Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Abuse of antacids
Advise on the selection of security staff
Advising on the selection of security staff
Alcoholic hallucinosis
CDS Direction to Commanders
Chief of the Defence Staff direction to Commanders
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Direct nursing staff
Disorder of personality and behaviour
Herbal or folk remedies
Investigations.
Jealousy
Laxative habit
Manage the work of cleaning staff
Military police
Offer suggestions on the selection of security staff
Oversee nursing staff
Oversee the work of cleaning staff
Paranoia
Provost Marshal
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Staff Action Directive
Staff Regulations
Steroids or hormones
Supervise nursing staff
Supervise the nursing staff
Supervise the work of cleaning staff
Supervising the work of cleaning staff
The proposed authority of the
To direct the
Vice Chief of the Defence Staff
Vitamins

Translation of "Staff the Direction " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Chief of the Defence Staff Operational Directive to Commanders

Chief of the Defence Staff Operational Directive to Commanders


Staff Action Directive

Directive d'exécution d'état-major


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant ...[+++]


Definition: A wide variety of medicaments and folk remedies may be involved, but the particularly important groups are: (a) psychotropic drugs that do not produce dependence, such as antidepressants, (b) laxatives, and (c) analgesics that may be purchased without medical prescription, such as aspirin and paracetamol. Persistent use of these substances often involves unnecessary contacts with medical professionals or supporting staff, and is sometimes accompanied by harmful physical effects of the substances. Attempts to dissuade or forbid the use of the substance are often met with resistance; for laxatives and analgesics this may be in ...[+++]

Définition: Des spécialités pharmaceutiques et des remèdes populaires très divers peuvent être impliqués. Trois groupes sont particulièrement importants: a) des médicaments psychotropes n'entraînant pas de dépendance tels les antidépresseurs, b) les laxatifs, et c) des analgésiques pouvant être achetés sans prescription médicale, tels que l'aspirine et le paracétamol. L'utilisation persistante de ces substances entraîne fréquemment des contacts excessifs avec des professionnels de la santé ou leurs équipes et s'accompagne parfois d'effets somatiques nocifs induits par les substances. Les sujets s'opposent souvent aux tentatives faites po ...[+++]


oversee nursing staff | supervise the nursing staff | direct nursing staff | supervise nursing staff

superviser le personnel infirmier


Staff Regulations | Staff Regulations of officials of the European Communities and the Conditions of Employment of other servants of the European Communities | Staff Regulations of Officials of the European Union and the Conditions of Employment of Other Servants of the European Union | Staff Regulations of Officials of the European Union and the Conditions of Employment of other servants of the Union

statut | statut des fonctionnaires de l'Union européenne et régime applicable aux autres agents de l'Union | statut des fonctionnaires de l'Union européenne et régime applicable aux autres agents de l'Union européenne | statut des fonctionnaires des Communautés européennes et régime applicable aux autres agents de ces Communautés


Definition: This category differs from others in that it includes disorders identifiable on the basis of not only symptoms and course but also the existence of one or other of two causative influences: an exceptionally stressful life event producing an acute stress reaction, or a significant life change leading to continued unpleasant circumstances that result in an adjustment disorder. Although less severe psychosocial stress ( life events ) may precipitate the onset or contribute to the presentation of a very wide range of disorders classified elsewhere in this chapter, its etiological importance is not always clear and in each case wi ...[+++]

Définition: Cette catégorie est différente des autres dans la mesure où sa Définition: ne repose pas exclusivement sur les symptomes et l'évolution, mais également sur l'un ou l'autre des deux facteurs étiologiques suivants: un événement particulièrement stressant entraînant une réaction aiguë à un facteur de stress, ou un changement particulièrement marquant dans la vie du sujet, comportant des conséquences désagréables et durables et aboutissant à un trouble de l'adaptation. Des facteurs de stress psychosociaux relativement peu sévères parmi les événements de la vie ( life events ) peuvent précipiter la survenue ou influencer le tableau clinique d'un grand nombre de troubles classés ailleurs dans ce chapitre, mais il n'est pas toujours po ...[+++]


advising on the selection of security staff | offer suggestions on the selection of security staff | advise on the selection of security staff | make recommendations on the selection of security staff

donner des conseils en recrutement de personnel de sécurité


manage the work of cleaning staff | oversee the work of cleaning staff | supervise the work of cleaning staff | supervising the work of cleaning staff

superviser le travail du personnel de nettoyage


CDS Direction to Commanders [ Chief of the Defence Staff direction to Commanders ]

Directives du CEMD aux commandants [ Directives du chef d'état-major de la Défense aux commandants ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(2) The Minister may authorize in writing the Chief of the Defence Staff to direct, either individually or by class, any officer or non-commissioned member to intercept private communications in relation to an activity or class of activities specified in the authorization, if such communications originate from, are directed to or transit through any computer system or network of the Department or the Canadian Forces, in the course of and for the sole purpose of identifying, isolating or preventing any harmful unauthorized use of, any interference with or any damage to those systems or networks, o ...[+++]

(2) Le ministre peut, par écrit, autoriser le chef d’état-major de la défense à ordonner à tout officier ou militaire du rang, à titre individuel ou au titre de leur appartenance à telle catégorie, à intercepter des communications privées qui sont liées à une activité ou une catégorie d’activité que le ministre mentionne expressément et qui sont destinées aux systèmes ou réseaux informatiques du ministère ou des Forces canadiennes, en proviennent ou passent par eux, dans le seul but de détecter, d’isoler ou de prévenir — et à l’occasion d’une telle activité — l’utilisation nuisible et non autorisée des systèmes ou réseaux, la perturbatio ...[+++]


(2) The Minister may authorize in writing the Chief of the Defence Staff to direct, either individually or by class, any officer or non-commissioned member to intercept private communications in relation to an activity or class of activities specified in the authorization, if such communications originate from, are directed to or transit through any computer system or network of the Department or the Canadian Forces, in the course of and for the sole purpose of identifying, isolating or preventing any harmful unauthorized use of, any interference with or any damage to those systems or networks, o ...[+++]

(2) Le ministre peut, par écrit, autoriser le chef d’état-major de la défense à ordonner à tout officier ou militaire du rang, à titre individuel ou au titre de leur appartenance à telle catégorie, à intercepter des communications privées qui sont liées à une activité ou une catégorie d’activité que le ministre mentionne expressément et qui sont destinées aux systèmes ou réseaux informatiques du ministère ou des Forces canadiennes, en proviennent ou passent par eux, dans le seul but de détecter, d’isoler ou de prévenir — et à l’occasion d’une telle activité — l’utilisation nuisible et non autorisée des systèmes ou réseaux, la perturbatio ...[+++]


Again, we would very much like to have seen this provision allowing the Vice Chief of the Defence Staff to direct police investigations to have been removed to guarantee that the integrity of those investigations and the confidence in those investigations would remain very high because that would affect the ultimate outcome and the ultimate acceptance of discipline within the military justice system.

Encore une fois, nous aurions franchement préféré que l'article qui permet au vice-chef d'état-major de la Défense de diriger des enquêtes policières ait été supprimé, de manière à veiller à ce que l'intégrité de ces enquêtes et la confiance à leur égard demeurent très élevées, deux éléments qui ont une incidence sur l'issue et l'acceptation ultime des mesures disciplinaires au sein du système de justice militaire.


The provision in question, in clause 4 of the bill, would create a new NDA subsection 18.5(3), which would expressly authorize the Vice Chief of the Defence Staff to direct the Canadian Forces Provost Marshal—the head of the CF military police—in the conduct of specific [military police] investigations.

La disposition en cause, qui figure à l’article 4 du projet de loi, créerait dans la LDN un nouveau paragraphe 18.5(3) autorisant expressément le vice-chef d’état-major de la défense (VCEMD) à donner des directives au grand prévôt des Forces canadiennes (GPFC) le chef de la police militaire (PM) des FC dans le cadre d’enquêtes particulières de la PM.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
the proposed authority of the [Vice Chief of the Defence Staff] to direct the [Provost Marshal] regarding the conduct of particular military police investigations set out in subsection 18.5(3) represents an important departure from the status quo.

le nouveau pouvoir que prévoit le projet de loi au paragraphe 18.5(3), à savoir le pouvoir du VCEMD de donner au GPFC des directives concernant la tenue d’enquêtes particulières de la police militaire, représente un écart important par rapport au statu quo.


a. the resources in terms of appropriations and staff required to run the Executive Agency, showing a breakdown of staff expenditure (seconded officials, temporary staff recruited directly by the Executive Agency and contractual staff) and other administrative expenditure;

(a) ressources budgétaires et humaines nécessaires au fonctionnement de l'agence, ventilées en dépenses de personnel (fonctionnaires détachés, agents temporaires recrutés directement par l'agence et agents contractuels) et autres dépenses administratives;


the resources in terms of appropriations and staff required to run the Executive Agency, showing a breakdown of staff expenditure (seconded officials, temporary staff recruited directly by the Executive Agency and contractual staff) and other administrative expenditure;

ressources budgétaires et humaines nécessaires au fonctionnement de l'agence, ventilées en dépenses de personnel (fonctionnaires détachés, agents temporaires recrutés directement par l'agence et agents contractuels) et autres dépenses administratives;


the resources in terms of appropriations and staff required to run the Executive Agency, showing a breakdown of staff expenditure (seconded officials, temporary staff recruited directly by the Executive Agency and contractual staff) and other administrative expenditure;

ressources budgétaires et humaines nécessaires au fonctionnement de l'agence, ventilées en dépenses de personnel (fonctionnaires détachés, agents temporaires recrutés directement par l'agence et agents contractuels) et autres dépenses administratives;


G. whereas the EURES-T partners play an active role in devising joint strategies designed to create local jobs and in strengthening the dialogue between employers and their staff by directly involving representatives of the social partners,

G. considérant que les partenariats EURES-T donnent une impulsion à la définition de stratégies concertées en faveur du développement de l'emploi à l'échelon local et du renforcement du dialogue social, grâce à la participation directe des partenaires sociaux aux partenariats EURES-T,


20. Instructs the Secretary-General to submit before 1 July 2000 a report on the allocation of human resources in Parliament's Secretariat in order to evaluate the efficient use of staff dealing directly or indirectly with the Members' activities; points out that EUR 300 000 was made available under Article 260 ("Limited consultations, studies and surveys, STOA programme”) of Parliament's 2000 budget for the commissioning of an external study “to produce proposals for improving the working methods and staff structure of Parliament's administration in the ...[+++]

20. charge le secrétaire général de présenter, avant le 1 juillet 2000, un rapport sur la répartition des ressources humaines au sein du secrétariat général du Parlement, afin que l'on puisse évaluer l'efficacité avec laquelle le personnel associé directement ou indirectement aux activités des députés est employé; fait remarquer que, dans le budget 2000 du Parlement, 300 000 € ont été prévus, à l'article 260 ("Consultations, études et enquêtes de caractère limité, programme STOA”), pour la réalisation d'une étude externe "sur la base de laquelle seront élaborées des propositions visant à améliorer les méthodes de travail et la structure ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Staff the Direction' ->

Date index: 2023-08-16
w