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Standard error of average income

Translation of "Standard error average income " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
standard error of average income

erreur type du revenu moyen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Ensuring a fair standard of living for farmers is a key demand, with a majority of respondents (88%) recognising that farm incomes are lower than the EU average and that farmers receive only a small amount of the final consumer price for food (97%).

L'objectif consistant à assurer un niveau de vie équitable aux agriculteurs est considéré comme essentiel, une majorité des participants (88 %) reconnaissant que les revenus des agriculteurs sont inférieurs au revenu moyen dans l'UE et que les agriculteurs ne perçoivent qu'une petite partie du prix final des denrées alimentaires à la consommation (97 %).


It is important for us to understand that farmers’ incomes are dependent on direct payments, even though these alone do not provide farmers with a decent standard of living. The average agricultural income in the EU, including all direct payments, only amounts to half the average salary paid in the remaining economic sectors.

Elles empêcheraient l’agriculture de relever les défis à venir. Nous devons absolument comprendre que le revenu des agriculteurs dépend des paiements directs, même si, à eux seuls, ceux-ci ne garantissent pas un niveau de vie décent aux agriculteurs. En effet, au sein de l’UE, le revenu agricole moyen, paiements directs compris, n’est que de la moitié du salaire moyen des autres secteurs.


While the average income of the EU-10 managed to rise from 44% of EU-15 average income in 1997 to 50% in 2005 , the Commission does not expect convergence of living standards (75% threshold) to be achieved until 2040.

Le revenu moyen de l'UE-10 est passé de 44 % en 1997 à 50 % du revenu moyen de l'UE-15 en 2005. La Commission ne prévoit pas d'harmonisation des conditions de vie (seuil des 75 %) avant 2040.


3. The competent institution of a Member State whose legislation provides that the calculation of cash benefits shall be based on standard income shall take into account exclusively the standard income or, where appropriate, the average of standard incomes for the periods completed under the said legislation.

3. L'institution compétente d'un État membre dont la législation prévoit que le calcul des prestations en espèces repose sur un revenu forfaitaire tient compte exclusivement du revenu forfaitaire ou, le cas échéant, de la moyenne des revenus forfaitaires correspondant aux périodes accomplies sous ladite législation.


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3. The competent institution of a Member State whose legislation provides that the calculation of cash benefits shall be based on standard income shall take into account exclusively the standard income or, where appropriate, the average of standard incomes for the periods completed under the said legislation.

3. L'institution compétente d'un État membre dont la législation prévoit que le calcul des prestations en espèces repose sur un revenu forfaitaire tient compte exclusivement du revenu forfaitaire ou, le cas échéant, de la moyenne des revenus forfaitaires correspondant aux périodes accomplies sous ladite législation.


3. The competent institution of a Member State whose legislation provides that the calculation of cash benefits shall be based on standard income shall take into account exclusively the standard income or, where appropriate, the average of standard incomes for the periods completed under the said legislation.

3. L'institution compétente d'un État membre dont la législation prévoit que le calcul des prestations en espèces repose sur un revenu forfaitaire tient compte exclusivement du revenu forfaitaire ou, le cas échéant, de la moyenne des revenus forfaitaires correspondant aux périodes accomplies sous ladite législation.


3. The competent institution of a Member State whose legislation provides that the calculation of cash benefits shall be based on standard income shall take into account exclusively the standard income or, where appropriate, the average of standard incomes for the periods completed under the said legislation.

3. L'institution compétente d'un État membre dont la législation prévoit que le calcul des prestations en espèces repose sur un revenu forfaitaire tient compte exclusivement du revenu forfaitaire ou, le cas échéant, de la moyenne des revenus forfaitaires correspondant aux périodes accomplies sous ladite législation.


2. The competent institution of a Member State, whose legislation provides that the calculation of cash benefits shall be based on standard income, shall take account exclusively of the standard income, or where appropriate, of the average of standard incomes for the periods completed under the said legislation.

2. L'institution compétente d'un État membre dont la législation prévoit que le calcul des prestations en espèces repose sur un revenu forfaitaire tient compte exclusivement du revenu forfaitaire ou, le cas échéant, de la moyenne des revenus forfaitaires correspondant aux périodes accomplies sous ladite législation.


3 . The competent institution of a Member State, whose legislation provides that the calculation of cash benefits shall be based on standard income, shall take account exclusively of the standard income, or where appropriate, of the average of standard incomes for the periods competed under the said legislation.

3. L'institution compétente d'un État membre dont la législation prévoit que le calcul des prestations en espèces repose sur un revenu forfaitaire tient compte exclusivement du revenu forfaitaire ou, le cas échéant, de la moyenne des revenus forfaitaires correspondant aux périodes accomplies sous ladite législation.


1. For a group of unemployed people representing 5 % of the working age population the relative standard error for the estimation of annual averages (or for the spring estimates in the case of an annual survey in the spring) at NUTS II level shall not exceed 8 % of the sub-population in question.

1. Pour un groupe de chômeurs représentant 5 % de la population d'âge actif, l'erreur-type relative pour l'estimation des moyennes annuelles (ou des estimations de printemps, dans le cas d'une enquête annuelle effectuée au printemps) ne doit pas excéder 8 % au niveau de la NUTS II de la sous-population en cause.




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