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Canadian Foreign Exchange Dealers Association
Currency dealer
Currency trader
Foreign exchange broker
Foreign exchange dealer
Foreign exchange dealers
Foreign exchange handlers
Foreign exchange trader
Foreign exchange trading officer
Foreign-exchanger dealer
Forex handlers
International Association of Exchange Dealers
International Association of Foreign Exchange Dealers
International Foreign Exchange Club
Trading officer

Traduction de «International Association Foreign Exchange Dealers » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
International Association of Exchange Dealers [ International Foreign Exchange Club | International Association of Foreign Exchange Dealers ]

Association cambiste internationale


foreign exchange dealers | foreign exchange handlers | foreign exchange trader | forex handlers

vendeuse en devises | vendeur en devises | vendeur en devises/vendeuse en devises


foreign exchange dealer [ foreign exchange broker | foreign exchange trader | currency dealer | currency trader ]

cambiste [ courtier de change | courtière de change | courtier en devises | courtière en devises ]


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cambiste


foreign exchange dealer | foreign exchange trading officer | trading officer | foreign exchange trader

agent de change | cambiste








Canadian Foreign Exchange Dealers Association

L'Association des marchands canadiens de devises étrangères
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
There are many ways to launder money, including through financial institutions, foreign exchange dealers, significant cash purchases, brokerage houses, foreign tax havens, real estate, the operation of shell companies, travel agencies, insurance agencies or companies, and dealing in gold and other precious metals.

Il existe de multiples façons de blanchir l'argent, notamment par le truchement d'institutions financières, de courtiers en devises ou de gros achats payés en espèces, par les maisons de courtage, les paradis fiscaux à l'étranger, l'immobilier, l'exploitation de sociétés fictives, d'agences de voyage, de bureaux de courtiers d'assurance ou de sociétés d'assurance, ou en négociant sur le marché de l'or et des autres métaux précieux.


The Union and the OCTs shall promote regulatory convergence with recognised international standards on regulation and supervision in the area of financial services including: the Basel Committee’s ‘Core Principle for Effective Banking Supervision’, the International Association of Insurance Supervisors’ ‘Insurance Core Principles’, the International Organisation of Securities Commissions’ ‘Objectives and Principles of Securities Regulation’, the OECD’s ‘Agreement on exchange ...[+++]

L’Union et les PTOM promeuvent la convergence réglementaire avec les normes internationales reconnues en matière de régulation et de surveillance dans le domaine des services financiers, notamment: les «Principes fondamentaux pour un contrôle bancaire efficace» établis par le Comité de Bâle, les «Principes de base en matière d’assurance» de l’Association internationale des contrôleurs d’assurance, les «Objectifs et principes de la régulation financière» définis par l’Organisation internationale des commissions de valeurs, l’ ...[+++]


The competent authorities shall, subject to the conditions laid down in this Annex, allow institutions to calculate their capital requirements for position risk, foreign-exchange risk and/or commodities risk using their own internal risk-management models instead of or in combination with the methods described in Annexes I, III and IV. Explicit recognition by the competent authorities of the use of models for supervisory capital purposes shall be required in each case’.

Les autorités compétentes autorisent, aux conditions définies dans la présente annexe, les établissements à calculer leurs exigences de fonds propres relatives au risque de position, au risque de change et/ou au risque sur produits de base à l’aide de leurs modèles internes de gestion des risques en lieu et place des méthodes décrites aux annexes I, III et IV, ou en combinaison avec elles.


Bill C-25 also establishes a new registration regime for money services businesses that remit funds in and out of Canada and for foreign exchange dealers, within FINTRAC.

Le projet de loi C-25 établit aussi, à l'intérieur du CANAFE, un nouveau régime d’enregistrement pour les entreprises qui transfèrent des fonds qui entrent et sortent du Canada et pour les bureaux de change.


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3. By way of derogation from Article 218, where agreements concerning monetary or foreign exchange regime matters need to be negotiated by the Union with one or more third States or international organisations, the Council, on a recommendation from the Commission and after consulting the European Central Bank, shall decide the arrangements for the negotiation and for the conclusion of such agreements.

3. Par dérogation à l'article 218, au cas où des accords sur des questions se rapportant au régime monétaire ou de change doivent faire l'objet de négociations entre l'Union et un ou plusieurs États tiers ou organisations internationales, le Conseil, sur recommandation de la Commission et après consultation de la Banque centrale européenne, décide des arrangements relatifs aux négociations et à la conclusion de ces accords.


(9) Section 5 entities include: foreign banks, credit unions, caisses populaires, life insurance companies, trust and loan companies, securities dealers, investment counsellors, foreign exchange dealers and casinos.

(9) Les entités prévues à l’article 5 sont les suivantes : les banques étrangères, les coopératives de crédit, les caisses populaires, les compagnies d’assurance‑vie, les compagnies de fiducie et de prêt, les courtiers en valeurs mobilières, les conseillers en placements, les cambistes et les casinos.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32006L0049 - EN - Directive 2006/49/EC of the European Parliament and of the Council of 14 June 2006 on the capital adequacy of investment firms and credit institutions (recast) - DIRECTIVE - OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // CALCULATING CAPITAL REQUIREMENTS FOR POSITION RISK // CALCULATING CAPITAL REQUIREMETNS FOR SETTLEMENT AND COUNTERPARTY CREDIT RISK // CALCULATING CAPITAL REQUIREMENTS FOR FOREIGN-EXCHANGE RISK // CALCULATING CAPITAL REQUIREMENTS FOR COMMODITIES RISK // USE OF INTERNAL MODELS TO CALCULATE CAPITAL REQUIREMENTS // CALCULATING CAPITAL REQUIREMENTS FOR LARGE EXPOSURES // TRADING // REPEALED DIRECTIVES // CORRELATION TABLE

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32006L0049 - EN - Directive 2006/49/CE du Parlement européen et du Conseil du 14 juin 2006 sur l'adéquation des fonds propres des entreprises d'investissement et des établissements de crédit (refonte) - DIRECTIVE - DU PARLEMENT EUROPÉEN ET DU CONSEIL // CALCUL DES EXIGENCES DE FONDS PROPRES POUR RISQUE DE POSITION // CALCUL DES EXIGENCES DE FONDS PROPRES POUR RISQUE DE RÈGLEMENT ET DE CRÉDIT DE LA CONTREPARTIE // CALCUL DES EXIGENCES DE FONDS PROPRES POUR RISQUE DE CHANGE // CALCUL DES EXIGENCES DE FONDS PROPRES POUR RISQUES SUR PRODUITS DE BASE // UTILISATION DE MODÈLES INTERNES AUX FINS DU CALCUL DES EXIGENCES DE FONDS PROPRES // CALCUL DES EXIGENCES DE FONDS PROPRES RELATIVES AUX GRA ...[+++]


(8) Section 5 entities include: foreign banks, credit unions, caisses populaires, life insurance companies, trust and loan companies, securities dealers, investment counsellors, foreign exchange dealers and casinos.

(8) Les entités prévues à l’article 5 sont les suivantes : les banques étrangères, les coopératives de crédit, les caisses populaires, les compagnies d’assurance‑vie, les compagnies de fiducie et de prêt, les courtiers en valeurs mobilières, les conseillers en placements, les cambistes et les casinos.


3. The right of the Central Bank of Chile to maintain or adopt measures in conformity with the Constitutional Organic Law of the Central Bank of Chile (Ley Orgánica Constitucional del Banco Central de Chile, Ley 18.840 (hereinafter, "Law 18.840") or other legislation, in order to ensure currency stability and the normal operation of domestic and foreign payments. For this purpose, the Central Bank of Chile is empowered to regulate the supply of money and credit in circulation and international ...[+++]

3. le droit, pour la Banque centrale du Chili, de maintenir ou d'adopter des mesures en conformité avec la loi organique de cette dernière (Ley Orgánica Constitucional del Banco Central de Chile, Ley 18840, ci-après dénommée "loi n° 18840") ou avec d'autres dispositions légales, en vue d'assurer la stabilité de la monnaie et le fonctionnement normal du système des paiements internes et externes et d'exercer les fonctions qui lui sont dévolues à cet effet: régulation de la masse monétaire et de la masse des créances en circulation, réalisation d'opérations internationales de crédit ...[+++]


This reported information is provided to FINTRAC by a wide range of financial intermediaries that we call reporting entities that include deposit-taking institutions such as banks and credit unions, money services businesses, foreign exchange dealers, security dealers, accountants, life insurance companies, real estate brokers and agents, and casinos.

Ces renseignements sont transmis à CANAFE par une vaste gamme d'intermédiaires financiers, que nous appelons « entités déclarantes ». Il s'agit notamment des institutions de dépôt comme les banques et les coopératives de crédit, des entreprises de transfert de fonds et de vente de titres négociables, des courtiers de change, des courtiers en valeurs mobilières, des comptables, des sociétés d'assurance-vie, des courtiers et agents immobiliers et des casinos.




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'International Association Foreign Exchange Dealers' ->

Date index: 2021-05-27
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