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Coordinate educational institution's administration
Manage educational institution's administration
Manages educational institution's administration
Oversee educational institution's administration

Translation of "Oversee educational institution's administration " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
coordinate educational institution's administration | manages educational institution's administration | manage educational institution's administration | oversee educational institution's administration

gérer l'administration d'un établissement d'enseignement


Regulation respecting equivalence standards for diplomas granted by educational institutions outside Québec for an agrologist's permit to be issued

Règlement sur les normes d'équivalence des diplômes délivrés par les établissements d'enseignement hors du Québec, aux fins de la délivrance d'un permis d'agronome


administrators of schools and institutions of higher education

administrateurs scolaires et de l'enseignement supérieur


Helping Enhance Canada's Future: The Role of Institutional Researchers and Planners in Postsecondary Education

Pour un avenir meilleur au Canada : le rôle de la recherche et de la planification institutionnelles dans les établissements d'enseignement postsecondaires


Asian Institute of Educational Planning and Administration

Asian Institute of Educational Planning and Administration
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
· Encourage partnership and cooperation with business as a core activity of higher education institutions, through reward structures, incentives for multidisciplinary and cross-organisational cooperation, and the reduction of regulatory and administrative barriers to partnerships between institutions and other public and private actors.

· encourager le partenariat et la coopération avec les entreprises, en tant qu’activité essentielle des établissements d’enseignement supérieur, à travers des dispositifs de valorisation, des mesures d’incitation à la coopération pluridisciplinaire et interorganisations, et la réduction des obstacles réglementaires et administratifs aux partenariats entre établissements et avec d’autres acteurs publics et privés.


3. Public bodies, as well as schools, higher education institutions and organisations in the fields of education, training, youth and sport that have received over 50 % of their annual revenue from public sources over the last two years shall be considered as having the necessary financial, professional and administrative capacity to carry out activities under the Programme.

3. Les organismes publics, ainsi que les écoles, les établissements d'enseignement supérieur et les organisations dans les domaines de l'éducation, de la formation, de la jeunesse et du sport qui ont reçu plus de 50 % de leurs recettes annuelles de sources publiques au cours des deux années précédentes sont considérés comme ayant la capacité financière, professionnelle et administrative nécessaire pour mener à bien les activités au titre du programme.


– conferences and events involving all stakeholders, including Union institutions, civil society organisations, including those representing vulnerable people, the social partners, national, regional and local administrative bodies and educational institutions, to promote debate and raise awareness of the importance and benefits of the right to free movement and residence and more generally citizens' rights and obligations as Union citizens;

– conférences et événements associant toutes les parties prenantes, y compris les institutions de l'Union, les organisations de la société civile, notamment celles représentant des populations vulnérables les partenaires sociaux, les instances administratives nationales, régionales et locales et les établissements d'enseignement, destinés à promouvoir le débat et à sensibiliser à l'importance et aux avantages du droit de libre circulation et de séjour et, plus généralement, aux droits et aux devoirs des citoyens en tant que citoyens d ...[+++]


promote and support opportunities for learning mobility as a component in the initial training and continuous professional development of heads of educational institutions, teachers, trainers, administrative staff and youth workers.

encouragent et soutiennent les possibilités de mobilité à des fins d'éducation et de formation en tant que composante de la formation initiale et du perfectionnement professionnel continu des directeurs d'établissements d'enseignement, des enseignants, des formateurs, du personnel administratif et des animateurs socio-éducatifs.


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G. whereas poor transport infrastructure, a dearth of public administrative bodies and services, in particular high-quality educational institutions and health provision and the relocation of businesses compel young people to move away from home for economic reasons, aggravating regional disparities and ghettoisation,

G. considérant que les infrastructures de transport de piètre qualité, la pénurie d'organes et de services administratifs publics, en particulier d'institutions d'enseignement et de santé de qualité et la délocalisation des entreprises, contraignent les jeunes à s'exiler pour des raisons économiques, aggravant les disparités régionales et la ghettoïsation,


2. Stresses that it is crucially important for all stakeholders in society to be directly involved in the planning and implementation of an integrated national strategy i.e., the State as central administration, regional and local authorities, educational institutions, the family, NGOs and especially youth NGOs, civil society and every individual; maintains that it is essential to have adequate financial resources available in order to implement effective measures to combat juvenile delinquency;

2. souligne que, lors de l'élaboration et de la mise en œuvre d'une stratégie nationale intégrée, une importance décisive devrait être dévolue à la participation sociale directe de tous les acteurs de la société, à savoir l'État considéré comme gestionnaire central, les responsables des collectivités régionales et locales, les responsables de la communauté scolaire, la famille, les ONG, et notamment celles axées sur les jeunes, la société civile et tous les particuliers; soutient que, pour la mise en œuvre des actions visant à lutter ...[+++]


All schools and higher education institutions specified by Member States, and all institutions or organisations providing learning opportunities which have received over 50 % of their annual revenues from public sources over the last two years, or which are controlled by public bodies or their representatives, shall be treated by the Commission as having the necessary financial, professional and ...[+++]

Toute école ou établissement d'enseignement supérieur spécifié par les États membres, ainsi que tout établissement ou organisme présentant des offres d'éducation et de formation dont plus de 50 % des revenus annuels au cours des deux dernières années provenaient de sources de financement publiques, ou qui est contrôlé par des organes publics ou leurs représentants, est considéré par la Commission comme disposant des capacités financières, professionnelles et administratives nécessaires, ainsi que de la stabilité financière requise, po ...[+++]


(4) The target group for such projects is primarily small institutions such as schools and adult education institutes, which generally have limited administrative resources.

(4) Ces projets visent essentiellement de petits établissements, tels que des écoles et des établissements d'enseignement pour adultes, qui disposent généralement de ressources administratives limitées.


One NA in a large Member State reports that 'administrative and control rules have increased to such an extent that - in the light of relatively limited grants - many higher education institutions justly protest about an "administrative stranglehold"'.

Selon l'agence nationale d'un grand État membre, "les règles administratives et de contrôle se sont alourdies à un point tel que – compte tenu du montant relativement modique des subventions – de nombreux établissements d'enseignement supérieur dénoncent un système administratif «qui les prend à la gorge»".


to facilitate cultural preparation for and initiation into living, learning and working practices in host countries, as well as social reintegration back into the home community, in particular by training relevant contact persons of the target groups (university teachers and administration, vocational teachers and trainers, teachers and head teachers, staff of sending and hosting organisations etc.) interculturally, and to encourage educational institutions to appoint staff to coordinate and facilitate their intercultural training;

de faciliter la préparation culturelle et l'initiation à la vie, à l'apprentissage et aux pratiques de travail en vigueur dans les pays d'accueil, ainsi que la réintégration sociale de ces personnes à leur retour au pays, notamment en formant à l'interculturalité les personnes de contact appropriées des groupes cibles (professeurs et administrations des universités, enseignants et formateurs responsables de la formation professionnelle, enseignants et directeurs d'école, personnel des organisations d'échange, tant à domicile que dans ...[+++]




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Date index: 2023-05-25
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