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CIUTI
Cedefop
EADI
INSTRAW
IRFECD
Institute for the Training of Development Specialists
MiR-PEI
Training and development specialist
Training development specialist
UN-INSTRAW
UNINSTRAW
Working Party on the Part-time Training of Specialists

Translation of "Institute for the Training Development Specialists " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
training development specialist

spécialiste du développement de l'instruction


Institute for the Training of Development Specialists

Institut de formation de Cadres pour le développement (IFCAD)


training and development specialist

spécialiste de la formation et du perfectionnement


Working Party on the Part-time Training of Specialists

Groupe de travail Formation à temps partiel des spécialistes


International Permanent Conference of University Institutes of Translators and Interpreters | Standing International Conference of the Directors of University Institutes for the Training of Translators and Interpreters | CIUTI [Abbr.]

Conférence Internationale Permanente d’Instituts Universitaires de Traducteurs et Interprètes | Conférence Internationale Permanente de Directeurs d’Instituts Universitaires pour la formation de Traducteurs et d’Interprètes | CIUTI [Abbr.]


Institut international de recherche et de formation : éducation - cultures - développement - Europe [ IRFECD | International Research and Training Institute for Education and Development ]

Institut international de recherche et de formation : éducation - cultures - développement - Europe [ IRFECD-Europe | Institut international de recherche et de formation pour l'éducation et le développement ]


UN International Research and Training Institute for the Advancement of Women [ INSTRAW | UNINSTRAW | UN-INSTRAW | United Nations International Research and Training Institute for the Advancement of Women ]

Institut international de recherche et de formation pour la promotion de la femme [ Instraw ]


Cedefop [ European Centre for the Development of Vocational Training ]

Cedefop [ Centre européen pour le développement de la formation professionnelle ]


EADI [ European Association of Development Research and Training Institutes ]

EADI [ Association européenne des instituts de recherche et de formation en matière de développement ]


FDEA Ordinance of 11 March 2005 on the Minimum Requirements for the Recognition of Study Programmes and Continuing Education and Training at Professional Education Institutions [ MiR-PEI ]

Ordonnance du DFE du 11 mars 2005 concernant les conditions minimales de reconnaissance des filières de formation et des études postdiplômes des écoles supérieures [ OCM ES ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Institutional mechanisms are often developed at regional or at sectoral levels, but tend to reflect and to reproduce the segmentation of education and training systems.

Les mécanismes institutionnels sont souvent élaborés aux niveaux régional ou sectoriel, mais ont tendance à refléter et à reproduire la segmentation des systèmes d'éducation et de formation.


Recognises the long-term challenges associated with sustainable agriculture and horticulture, and calls on the Commission and the Member States to develop a long-term investment plan, assigning priority to a sectoral approach, with continuity of funding, for basic and applied research, and asks the Commission and the Member States to improve training for specialists in sustainable agriculture, and to ensure that expert consultation is available.

reconnaît les défis à long terme relatifs à l'agriculture et l'horticulture durables et invite la Commission et les États membres à développer un plan d'investissement à long terme accordant la priorité à une approche sectorielle, avec une continuité du financement, destiné à la recherche fondamentale et à la recherche appliquée; demande à la Commission et aux États membres d'améliorer la formation des spécialistes de l'agriculture durable, ainsi qu'à veiller à ce que des ...[+++]


27. Considers that the Member States as well as the EU institutions should assess the opportunity of creating a health professionals’ database of trained emergency specialists to be deployed in a timely manner, and assist developing countries in strengthening their public health systems;

27. estime que les États membres ainsi que les institutions de l'Union devraient envisager la possibilité de créer une base de données de professionnels de la santé répertoriant les spécialistes des urgences formés pouvant être déployés en temps voulu, et afin d'aider les pays en développement pour ce qui est du renforcement de leurs systèmes de santé publique;


30. Calls for greater account to be taken, in company-level and regional-level development strategies, of women's agricultural and non-agricultural vocational skills; stresses how important it is for women farmers and other women in rural areas to be able to obtain qualifications and training as producers and entrepreneurs, and calls on the Commission and the Member States, in collaboration with regional and local authorities, rural organisations and women's and farmers' associations, to create incentives to promote women's participation in t ...[+++]

30. demande que l'on tienne davantage compte des compétences professionnelles, agricoles et extra-agricoles des femmes dans le contexte des stratégies de développement au niveau des exploitations et des régions; souligne l'importance des qualifications et de la formation des agricultrices et des femmes de milieu rural en tant que productrices et entrepreneuses et invite la Commission et les États membres, en collaboration avec les autorités régionales et locales, les associations agricoles et les groupements d'agricultrices, à créer des mesures d'i ...[+++]


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30. Calls for greater account to be taken, in company-level and regional-level development strategies, of women's agricultural and non-agricultural vocational skills; stresses how important it is for women farmers and other women in rural areas to be able to obtain qualifications and training as producers and entrepreneurs, and calls on the Commission and the Member States, in collaboration with regional and local authorities, rural organisations and women's and farmers' associations, to create incentives to promote women's participation in t ...[+++]

30. demande que l'on tienne davantage compte des compétences professionnelles, agricoles et extra-agricoles des femmes dans le contexte des stratégies de développement au niveau des exploitations et des régions; souligne l'importance des qualifications et de la formation des agricultrices et des femmes de milieu rural en tant que productrices et entrepreneuses et invite la Commission et les États membres, en collaboration avec les autorités régionales et locales, les associations agricoles et les groupements d'agricultrices, à créer des mesures d'i ...[+++]


30. Calls for greater account to be taken, in company-level and regional-level development strategies, of women’s agricultural and non-agricultural vocational skills; stresses how important it is for women farmers and other women in rural areas to be able to obtain qualifications and training as producers and entrepreneurs, and calls on the Commission and the Member States, in collaboration with regional and local authorities, rural organisations and women’s and farmers’ associations, to create incentives to promote women's participation in t ...[+++]

30. demande que l'on tienne davantage compte des compétences professionnelles, agricoles et extra-agricoles des femmes dans le contexte des stratégies de développement au niveau des exploitations et des régions; souligne l'importance des qualifications et de la formation des agricultrices et des femmes de milieu rural en tant que productrices et entrepreneuses et invite la Commission et les États membres, en collaboration avec les autorités régionales et locales, les associations agricoles et les groupements d'agricultrices, à créer des mesures d'i ...[+++]


26. Calls on the Member States to invest in energy-efficiency education, which should start at school by cultivating eco-consciousness among future consumers; calls, further, on the Commission and the Member States to provide massive support for education and training programmes in the interests of supplying an adequate number of trained ICT specialists and to encourage individuals and firms to adopt efficient practices through target-driven education and training aimed at using equipment efficiently, quantifying the resulting energy sa ...[+++]

26. invite les États membres à investir dans une éducation à l'efficacité énergétique, qui devrait débuter à l'école, où une conscience écologique serait inculquée aux futurs consommateurs; en outre, invite la Commission et les États membres à soutenir massivement les programmes d'éducation et de formation afin de garantir un nombre suffisant de spécialistes qualifiés des TIC et afin d'encourager les personnes et les entreprises à adopter des pratiques efficaces au moyen d'une éducation et d'une formation ciblées permettant d'utiliser les équipements de ...[+++]


(7) The College of Europe, providing postgraduate courses in law, economics, politics, social sciences and humanities with a European dimension, the European University Institute, contributing to the development of European cultural and scientific heritage by means of higher education and research, the European Institute of Public Administration, training national and European civil servants in the field of European integration, the Academy of European Law in Trier, provid ...[+++]

(7) Le Collège d'Europe, qui dispense des cours de troisième cycle de droit, d'économie, de sciences politiques, de sciences sociales et de sciences humaines comportant une dimension européenne, l'Institut universitaire européen, qui contribue au développement du patrimoine culturel et scientifique européen par l'enseignement supérieur et la recherche, l'Institut européen d'administration publique, qui ...[+++]


In order to achieve its objectives, CEPOL may undertake a number of actions, mainly provide training sessions, based on common standards, for senior police officers; contribute to the preparation of harmonised programmes and help set up appropriate advanced training programmes; provide specialist training; develop and provide training for trainers; disseminate best practice and research findings; develop and provide training to prepa ...[+++]

Pour réaliser ces objectifs, le CEPOL peut engager diverses actions: assurer des sessions de formation fondées sur des normes communes au bénéfice des hauts responsables des services de police; participer à l'élaboration de programmes harmonisés de cours et contribuer à l'élaboration des programmes appropriés de formation avancée; fournir une formation spécialisée; élaborer et assurer une formation destinée aux formateurs; diffuser les meilleures pratiques et les résultats de la recherche; élaborer et assurer une formation pour préparer les forces de police de l'Union eu ...[+++]


They also contribute to openness and preparedness for international co-operation among higher education institutions; institutions management reform; curriculum development; training of decision makers; and to sustainable partnerships between higher education institution in the EU and in the eligible countries.

Ils contribuent en outre à l'ouverture et à la préparation à la coopération internationale entre établissements d'enseignement supérieur, à la réforme de la gestion des établissements, au développement des programmes d'études, à la formation des décideurs et à l'établissement de partenariats durables entre les établissements d'enseignement supérieur de l'Union et ceux des pays éligibles.




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Date index: 2021-02-20
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