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Battle Studies
Battle Studies ancient and modern battle
Continuing Studies Department
Department of Career Development
Department of Career Development and Advanced Studies
Department of Continuing Studies
Department of Employment and Labour Relations
LATIN-MODERN LANGUAGES SECTION
Latin-Modern Languages Department
Modern Studies Department
Modern Studies'Department
Science and modern languages)

Translation of "Modern Studies'Department " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Modern Studies'Department(mathematics | science and modern languages)

section moderne scientifique | section moderne(mathématiques-sciences-langues vivantes)




Latin-Modern Languages Department | LATIN-MODERN LANGUAGES SECTION

section latin-langues modernes


Continuing Studies Department [ Department of Continuing Studies ]

Service des études permanentes [ Bureau des études permanentes ]


Department of Employment and Labour Relations [ Department of Career Development and Advanced Studies | Department of Career Development ]

Department of Employment and Labour Relations [ Department of Career Development and Advanced Studies | Department of Career Development ]


Battle Studies: ancient and modern battle [ Battle Studies ]

Études sur le combat : combat antique et combat moderne [ Études sur le combat ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Every study of the Act (from Parliament's own review in 1986, to the Justice department's internal reviews, to the Information Commissioner's reviews, to independent, academic reviews and careful reviews conducted by private members) has concluded that the law needs to be modernized, strengthened and expanded.

Toutes les études menées sur la loi (de celle qui a été effectuée par le Parlement, en 1986, aux examens internes réalisés par le ministère de la Justice, aux révisions du commissaire à l'information, en passant par les examens d'indépendants, poussés et minutieux menés par des députés), ont conclu que la loi se doit d'être modernisée, renforcée et élargie.


Recommendation No. 3 is that Canada establish policy directives to require government officials to identify modern Metis communities on the basis of the post-2003 Department of Justice studies of the 15 regions and any other similar studies.

Troisièmement, nous recommandons que le gouvernement fédéral élabore des directives enjoignant ses représentants de désigner les communautés métisses modernes sur la base des 15 études effectuées par le ministère de la Justice à partir de 2003, et d'autres études connexes.


Action Plan received from the Department of Treasury Board of Canada Secretariat, relating to the study of Chapter 2, Modernizing Human Resource Management, of the spring 2010 Report of the Auditor General of Canada

Plan d'action provenant du département du Secrétariat du Conseil du Trésor du Canada, relatif à l’étude du chapitre 2, La modernisation de la gestion des ressources humaines, du Rapport du printemps 2010 de la vérificatrice générale du Canada


(Return tabled) Question No. 553 Mr. Hoang Mai: With regard to the government’s strategy for combating tax havens: (a) does the government plan to reform the arm’s-length principles under section 247 of the Income Tax Act; (b) has the Canada Revenue Agency (CRA) or any department studied the impact of replacing Canadian Generally Accepted Accounting Principles with International Financial Reporting Standards (IFRS) in terms of (i) taxable impact, (ii) reporting, (iii) tax fraud; (c) has the government studied the possibility of requiring multinational corporations to report on a country-by-country basis on all their transactions, inclu ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 553 M. Hoang Mai: En ce qui concerne la stratégie du gouvernement pour lutter contre les paradis fiscaux: a) le gouvernement compte-t-il réformer les principes de pleine concurrence énoncés à l’article 247 de la Loi de l’impôt sur le revenu; b) l’ARC ou un ministère a-t-il étudié les répercussions du remplacement des Principes comptables généralement reconnus canadiens par les Normes internationales d’information financière sur (i) l’impact fiscal, (ii) la production des déclarations, (iii) la fraude fiscale; c) le gouvernement a-t-il étudié la possibilité d’obliger les sociétés multinationales à déc ...[+++]


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Question No. 922 Ms. Kirsty Duncan: With respect to Canadian Forces (CF) members, reservists, and veterans and Alzheimer's disease and related dementias (ADRD), multiple sclerosis (MS), Parkinson's disease (PD), and acquired brain injury (ABI): (a) what, if any, research examines a possible relationship between military service and (i) ADRD, (ii) MS, (iii) PD, (iv) ABI and, if so, (iv) what is the summary of research findings related to each of (i), (ii), (iii), (iv) and any of their recommendations and, if not, (v) why not; (b) what, if any, research examines a possible relationship between operational stress injuries (OSIs), particularl ...[+++]

Question n 922 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les membres, les réservistes et les anciens combattants des Forces canadiennes (FC) et la maladie d’Alzheimer (MA) et les démences connexes, la sclérose en plaques (SP), la maladie de Parkinson (MP) et les lésions cérébrales acquises (LCA): a) des recherches examinent-elles un lien possible entre le service militaire et (i) la MA et les démences connexes, (ii) la SP, (iii) la MP, (iv) les LCA et, si oui, (iv) quel est le résumé des conclusions de ces recherches pour les points (i), ...[+++]


33. Commends Turkey on its progress in the field of education and culture; reiterates that providing access to education for all is not just a good strategy for the inclusion of minorities but also the basis for a prosperous and modern society; views the plan to open departments for Armenian and Kurdish studies at Turkish universities as a sign of goodwill that needs to be followed up by concrete action;

33. félicite la Turquie pour les progrès réalisés dans le domaine de l'éducation et de la culture; répète que prévoir l'accès à l'éducation pour tous constitue non seulement une stratégie efficace d'inclusion des minorités, mais aussi la base d'une société prospère et moderne; considère le projet d'ouverture de départements d'études arméniennes et kurdes dans les universités turques comme un signe de bonne volonté devant être suivi d'actions concrètes;


33. Commends Turkey on its progress in the field of education and culture; reiterates that providing access to education for all is not just a good strategy for the inclusion of minorities but also the basis for a prosperous and modern society; views the plan to open departments for Armenian and Kurdish studies at Turkish universities as a sign of goodwill that needs to be followed up by concrete action;

33. félicite la Turquie pour les progrès réalisés dans le domaine de l'éducation et de la culture; répète que prévoir l'accès à l'éducation pour tous constitue non seulement une stratégie efficace d'inclusion des minorités, mais aussi la base d'une société prospère et moderne; considère le projet d'ouverture de départements d'études arméniennes et kurdes dans les universités turques comme un signe de bonne volonté devant être suivi d'actions concrètes;




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Date index: 2022-10-14
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