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AERO
Association for Education in the Arts
British Columbia Forestry Association
CAEDHH
CANARIE
CANARIE National Test Network
Canadian Forestry Association of B.C.
Canadian Forestry Association of British Columbia
EAAM
Fored BC
Forestry Education BC
IEA
The Association of Educational Researchers of Ontario

Translation of "The Canadian Association Professors Education " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Canadian Association of Educators of the Deaf and Hard-of-Hearing [ CAEDHH | Association of Canadian Educators of the Hearing Impaired ]

Association Canadienne des Enseignants(es) des Sourds(es) et Malentendants(es) [ ACESM | Association Canadienne des Éducateurs des Déficients Auditifs ]


The Association of Educational Researchers of Ontario [ AERO | The Association of Educational Research Officers of Ontario ]

L'Association ontarienne des chercheurs et chercheuses en éducation [ AOCE | L'Association ontarienne des chercheurs en éducation | L'Association ontarienne des agents de recherche en éducation ]


Fored BC [ British Columbia Forestry Association | Forestry Education BC | Canadian Forestry Association of B.C. | Canadian Forestry Association of British Columbia ]

Fored BC [ British Columbia Forestry Association | Forestry Education BC | Canadian Forestry Association of B.C. | Canadian Forestry Association of British Columbia ]


Association for Education in the Arts

Association pour la Formation artistique


European Association for Education in the Audiovisual Media | EAAM [Abbr.]

Association européenne pour l'éducation aux médias audiovisuels | AEEMA [Abbr.]


International Association for the Evaluation of Educational Achievement | IEA [Abbr.]

Association internationale d'évaluation du rendement scolaire | Association internationale pour l'évaluation du rendement scolaire | IEA [Abbr.]


CANARIE | Canadian Network for the Advancement of Research, Industry and Education | CANARIE National Test Network

seau CANARIE | CANARIE
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- strengthening of the co-operation developed in the framework of the EUN network [4] (the European Schoolnet) which associates 20 education ministries in the European Union, the EEA countries and countries of central and eastern Europe, and which pursues two principle objectives:

- le renforcement de la coopération développée dans le cadre du réseau EUN [4] (The European Schoolnet) qui associe vingt ministères de l'Education de l'Union européenne, de pays de l'EEE et de pays de l'Europe centrale et orientale et qui poursuit deux objectifs principaux :


Responsibility: The European Commission, the European ICT Association (EICTA), education institutions and other stakeholders.

Responsabilité: la Commission européenne, en étroite coopération avec l'EICTA, des instituts d'enseignement et d'autres intervenants.


[7] The word teachers is used as meaning 'teachers, trainers, professors and other educators from all educational levels and sectors’

[7] On entend par «enseignants» les «enseignants, formateurs, professeurs et autres éducateurs de tous les niveaux et secteurs de l’éducation».


James Stribopoulos, Representative, Associate Professor, Osgoode Hall Law School, Canadian Civil Liberties Association: Thank you for this opportunity to speak to the committee on behalf of the Canadian Civil Liberties Association, and thank you as well for the accommodation of allowing me to appear by way of videoconference.

James Stribopoulos, représentant, professeur associé Osgoode Hall Law School, Association canadienne des libertés civiles : Merci de me donner l'occasion de parler au comité au nom de l'Association canadienne des libertés civiles, et je vous remercie également de me permettre de comparaître par vidéoconférence.


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The Commission will, when preparing the delegated acts referred to in Article 57c(2), ensure a simultaneous, timely and appropriate transmission of relevant documents to the European Parliament and the Council, and will carry out appropriate and transparent consultations well in advance, in particular with experts from competent authorities and bodies, professional associations and educational establishments of all the Member States, and where appropriate with experts from social partners.

La Commission, lorsqu’elle élaborera les actes délégués visés à l’article 57 quater, paragraphe 2, veillera à la transmission simultanée, appropriée et en temps utile des documents pertinents au Parlement européen et au Conseil, et procédera aux consultations appropriées et transparentes suffisamment à l’avance, en particulier avec des experts issus des autorités et des organismes compétents, des associations professionnelles et des établissements d’enseignement de tous les États membres et, le cas échéant, avec des experts issus des rangs des partenaires sociaux.


Born 1956; University of Rijeka, B.A. 1979; University of Zagreb, L.L.M. 1984, S.J.D. 1996; University of Rijeka, Faculty of Law, Assistant professor (1980-1998), Associate professor (2003-2009), Professor (2009-2013); University of Rijeka, Faculty of Economics, Assistant professor (1990-2013); President of the Croatian Comparative Law Association (2006-2013); Judge at the General Court since 4 July 2013.

Née en 1956 ; diplômée de l’université de Rijeka (maîtrise, 1979) et de l’université de Zagreb (LL.M., 1984; doctorat en droit, 1996) ; professeur assistant (1980-1998), professeur associé (2003-2009) et professeur (2009-2013) à la faculté de droit de l’université de Rijeka ; professeur assistant à la faculté d’économie de l’université de Rijeka (1990-2013) ; présidente de l’Association croate de droit comparé (2006-2013) ; juge au Tribunal depuis le 4 juillet 2013.


Born 1961; Master of Laws, University of Stockholm (1987); Doctor of Laws, University of Stockholm (1995); Associate Professor (docent) and holder of the Jean Monnet Chair of European Law (1995); Professor of European Law, University of Stockholm (2001); assistant lawyer in private practice (1987-89); Managing Director of an educational foundation (1993-2004); Chairman of the Nätverket för europarättslig forskning (Swedish Network for European Legal Research) (2001-06); member of the R ...[+++]

né en 1961; diplôme d’études supérieures en droit, université de Stockholm (1987), docteur en droit, université de Stockholm (1995), professeur associé (docent) et titulaire de la chaire Jean Monnet en droit européen (1995), professeur en droit européen, université de Stockholm (2001); avocat stagiaire (1987-1989); directeur général d’une fondation oeuvrant dans le domaine de la formation (1993-2004); président de l’association suédoise Nätverket ...[+++]


Here are some more: the Association des statisticiens et statisticiennes du Québec, the Canadian Bar Association, the Association des Soeurs du Canada, the Association canadienne-française pour l'avancement des sciences, the Association féminine d'éducation et d'action sociale, the Association francophone pour le savoir, the Association of Canadian Map Libraries and Archives—there are still more—the Association of Municipalities of ...[+++]

En voici d'autres: l'Association des statisticiens et statisticiennes du Québec, l'Association du Barreau canadien, l'Association des Soeurs du Canada, l'Association canadienne-française pour l'avancement des sciences, l'Association féminine d'éducation et d'action sociale, l'Association francophone pour le savoir, l'Association des cartothèques et archives cartographiques du Canada — il y en a encore —, l'Association des municipal ...[+++]


Welcomes the work done by the European Parliament Former Members Association in founding the International Election Monitors Institute (IEMI) in conjunction with the Former Members of the Canadian Parliament and the United States Association of Former Members of Congress; notes that IEMI members have observed a number of elections, and further points out that all present MEPs will one day be former MEPs and that their expertise will be invaluable for ...[+++]

se félicite du travail réalisé par l'Association des anciens députés au Parlement européen pour la fondation de l'Institut international des observateurs électoraux (IIOE) conjointement avec les anciens députés du Parlement canadien et l'Association des anciens membres du Congrès des États-Unis; relève que les membres de l'IIOE ont observé une série d'élections, et souligne que tous les actuels députés au Parlement européen seront ...[+++]


Philip Resnick, Professor, Political Science, University of British Columbia, supported the proposal as “less than perfect, but a step in the right direction” (3:28) While a Bundesrat-style “large/medium/small” province distribution would be ideal, the certainty of opposition from small provinces to seat reductions makes the distribution proposed be best available response to a significant problem: “The fact remains that British Columbia and Alberta, with their burgeoning populations and red-hot provincial economies, are grossly under ...[+++]

Philip Resnick, professeur de sciences politiques, Université de la Colombie-Britanique, quant à lui, a appuyé la proposition, la qualifiant de moins que parfaite mais de pas dans la bonne direction. Même si une répartition des sièges par province « grande/moyenne/petite » à la manière d’un Bundesrat serait idéale, l’opposition certaine des provinces de petite taille à une réduction du nombre de leurs sièges au Sénat signifie que la répartition proposée constitue la meilleure solution à un problème important : « Il n’en reste pas moins que la Colombie-Britannique et l’Alberta, avec leur population ...[+++]




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'The Canadian Association Professors Education' ->

Date index: 2020-12-18
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