Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ALDA
Adult Learning Development Association
Association of Learning Disabled Adults
National Network of Learning Disabled Adults

Translation of "National Network Learning Disabled Adults " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
National Network of Learning Disabled Adults

National Network of Learning Disabled Adults


ALDA [ Adult Learning Development Association | Association of Learning Disabled Adults ]

ALDA [ Adult Learning Development Association | Association of Learning Disabled Adults ]


Association of Learning Disabled Adults

Association of Learning Disabled Adults
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Currently, according to the 2006 participation and activity limitation survey of Statistics Canada, PALS, learning disabilities underwent a large increase between 2001 and 2006, not only for children but for adults with learning disabilities as well.

D'après l'EPLA de 2006 de Statistique Canada, soit l'Enquête sur la participation et les limitations d'activités, les troubles d'apprentissage ont très nettement augmenté entre 2001 et 2006, non seulement dans le cas des enfants, mais aussi dans celui des adultes.


The Learning Disabilities Association of Canada, LDAC, is the country's oldest not-for-profit organization that provides a national voice for persons with learning disabilities.

L'Association canadienne des troubles d'apprentissage, l'ACTA, est la plus vieille organisation canadienne à offrir une voix nationale aux personnes souffrant de troubles d'apprentissage.


The Learning Disabilities Association of Canada is a national voluntary association, driven by an army of volunteers, with affiliates in every province and territory of Canada, dedicated to improving outcomes for the 10 to 15 per cent of Canadians with neurologically based learning disabilities.

L'Association canadienne des troubles d'apprentissage est un organisme bénévole national qui compte des associations affiliées dans chaque province et territoire et qui est voué à l'amélioration de l'évolution des 10 à 15 p. 100 de Canadiens qui souffrent de troubles d'apprentissage d'origine neurologique.


I am proud to report that the Learning Disabilities Association of New Brunswick hosted a conference last May in Fredericton. Over 150 parents, young adults with learning disabilities, teachers and other professionals attended this conference to become better informed about teaching, parenting and coping strategies for children and adults with learning disabilities and attention disorders — the two are often combined.

Je suis fière de signaler que l'Association des troubles d'apprentissage du Nouveau-Brunswick a organisé en mai dernier, à Fredericton, une conférence à laquelle plus de 150 parents, jeunes adultes éprouvant des troubles d'apprentissage, enseignants et autres professionnels ont assisté pour être mieux informés des stratégies d'enseignement, d'éducation des enfants et d'adaptation pour les enfants et adultes souffrant de troubles d'apprentissage ou de l'attention, ces deux types de troubles allant souvent de pair.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
O. whereas in most European Union countries there has been a move from long-term institutionalised care, both for children with developmental and behavioural problems which jeopardise their normal development, particularly in the educational sphere, and for adults with chronic and severe disorders and for those with learning disabilities, towards supported community living, but whereas this has been without proper planning and resourcing of community services,

O. considérant que, dans la plupart des États membres de l'Union européenne, on observe un abandon des soins à long terme institutionnalisés, tant pour les enfants souffrant de troubles du développement et du comportement mettant en péril leur développement (scolaire) normal que pour les adultes souffrant de troubles chroniques et graves et pour ceux présentant des troubles de l'apprentissage, au profit d'une vie en communauté avec une assistance, mais que cette évolution est intervenue sans planification ni financement appropriés des services communautaires,


B. whereas the UN estimates that people with disabilities make up between 7 and 10% of any country's population, and the UN Population Information Network estimates that of the 800 m people in Africa, almost 50 m are disabled, only 2% have access to any form of rehabilitation, while 90% of children with mental disabilities die before the age of five and 70% of disabled adults are unemployed and living in povert ...[+++]

B. considérant que les Nations unies estiment que les personnes handicapées représentent entre 7 et 10 % de la population d'un pays, et que sur les 800 millions de personnes vivant en Afrique, 50 millions sont handicapées, 2 % seulement ont un accès à la rééducation en général, tandis que 90 % des enfants handicapés mentaux meurent avant d'avoir atteint leur cinquième année et 70 % des adultes handicapés sont au chômage et vivent dans la pauvreté,


172. Welcomes Romania"s continued progress in reforming her child protection system; affirms the 2001 Accession Partnership Agreement on this key issue; notes and endorses the Government"s adoption of the Independent Group for International Adoption Analyses (IGIAA) Report of 18 April 2002; urges a rapid solution to all pipeline cases left in an abeyance by the moratorium; urges the adoption of a national strategy for disabled adults ...[+++]articularly those in institutions; and welcomes her clear progress on other human rights issues;

172. se félicite des progrès que la Roumanie continue de faire en ce qui concerne la réforme de son système de protection de l'enfance; soutient l'accord de partenariat pour l'accession de 2001 en ce qui concerne cette question-clé; prend note et se félicite du fait que le gouvernement a adopté le rapport du groupe indépendant pour l'analyse de l'adoption internationale (IGIAA), du 18 avril 2002; demande qu'une solution soit apportée sans retard à toutes les affaires laissées en suspens par le moratoire; demande l'adoption d'une stratégie nationale concernant les adultes handicapé ...[+++]


163. Welcomes Romania’s continued progress in reforming her child protection system; affirms the 2001 Accession Partnership Agreement on this key issue; notes and endorses the Government’s adoption of the Independent Group for International Adoption Analyses (IGIAA) Report of 18 April 2002; urges a rapid solution to all pipeline cases left in an abeyance by the moratorium; urges the adoption of a national strategy for disabled adults ...[+++]articularly those in institutions; and welcomes her clear progress on other human rights issues;

163. se félicite des progrès que la Roumanie continue de faire en ce qui concerne la réforme de son système de protection de l'enfance; prend note et se félicite du fait que le gouvernement a adopté le rapport du groupe indépendant pour l'analyse de l'adoption internationale, du 18 avril 2002; demande qu'une solution soit apportée sans retard à toutes les affaires laissées en suspens par le moratoire; demande l'adoption d'une stratégie nationale concernant les adultes handicapés, en particulier ceux résidant dans des établissements ...[+++]


Of all participants in job training programs, 15% to 30% have undiagnosed learning disabilities, and 25% to 40% of all adults on welfare also have learning disabilities.

Sur tous les participants à des programmes de formation en milieu de travail, entre 15 et 30 p. 100 présentent des troubles d'apprentissage, et entre 25 et 40 p. 100 de tous les adultes qui reçoivent des prestations d'aide sociale en ont aussi.


G. whereas the aim must be to provide places for children with disabilities in the mainstream education system and to make the latter accessible to everyone; whereas children and adults with disabilities and/or special educational needs are not always properly integrated into education systems, whereas such integration frequently does not take into account their learning difficulties and whereas it hinders ...[+++]

G. considérant que l'objectif est de garantir une place aux enfants handicapés dans les systèmes généraux d'éducation et de rendre ces derniers accessibles pour tous, que l'insertion des enfants et adultes handicapés et/ou à besoins éducatifs spéciaux dans les systèmes d'éducation n'est pas toujours adéquate, que fréquemment il n'est pas tenu compte de leurs difficultés d'apprentissage et que ceci entrave la concrétisation des aspirations individuelles et l'intégration sociale et professionnelle de l'adulte handicapé; considérant que dans certains cas, il convient donc de recourir à différents types d'écoles spécialisées,




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'National Network Learning Disabled Adults' ->

Date index: 2022-07-01
w