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Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Detect abuse of drugs
Detect drug abuse
Detected drug abuse
Disorder of personality and behaviour
Drug interaction
Drug interaction management
Drug-drug interaction
Identify drug-drug or drug-patient interactions
Identify substance dependence
Jealousy
Management of drug interaction
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Report a medication interaction to pharmacist
Report medication interaction to pharmacist
Report medication interaction to the pharmacist

Translation of "Identify drug-drug drug-patient interactions " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
identify drug-drug or drug-patient interactions | report a medication interaction to pharmacist | report medication interaction to pharmacist | report medication interaction to the pharmacist

signaler des interactions médicamenteuses au pharmacien


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


drug interaction management | managerial activities regarding patient's interaction with medical treatment | drug interaction management | management of drug interaction

gestion des interactions médicamenteuses


drug interaction | drug-drug interaction

interactions médicamenteuses


detect abuse of drugs | detected drug abuse | detect drug abuse | identify substance dependence

détecter les personnes ayant consommé des drogues ou de l’alcool | repérer l’abus de drogues et d’alcool | détecter l’abus de drogues et d’alcool | identifier les personnes ayant consommé des drogues ou de l’alcool
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
10. Identifying drug-related crime[xlv] | Developing a common definition of the term "drug-related crime" on the basis of existing studies to be brought forward by the EMCDDA | COM/JLS and JLS expert group, EMCDDA | 2007 | Commission proposal for a definition of the term "drug-related crime" |

10. Recensement de la criminalité liée à la drogue[xlv] | Élaborer une définition commune de l’expression «criminalité liée à la drogue», sur la base d’études réalisées par l'OEDT | COM/JLS et groupe d’experts de la DG JLS, OEDT | 2007 | Proposition de la Commission sur une définition de l’expression «criminalité liée à la drogue» |


(Return tabled) Question No. 199 Ms. Kirsty Duncan: With regard to the development and operation of the Canadian Multiple Sclerosis Monitoring System (CMSMS) announced in March 2011: (a) what are the government's baseline assumptions for the CMSMS, (i) how many Canadians live with MS according to the government’s source, (ii) what is the government's source; (b) what have been the challenges in developing the system between March 2011 and today, (i) how has each challenge been overcome, (ii) what are the achievements to date, (iii) what milestones has the government planned between December 2013 and December 2015 and by what dates; (c) what is the cost of developing the system, broken down by costs to date; (d) how much money did the Can ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 199 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le développement et l’exploitation du Système canadien de surveillance de la sclérose en plaques (SCSSP) annoncé en mars 2011: a) quelles sont les hypothèses de base pour le SCSSP, (i) combien de Canadiens vivent avec la sclérose en plaques selon la source d’information du gouvernement, (ii) quelle est la source d’information du gouvernement; b) quels ont été les défis dans le développement du système entre mars 2011 et aujourd’hui, (i) comment chaque défi a-t-il été relevé, (ii) quelles sont les réalisations jusqu’à maintenant, (iii) quelles grandes étapes le ...[+++]


(1) Strengthening Cross Border Co-operation in Drug Law Enforcement, aimed at the disruption of major drug trafficking channels and dismantling international criminal organisations in drug trafficking - In December 2001, Eurocustoms was entrusted with the implementation of a preparatory phase for a Phare Regional Drug Law Enforcement Project (EUR 0.5 million), with the objective of identifying the candidate countries' needs and preparing a programming document.

(1) Renforcement de la coopération transfrontalière pour l'application de la législation antidrogue dans le but de perturber les filières du trafic de stupéfiants et de démanteler les organisations criminelles internationales participant à ce trafic - En décembre 2001, il a été demandé à Eurodouanes d'engager la phase préparatoire d'un projet régional visant à faire respecter la législation antidrogue (0,5 million d'euros), dans le but de déterminer les besoins des pays candidats et d'élaborer un document de programmation.


Federal and national organizations such as Health Canada; Canada Health Infoway; Canadian Institute for Health Information; Canadian Patient Safety Institute; Canadian Agency for Drugs, Technology in Health; Canadian Foundation for Healthcare Improvement; Canadian Institutes for Health Research; and provincial organizations and initiatives such as the Saskatchewan Health Quality Council and Drug Evaluation Alliance of Nova Scotia, play roles in measuring and improving the effectiveness and safety of prescription drugs used by patients.

Les organisations fédérales et nationales, telles que Santé Canada, l'inforoute santé du Canada, l'Institut canadien d'information sur la santé, l'Institut canadien pour la sécurité des patients, l'Agence canadienne des médicaments et des technologies de la santé, la Fondation canadienne pour l'amélioration des services de santé, les Instituts de recherche en santé du Canada, ainsi que des organisations et des initiatives provinciales comme le Conseil de la qualité en santé de la Saskatchewan et l'Alliance pour l'évaluation des médica ...[+++]


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While maintaining and updating the core policy areas and cross-cutting themes of the overall EU Drugs Strategy, the new Action Plan identifies new priority areas for action, including the monitoring of new psychoactive substances as well as the use of new communication technologies for prevention of drug abuse and evidence gathering on the potential connection between drug trafficking and financing of terrorist groups, organised crime, migrant smuggling or trafficking in human beings.

S'il conserve et actualise les principaux champs d'intervention et les thèmes transversaux de la stratégie antidrogue globale de l'Union, il cible aussi d'autres domaines d'action prioritaire, notamment le contrôle des nouvelles substances psychoactives et l'utilisation des nouvelles technologies de communication pour la prévention de la toxicomanie et la collecte d'éléments de preuve sur les liens possibles entre le trafic de drogues et le financement des groupes terroristes, le crime organisé, le trafic de migrants ou la traite d'êtres humains.


In terms of the individual physician's capacity to effectively monitor and treat their patients, a prescription monitoring program that captures not just specific drugs but all of the drugs that a patient may receive, from whatever source, allows physicians to actually be fully aware not only of drugs of abuse, but of a variety of relevant drugs that may have other impacts.

Pour ce qui est de la capacité du médecin de surveiller et de traiter efficacement ses patients, un programme de contrôle des prescriptions qui inclut non seulement certains médicaments, mais tous les médicaments que peut recevoir un patient, peu importe leur source, permet aux médecins d'être tout à fait au courant des médicaments consommés de façon abusive et de divers autres médicaments qui peuvent avoir d'autres effets.


(Return tabled) Question No. 864 Ms. Kirsty Duncan: With respect to mental health and suicide in the Canadian Forces (CF), including regular forces, reservists and veterans, as well as among Royal Canadian Mounted Police (RCMP) veterans: (a) what does history and research show from the First World War (WWI) and the Second World War (WWII), regarding the percentage of Canadian veterans who suffered some degree of Post Traumatic Stress Disorder (PTSD) and how it might have impacted their ability to (i) hold down jobs, (ii) maintain relationships, (iii) overcome substance abuse, (iv) maintain their will to live; (b) how are suicides tracke ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 864 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la santé mentale et le suicide dans les Forces canadiennes (FC), tant dans la Force régulière, la Réserve que chez les anciens combattants, y compris les anciens membres de la Gendarmerie royale du Canada (GRC): a) que nous apprennent l’histoire et la recherche faite après les Première et Deuxième Guerres mondiales d'une part sur le pourcentage de nos anciens combattants qui ont souffert à un degré ou à un autre du syndrome de stress post-traumatique (SSPT) et d'autre part sur l’influence que le syndrome a pu avoir sur leur aptitude (i) à garder un emploi, (ii) à entretenir des relations humaines, ...[+++]


This report not only endorses the Commission’s proposed changes but also enhances them in some areas, including: strengthening the role of the Pharmacovigilance Risk Assessment Advisory Committee, which must have the power to recommend action to the Committee for Medicinal Products for Human Use; strengthening the role of healthcare professionals in the sense of voluntarily reporting adverse drug reactions; strengthening the role of patients in reporting adverse reactions directly; requiring that all adverse drug reactions (and not just serious ones) are reported to the Eu ...[+++]

Ce rapport avalise les modifications proposées par la Commission et les améliore dans certains domaines, par exemple: il renforce le rôle du comité consultatif pour l’évaluation des risques en matière de pharmacovigilance, qui doit avoir le pouvoir de recommander des actions au comité des médicaments à usage humain; il renforce le rôle des professionnels de la santé dans la signalisation volontaire des effets indésirables des médicaments; il renforce le rôle des patients dans la signalisation des effets indésirables; il impose aux autorités compétentes et aux entreprises de signaler tous les effets indésirables des médicaments (et pas ...[+++]


This report not only endorses the Commission’s proposed changes but also enhances them in some areas, including: strengthening the role of the Pharmacovigilance Risk Assessment Advisory Committee, which must have the power to recommend action to the Committee for Medicinal Products for Human Use; strengthening the role of healthcare professionals in the sense of voluntarily reporting adverse drug reactions; strengthening the role of patients in directly reporting adverse reactions; requiring that all adverse drug reactions (and not just serious ones) are reported to the Eu ...[+++]

Ce rapport avalise les modifications proposées par la Commission et les améliore dans certains domaines, par exemple: il renforce le rôle du comité consultatif pour l’évaluation des risques en matière de pharmacovigilance, qui doit avoir le pouvoir de recommander des actions au comité des médicaments à usage humain; il renforce le rôle des professionnels de la santé dans la signalisation volontaire des effets indésirables des médicaments; il renforce le rôle des patients dans la signalisation directe des effets indésirables; il impose aux autorités compétentes et aux entreprises de signaler tous les effets indésirables des médicaments ...[+++]


Ms. Cooper: Pharmacy software systems, which we've been using for over three decades — pharmacists were probably the first adopters of electronic health records from health care providers — actually have alert systems to identify drug-drug interactions or drug-food interactions, allergies and those types of things, and they're obviously taken very seriously.

Mme Cooper : Les logiciels pharmaceutiques que nous utilisons depuis plus de trois décennies — les pharmaciens ont probablement été les premiers à adopter les dossiers de santé électroniques parmi les fournisseurs de soins de santé — ont des systèmes d'alerte pour repérer les interactions entre les médicaments ou entre les médicaments et certains aliments, les allergies, et cetera, et ces alertes sont manifestement prises très au sérieux.


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