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Debt level
Debt load
Debtload
Level of debt
Level of debt outstanding
Level of indebtedness
Level of tax debt
Manageable debt level
Manageable debt load
Manageable debtload
Net tax debt
Net tax due
Tax debt
Tax debt write-off
Tax supported debt
Tax withheld at source and extinguishing the tax debt
Writing off of tax debt

Translation of "Level tax debt " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
debt load [ debtload | debt level | level of debt | level of indebtedness ]

niveau d'endettement [ seuil d'endettement | niveau de la dette ]




tax debt write-off [ writing off of tax debt ]

annulation de dette fiscale


tax withheld at source and extinguishing the tax debt

retenue à la source qui éteint la dette d'impôt


manageable debt level [ manageable debt load | manageable debtload ]

niveau d'endettement raisonnable


net tax due | net tax debt

dette fiscale nette (1) | impôt net exigible (2)






tax supported debt

dette financée par les recettes fiscales
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It has a high level of debt, mainly towards the national social security and tax administration agencies, as well as towards the Romanian rail infrastructure manager CFR Infrastructure, which is also fully state-owned.

Elle est fortement endettée, principalement à l'égard de l'organisme national de sécurité sociale et de l'administration fiscale nationale, ainsi que du gestionnaire roumain de l'infrastructure ferroviaire CFR Infrastructure, qui est également détenu à 100 % par l'État.


64. Further underlines the importance of equity financing that can help to mitigate risks and reduce excessive levels of debt and leverage in the financial system; calls, therefore, on the Commission and the Member States to review and address the over-burdensome regulation for equity financing of private companies; stresses the importance of addressing the debt equity tax bias;

64. souligne par ailleurs l'importance du financement sur fonds propres, qui peut permettre de limiter les risques et de réduire des niveaux excessifs de dette et le recours au levier dans le système financier; invite par conséquent la Commission et les États membres à réexaminer et à alléger la règlementation excessivement lourde concernant le financement sur fonds propres des entreprises privées; souligne qu'il importe de réduire le déséquilibre fiscal qui existe entre le financement par l'emprunt, favorisé, et le financement par capitaux propres;


64. Further underlines the importance of equity financing that can help to mitigate risks and reduce excessive levels of debt and leverage in the financial system; calls, therefore, on the Commission and the Member States to review and address the over-burdensome regulation for equity financing of private companies; stresses the importance of addressing the debt equity tax bias;

64. souligne par ailleurs l'importance du financement sur fonds propres, qui peut permettre de limiter les risques et de réduire des niveaux excessifs de dette et le recours au levier dans le système financier; invite par conséquent la Commission et les États membres à réexaminer et à alléger la règlementation excessivement lourde concernant le financement sur fonds propres des entreprises privées; souligne qu'il importe de réduire le déséquilibre fiscal qui existe entre le financement par l'emprunt, favorisé, et le financement par capitaux propres;


64. Further underlines the importance of equity financing that can help to mitigate risks and reduce excessive levels of debt and leverage in the financial system; calls, therefore, on the Commission and the Member States to review and address the over-burdensome regulation for equity financing of private companies; stresses the importance of addressing the debt equity tax bias;

64. souligne par ailleurs l'importance du financement sur fonds propres, qui peut permettre de limiter les risques et de réduire des niveaux excessifs de dette et le recours au levier dans le système financier; invite par conséquent la Commission et les États membres à réexaminer et à alléger la règlementation excessivement lourde concernant le financement sur fonds propres des entreprises privées; souligne qu'il importe de réduire le déséquilibre fiscal qui existe entre le financement par l'emprunt, favorisé, et le financement par capitaux propres;


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Furthermore, differences across Member States in the definition of debt and equity and their respective tax treatment, including in relation to regulatory capital instruments, may hamper a level-playing field, fragment markets and create opportunities for profit-shifting.

En outre, la définition de la dette et du capital et leur traitement fiscal respectif, y compris en ce qui concerne les instruments de fonds propres réglementaires, varient d'un État membre à l'autre, ce qui est susceptible de compromettre l’égalité des conditions de concurrence, de fragmenter les marchés et de créer des possibilités de transfert de bénéfices.


Member States should take and implement measures to reduce debt bias in taxation and fight aggressive tax planning to ensure a level playing field, provide fair treatment of taxpayers and safeguard public finances and stability within the euro area.

Les états membres devraient adopter et mettre en œuvre des mesures visant à réduire le biais fiscal en faveur de l'endettement et lutter contre la planification fiscale agressive afin de garantir des règles du jeu équitables, d'assurer un traitement équitable des contribuables et de préserver les finances publiques et la stabilité au sein de la zone euro.


May Articles 26(2) TFEU, 35 TFEU and 56 TFEU be interpreted as precluding rules of a Member State such as those in Paragraphs 24/C and 24/D of the General Tax Law where, under such rules, a Hungarian company which carries on business partly in other Member States of the European Union may not appoint as a senior executive a Hungarian citizen who has previously held a senior executive position in another Hungarian company which carries on business in the internal market, solely on the ground that other Hungarian company has accumulated a tax debt of a certain ...[+++]

Faut-il interpréter les articles 26, paragraphe 2, 35 et 56 TFUE en ce sens qu’est incompatible avec ces dispositions une règlementation nationale comme celle des articles 24/C et 24/D de l’adózás rendjéről szóló 2003. évi XCIII. törvény (loi XCIII de 2003 portant organisation de la fiscalité) sur la base de laquelle une société de droit hongrois qui exerce une activité commerciale dans d’autres États membres de l’Union européenne ne peut employer comme dirigeant de la société un ressortissant hongrois pour la seule raison qu’il a exe ...[+++]


32. Regards it as the duty of every Member State to take all appropriate measures to protect their citizens against extreme financial vulnerability by ensuring that they do not take on excessive levels of debt, in particular in the form of bank loans, for example by taxing the banks and financial institutions which agree to lend to persons who are not creditworthy;

32. considère qu'il est du devoir de chaque État membre de prendre toute mesure afin de prévenir la précarité financière de ses ressortissants en évitant leur endettement excessif, notamment en cas de recours aux prêts bancaires, en envisageant de taxer les banques et les organismes financiers qui acceptent de prêter à des personnes non solvables;


32. Regards it as the duty of every Member State to take all appropriate measures to protect their citizens against extreme financial vulnerability by ensuring that they do not take on excessive levels of debt, in particular in the form of bank loans, for example by taxing the banks and financial institutions which agree to lend to persons who are not creditworthy;

32. considère qu'il est du devoir de chaque État membre de prendre toute mesure afin de prévenir la précarité financière de ses ressortissants en évitant leur endettement excessif, notamment en cas de recours aux prêts bancaires, en envisageant de taxer les banques et les organismes financiers qui acceptent de prêter à des personnes non solvables;


The Commission and Council[11] outlined a strategy to tackle budget implications of ageing populations, under which Member States should reduce public debt levels to pre-empt the budgetary consequences of ageing populations, and undertake comprehensive labour-market reforms, including tax and benefit systems to reach higher employment rates, in particular among older workers and women, as well as ambitious reforms of pension systems in order to contain pressures on public finances.

La Commission et le Conseil[11] ont présenté une stratégie visant à faire face aux incidences budgétaires du vieillissement de la population, qui recommande aux États membres de réduire le niveau de leur dette publique pour prévenir lesdites incidences, de réformer leurs marchés du travail en profondeur, de revoir leurs systèmes fiscaux et sociaux pour accroître les taux d’emploi, des travailleurs âgés et des femmes en particulier, et d’engager des réformes ambitieuses des systèmes de pension pour contenir les pressions exercées sur l ...[+++]




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'Level tax debt' ->

Date index: 2022-04-11
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