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Ascertain the position
Cheat one's master
Determine tonnage of vessels
Fix a position
Lax off the position on the chart
Make up the fix
Mark off ship's position on a chart
Measure ship tonnage
Measure the tonnage of ships
Prick the ship off
Record the position on the chart
Ship's hand
Ship's structure
Structure of the ship
Take a fix
Take a sight
Take the cook's commission
Take the ship's bearings
The hands
Vessel's structure

Translation of "Take the ship's bearings " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
take a fix | make up the fix | fix a position | ascertain the position | take a sight | take the ship's bearings

faire le point


prick the ship off [ mark off ship's position on a chart | lax off the position on the chart | record the position on the chart ]

porter le point sur la carte


ship's structure [ vessel's structure | structure of the ship ]

structure du navire


cheat one's master [ take the cook's commission ]

faire danser l'anse du panier




determine tonnage of vessels | measure the tonnage of ships | measure ship tonnage | take measurements to identify the storage capacity of vessels

mesurer le tonnage d'un navire


to take the bearing of a line out of a map, or of the plummet base

relevé de direction
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Europe-wide initiatives in the area of justice, freedom and security are new in comparison with other activities of the EU, and many of them will take a while to bear fruit.

Par rapport à d'autres activités de l'Union, les initiatives à l'échelle européenne dans le domaine de la justice, de la liberté et de la sécurité sont récentes et beaucoup d'entre elles mettront un certain temps à porter leurs fruits.


(2) Subsection (1) does not apply to the following ships if a steering magnetic compass is installed on the ship together with a device for taking azimuths and terrestrial bearings over an arc of the horizon as close as feasible to 360°:

(2) Le paragraphe (1) ne s’applique pas aux navires ci-après s’ils sont munis d’un compas de route magnétique et d’un dispositif qui permet de faire des relèvements azimutaux et des relèvements de points terrestres sur un arc de l’horizon qui se rapproche le plus possible de 360° :


23. Every standard magnetic compass required to be fitted on a ship under subsection 19(1) shall be equipped with a device for taking azimuths and terrestrial bearings over an arc of the horizon as close as feasible to 360°.

23. Tout compas-étalon magnétique dont un navire doit être muni en application du paragraphe 19(1) doit être équipé d’un dispositif qui permet de faire des relèvements azimutaux et des relèvements de points terrestres sur un arc de l’horizon qui se rapproche le plus possible de 360°.


122 (1) Every buoyant apparatus carried on a ship shall bear a label of the United States Coast Guard indicating that the apparatus meets the requirements of subpart 160.010 of Title 46, Volume 6, of the Code of Federal Regulations of the United States.

122 (1) Tout engin flottant à bord d’un navire doit porter une étiquette de la United States Coast Guard indiquant que l’engin est conforme aux exigences énoncées à la Sous-partie 160.010 du Titre 46, Volume 6, du Code of Federal Regulations des États-Unis.


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7. While in Canada, a conveyance described in column I of item 2 of the schedule shall not take on ships’ stores that are to be transferred to a ship engaged in fishing, sealing or whaling outside Canada.

7. Au Canada, il est interdit de prendre à bord d’un moyen de transport visé à la colonne I de l’article 2 de l’annexe des provisions de bord qui sont destinées à être cédées à un navire qui est affecté à la pêche, à la chasse aux phoques ou à la pêche à la baleine à l’étranger.


Bearing in mind the need to protect consumers and businesses from illegal products entering the EU, the package covers the shipping of goods both between EU ports and on vessels that visit non-EU ports on their way between EU ports (e.g. a ship from Cyprus going to Calais might drop off and pick up cargo at non-EU ports, such as Tunis).

Tenant compte de la nécessité de protéger les consommateurs et les entreprises de l’entrée de marchandises illégales dans l’UE, ce paquet porte sur le transport maritime de marchandises entre les ports de l’UE et sur les navires qui transitent par des ports tiers entre des ports de l’UE (par exemple, un navire qui part de Chypre pour Calais peut charger ou décharger des marchandises dans des ports tiers tels que Tunis).


If the next port of call of the ship is a port of a State outside the Community, the Member State shall take the necessary measures to ensure that the next port of call of the ship is informed about the suspected discharge and shall request the State of the next port of call to take the appropriate measures in respect of any such discharge.

si la prochaine escale du navire a lieu dans un port d'un État non membre de la Communauté, l'État membre prend les mesures nécessaires pour que le prochain port d'escale du navire soit informé du rejet présumé et demande que l'État de la prochaine escale prenne les mesures appropriées en ce qui concerne le rejet en question.


(b)If the next port of call of the ship is a port of a State outside the Community, the Member State shall take the necessary measures to ensure that the next port of call of the ship is informed about the suspected discharge and shall request the State of the next port of call to take the appropriate measures in respect of any such discharge.

b)si la prochaine escale du navire a lieu dans un port d'un État non membre de la Communauté, l'État membre prend les mesures nécessaires pour que le prochain port d'escale du navire soit informé du rejet présumé et demande que l'État de la prochaine escale prenne les mesures appropriées en ce qui concerne le rejet en question.


2. To achieve adequacy, the reception facilities shall be capable of receiving the types and quantities of ship-generated waste and cargo residues from ships normally using that port, taking into account the operational needs of the users of the port, the size and the geographical location of the port, the type of ships calling at that port and the exemptions provided for under Article 9.

2. Pour être adéquates, les installations de réception doivent être en mesure de recueillir les types et les quantités de déchets d'exploitation des navires et de résidus de cargaison provenant des navires utilisant habituellement le port, compte tenu des besoins opérationnels des utilisateurs dudit port, de l'importance et de la position géographique de celui-ci, du type de navires qui y font escale et des exemptions prévues à l'article 9.


But the key in this bill is if you take a ship of 100,000 tonnes, the current limits, based on the table I have here, would be a maximum of $46 million.

Mais ce qui est essentiel, dans ce projet de loi, c'est que pour un navire de 100 000 tonneaux, par exemple, la limite actuelle, d'après le tableau que j'ai sous les yeux, serait au maximum de 46 millions de dollars.




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Take the ship's bearings ->

Date index: 2021-12-14
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