Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Experimental Aircraft Association of Canada
RAA Canada
Recreational Aircraft Association Canada
The Microlight Owners and Pilots Association of Canada
The Ultralight Aircraft Association of Canada
The Ultralight Pilots Association of Canada
The aircraft with associated servicing facilities
The de Havilland Aircraft Company of Canada
UPAC

Translation of "The Ultralight Aircraft Association Canada " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
The Ultralight Pilots Association of Canada [ UPAC | The Ultralight Aircraft Association of Canada | The Microlight Owners and Pilots Association of Canada ]

The Ultralight Pilots Association of Canada


Recreational Aircraft Association Canada [ RAA Canada | Experimental Aircraft Association of Canada ]

Réseau aéronefs amateur Canada [ RAA Canada | Association des constructeurs d'avions expérimentaux du Canada ]


The de Havilland Aircraft Company of Canada [ The de Havilland Aircraft of Canada, Limited | The de Havilland Aircraft of Canada, Ltd. ]

The de Havilland Aircraft Company of Canada [ The de Havilland Aircraft of Canada, Limited | The de Havilland Aircraft of Canada, Ltd. ]


the aircraft with associated servicing facilities

les avions, avec les équipements au sol qu'ils nécessitent
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
With respect to the user-appointed directors, four are to be appointed by the largest national association of air carriers. That is currently ATAC, or Air Transport Association of Canada; one director to be appointed by the largest national association of business aircraft operators, currently the Canadian Business Aircraft Association, or CBAA.

En ce qui concerne les membres nommés par les usagers, quatre doivent être nommés par la plus importante association nationale des transporteurs aériens, c'est-à-dire à l'heure actuelle l'Association du transport aérien du Canada ou ATAC; un membre doit être nommé par la plus importante association nationale des exploitants d'avions d'affaires, c'est-à-dire à l'heure actuelle la Canadian Business Aircraft Association ou CBAA.


The general aviation community through the CBAA, which is the Canadian Business Aircraft Association, and COPA appoint a member to represent their interests.

La grande communauté de l'aviation, par l'entremise de la CBAA, c'est-à-dire la Canadian Business Aircraft Association, et la COPA, la Canadian Owners and Pilots Association, désigne un membre pour la représenter.


It is necessary to reduce the complexity of those implementing rules in order to adapt them with regard to the risks associated to the different categories of aircraft and types of operation and, in particular, to the lower risks associated to general aviation aircraft, so as to realise alleviations in the maintenance procedures leading to greater flexibility and a reduction of costs for the owners of the affected aircraft.

Il est nécessaire de réduire la complexité de ces règles de mise en œuvre afin de les moduler en fonction des risques associés aux différentes catégories d'aéronefs et aux différents types d'exploitation et, en particulier, des risques moins élevés associés aux aéronefs de l'aviation générale, afin de procéder à des allégements dans les procédures de maintenance et, partant, d'assurer une plus grande flexibilité et de réduire les coûts pour les propriétaires des aéronefs concernés.


As far as the CBAA issue is concerned, while we have no membership directly involved with the Canadian Business Aircraft Association's private operating certificate operations, we would have to agree with CUPE's position that it is an experiment gone awry.

Pour ce qui est de l'ACAA, même si aucun de nos membres ne prend part directement aux activités de délivrance des certificats d'exploitation privée par l'Association canadienne d'aviation d'affaires, nous sommes d'accord avec le SCFP pour dire que c'est une expérience qui a mal tourné.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Transport Canada has delegated SMS oversight to the Canadian Business Aircraft Association, known as CBAA.

Or, Transports Canada a délégué le contrôle du SGS à l'Association canadienne de l'aviation d'affaires, ou ACAA.


‘serious incident’ means an incident involving circumstances indicating that there was a high probability of an accident and is associated with the operation of an aircraft, which in the case of a manned aircraft, takes place between the time any person boards the aircraft with the intention of flight until such time as all such persons have disembarked, or in the case of an unmanned aircraft, takes place between the time the aircraft is ready to move ...[+++]

«incident grave», un incident dont les circonstances indiquent qu’il y a eu une forte probabilité d’accident, qui est lié à l’utilisation d’un aéronef et qui, dans le cas d’un aéronef avec pilote, se produit entre le moment où une personne monte à bord avec l’intention d’effectuer un vol et le moment où toutes les personnes qui sont montées dans cette intention sont descendues ou qui, dans le cas d’un aéronef sans pilote, se produit entre le moment où l’aéronef est prêt à manœuvrer en vue du vol et le moment où il s’immobilise à la fin du vol et où le système de propulsion principal est arrêté.


‘accident’ means an occurrence associated with the operation of an aircraft which, in the case of a manned aircraft, takes place between the time any person boards the aircraft with the intention of flight until such time as all such persons have disembarked, or in the case of an unmanned aircraft, takes place between the time the aircraft is ready to move with the purpose of flight until such time it comes to rest at the end of the flight and the prim ...[+++]

«accident», un événement lié à l’utilisation d’un aéronef qui, dans le cas d’un aéronef avec pilote, se produit entre le moment où une personne monte à bord avec l’intention d’effectuer un vol et le moment où toutes les personnes qui sont montées dans cette intention sont descendues ou, dans le cas d’un aéronef sans équipage, entre le moment où l’aéronef est prêt à manœuvrer en vue du vol et le moment où il s’immobilise à la fin du vol et où le système de propulsion principal est arrêté, et au cours duquel:


The approved maintenance organisation shall retain a copy of all maintenance records and any associated maintenance data for three years from the date the aircraft or aircraft component to which the work relates was released from the approved maintenance organisation.

L'organisme de maintenance agréé doit conserver une copie de tous les enregistrements des travaux d'entretien et de toutes les données d'entretien associées pendant une durée de trois ans à compter de la date de la remise en service par l'organisme de maintenance agréé de l'aéronef ou de l'élément d'aéronef concerné par les travaux.


3. Operators engaged in non-commercial operations of complex motor-powered aircraft using aircraft referred to in paragraph 1 may be required to declare their capability and means of discharging the responsibilities associated with the operation of that aircraft.

3. Les exploitants qui procèdent à une exploitation non commerciale d'aéronefs à motorisation complexe en utilisant des aéronefs visés au paragraphe 1 peuvent être invités à déclarer qu'ils ont les capacités et les moyens d'assumer les responsabilités liées à l'exploitation de tels aéronefs.


Mr. Kellar: It would be the following: the BC Aviation Council; all of the float operators — there are less now that some of them have merged — that operate on the coast; general aviation through COPA, the Canadian Owners and Pilots Association; general aviation through the CBAA, the Canadian Business Aircraft Association; and the Air Transport Association of Canada because they have some members that are residents of the coast ...[+++]

M. Kellar : Nous discuterions avec le BC Aviation Council; avec tous les exploitants d'hydravion qui exercent leurs activités sur la côte — il y en a moins qu'auparavant puisque quelques-uns d'entre eux ont fusionné; avec la COPA, la Canadian Owners and Pilots Association, et avec l'ACAA, l'Association canadienne de l'aviation d'affaires, deux organisations qui représentent des membres du secteur de l'aviation générale; et avec l'Association du transport aérien du Canada, car quelques-uns de ces membres vivent sur la côte.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'The Ultralight Aircraft Association Canada' ->

Date index: 2021-01-16
w