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Consumer Expenditure Surveys Section
Consumer expenditure
Consumer expenditures
Consumer spending
Consumers' spending
Consumers'expenditure
Consumption expenditure
Consumption expenditures
Expenditure by households
Family expenditure
Final consumption of households
Household consumption
Household expenditure
Household expenses
Household outlay
Household spending
Personal consumption expenditures
Personal expenditure
Personal expenditures
Personal spending
Private consumers'expenditure
Private consumption

Translation of "Private consumers'expenditure " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
expenditure by households | family expenditure | final consumption of households | household expenditure | household spending | private consumers'expenditure | private consumption

consommation des ménages | consommation finale des ménages | consommation privée


personal consumption expenditures | personal expenditures | household expenses | household outlay | consumer expenditures | personal spending | consumer spending | household consumption | household spending

consommation des ménages | dépense des ménages | dépenses des ménages


consumer expenditures [ consumer spending | consumption expenditures | consumers' spending ]

dépenses de consommation


consumer expenditure | consumer spending

dépenses courantes | dépenses des consommateurs


consumers'expenditure | personal expenditure

dépenses de consommation privée




House Prices, Borrowing Against Home Equity, and Consumer Expenditures

Prix des maisons, emprunts garantis par l'avoir propre foncier et dépenses de consommation


Consumer Expenditure Surveys Section

Section des enquêtes sur les dépenses des consommateurs


consumption expenditure [ Private consumption(STW) ]

dépense de consommation


household expenditure | consumer spending

dépenses des ménages | dépenses des consommateurs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In 1975, the private sector (employer-sponsored drug insurance plans, individual private insurance companies and out-of-pocket spending by consumers) accounted for 80% of prescription drug expenditures.

En 1975, le volet privé (régimes collectifs d’assurance-médicaments offerts par l’employeur, compagnies d’assurance privées et dépenses payées par le consommateur) représentait 80 % des dépenses liées aux médicaments prescrits.


38. Highlights the need for better guidance on broadband investment for local and regional authorities in order to encourage the full absorption of EU funds, as expenditure figures for the Structural Funds suggest that the regions have difficulty in absorbing the available funds and targeting them on broadband projects; considers that state aid for broadband investment should be used in synergy with structural funds to stimulate local entrepreneurship and the local economy, create local jobs and promote competition in the telecom market; believes that to make maximum use of limited public funding, whether by the Member States directly ...[+++]

38. souligne la nécessité de fournir aux autorités locales et régionales de meilleures orientations en matière d'investissement dans le haut débit en vue d'encourager la pleine absorption des fonds de l'UE, sachant que les chiffres de dépenses relatifs aux fonds structurels donnent à penser que les régions éprouvent des difficultés à absorber les fonds disponibles et à les cibler sur des projets dans le secteur du haut débit; estime que les aides d'État à l'appui des investissements dans le haut débit devraient être utilisées en synergie avec les fonds structurels pour stimuler l'entrepreunariat local et l'économie locale, créer des emplois locaux et promouvoir la concurrence sur le marché des télécommunications; estime que pour garantir ...[+++]


Vote 1a Operating expenditures, and (a) expenditures on works, buildings and equipment; and expenditures and recoverable expenditures in respect of services provided and work performed on other than federal property; (b) authority to provide, in respect of Indian and Inuit economic development activities, for the capacity development for Indian and Inuit and the furnishing of materials and equipment; (c) authority to sell electric power to private consumers in remote locations when alternative local sources of ...[+++]

Crédit 1a – Dépenses de fonctionnement et a) dépenses ayant trait aux ouvrages, bâtiments et matériel, et dépenses et dépenses recouvrables relativement aux services fournis et aux travaux effectués sur des propriétés n’appartenant pas au gouvernement fédéral; b) autorisation d’affecter des fonds, dans le cadre des activités de progrès économique des Indiens et des Inuits, pour assurer le développement de la capacité des Indiens et des Inuits, et pour l’approvisionnement en matériaux et en matériel; c) autorisation de vendre l’électricité aux consommateurs particuliers qui vivent dans des centres éloignés et qui ne peuvent pas compter ...[+++]


33. Stresses that the ongoing process of liberalising markets and privatising public utilities such as the energy sector has not brought any visible gains in terms of prices, service quality or a reduction in public expenditure; notes, on the contrary, that consumers’ and public service users’ associations have reported price increases, a drop in the level of service quality and increases in the costs of provision; notes, furthermore, that liberalisation has contributed to the destruction of jobs and the creation of ...[+++]

33. souligne que le processus de libéralisation des marchés et de privatisation des services publics - dont le secteur de l'énergie - qui est en cours n'a apporté aucun avantage visible en termes de prix, de qualité des services ou de réduction des dépenses publiques; constate, au contraire, que les associations de consommateurs et d'usagers de services publics ont signalé des hausses de prix, une baisse de la qualité des services et une augmentation des coûts de fourniture de ces services; relève, en outre, que la libéralisation a ...[+++]


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19. Stresses that the ongoing process of liberalising markets and privatising public utilities such as the energy sector has not brought any visible gains in terms of prices, service quality or a reduction in public expenditure; notes on the contrary that consumers’ and public service users’ associations have reported price increases, a drop in the level of service quality and increases in the costs of provision; notes, furthermore, that liberalisation has contributed to the destruction of jobs and the creation of ...[+++]

19. souligne que le processus de libéralisation des marchés et de privatisation des services publics - dont le secteur de l'énergie - qui est en cours n'a apporté aucun avantage visible en termes de prix, de qualité des services ou de réduction des dépenses publiques; constate, au contraire, que les associations de consommateurs et d'usagers de services publics ont signalé des hausses de prix, une baisse de la qualité des services et une augmentation des coûts de fourniture de ces services; relève, en outre, que la libéralisation a ...[+++]


17. Stresses that the ongoing process of liberalising markets and privatising public utilities has not brought any visible gains in terms of prices, service quality or a reduction in public expenditure; notes, on the contrary, that consumers' and public service users' associations have reported price increases, a drop in the level of service quality and increases in the costs of provision; notes, furthermore, that liberalisation has contributed to the destruction of jobs in the sectors affected and the creation of ...[+++]

17. souligne que le processus actuel de libéralisation des marchés et de privatisation des services publics n'a induit aucun bénéfice visible en termes de prix, de qualité des services ou de réduction des dépenses publiques; constate, au contraire, que les associations de consommateurs et d'usagers des services publics ont dénoncé des hausses des prix, une baisse de la qualité des services et une augmentation du coût des prestations; relève, en outre, que la libéralisation a contribué à la suppression d'emplois dans les secteurs concernés et à la création de monopoles privés ...[+++]


These have been selected on the basis of the importance of the relevant sector in terms of the scope for environmental improvement; public expenditure; potential impact on the supply side; example setting for private or corporate consumers; political sensitivity; existence of relevant and easy-to-use criteria; market availability and economic efficiency.

Ils ont été sélectionnés sur la base: des possibilités d'amélioration environnementale; des dépenses publiques; de l'incidence potentielle sur l'offre; de la valeur d'exemple pour les consommateurs privés ou professionnels; du caractère politiquement sensible; de l'existence de critères appropriés et faciles à mettre en œuvre; de la disponibilité sur le marché et de l'efficience économique.


10. Stresses that the ongoing process of liberalising markets and privatising public utilities has not brought any visible gains in terms of prices, service quality or a reduction in public expenditure; notes, on the contrary, that consumers’ and public-service users’ associations have reported price increases, a drop in the level of service quality and increases in the cost of provision; notes, furthermore, that liberalisation has contributed to the destruction of jobs in the sectors affected and the creation of ...[+++]

10. souligne que le processus actuel de libéralisation des marchés et de privatisation des services publics n'a induit aucun bénéfice visible en termes de prix, de qualité des services ou de réduction des dépenses publiques; constate, au contraire, que les associations de consommateurs et d'usagers des services publics ont dénoncé des hausses des prix, une baisse de la qualité des services et une augmentation du coût de fourniture de ces services; relève, en outre, que la libéralisation a contribué à la destruction d'emplois dans le ...[+++]


‘hard’ official statistics (e.g. detailed prices, cross border consumption expenditure, business to consumer, etc.) and a methodological assistance for soft statistics developed by other public/private bodies will be developed,

développer des statistiques officielles «dures» (par exemple statistiques détaillées sur les prix, dépenses de consommation transfrontalières, du producteur au consommateur, etc.) et une assistance méthodologique pour les statistiques «souples» élaborées par d’autres organismes publics/privés,


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