sur la base de données fournies par les administrations nationales, d'autre part.


w