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UNDRO
United Nations Disaster Relief Co-ordinator
United Nations Disaster Relief Co-ordinator's Office
United Nations Disaster Relief Organisation

Translation of "United Nations Disaster Relief Co-ordinator's Office " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Office of the United Nations Disaster Relief Co-ordinator [ UNDRO | Office of the United Nations Disaster Relief Coordinator ]

Bureau du coordonnateur des Nations Unies pour les secours en cas de catastrophe


United Nations Disaster Relief Co-ordinator's Office | UNDRO [Abbr.]

Bureau du coordinateur des Nations Unies pour les secours en cas de catastrophe


Trust Fund for the Office of the United Nations Disaster Relief Co-ordinator

Fonds d'affectation spéciale pour le Bureau du Coordonnateur des Nations Unies pour les secours en cas de catastrophe


United Nations Disaster Relief Co-ordinator

Coordonnateur des Nations Unies pour les secours en cas de catastrophe


Office of the United Nations Disaster Relief Coordinator | United Nations Disaster Relief Organisation | UNDRO [Abbr.]

Bureau du coordinateur des Nations Unies pour les secours en cas de catastrophe | ONUSCD [Abbr.]


Office of the United Nations Disaster Relief Coordinator | UNDRO [Abbr.]

Bureau de secours des Nations unies en cas de catastrophe | Bureau du coordonnateur des Nations unies pour les secours en cas de catastrophe | UNDRO [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[1] The United Nations Office for Disaster Risk Reduction (UNISDR) has been requested (UNGA Resolution 66/199 of 22 December 2011) to facilitate development of a post-2015 framework for disaster risk reduction

[1] Le Bureau des Nations unies pour la réduction des risques de catastrophes (UNISDR) a été invité à faciliter l'élaboration d’un cadre post-2015 pour la réduction des risques de catastrophes (résolution 66/199 du 22 décembre 2011 de l’AGNU).


12. Emphasises that the European disaster response system should respect the principle of subsidiarity both of the Member States (who should be able to use their own assets, especially in any case of conflicting national needs) and of the United Nations, i.e. that it should respect the national, regional and local competences of each Member State on the one hand – taking into account the crucial role those authorities play in the disaster-management cycle, particularly as in many Member States ...[+++]

12. souligne que le système de réaction européenne en cas de catastrophes doit respecter le principe de subsidiarité tant à l'égard des États membres (qui doivent être à même d'utiliser leurs propres ressources, en particulier en cas de besoins antagoniques au niveau national) qu'à l'égard des Nations unies, c'est-à-dire que ce système doit respecter, d'une part, les compétences nationales, régionales et locales de chaque État membre – compte tenu du rôle crucial que ces autorités jouent dans le cycle de gestion des catastrophes, d'autant plus que le pouvoir législatif est exercé au niveau local ou régional dans de n ...[+++]


12. Emphasises that the European disaster response system should respect the principle of subsidiarity both of the Member States (who should be able to use their own assets, especially in any case of conflicting national needs) and of the United Nations, i.e. that it should respect the national, regional and local competences of each Member State on the one hand – taking into account the crucial role those authorities play in the disaster-management cycle, particularly as in many Member States ...[+++]

12. souligne que le système de réaction européenne en cas de catastrophes doit respecter le principe de subsidiarité tant à l'égard des États membres (qui doivent être à même d'utiliser leurs propres ressources, en particulier en cas de besoins antagoniques au niveau national) qu'à l'égard des Nations unies, c'est-à-dire que ce système doit respecter, d'une part, les compétences nationales, régionales et locales de chaque État membre – compte tenu du rôle crucial que ces autorités jouent dans le cycle de gestion des catastrophes, d'autant plus que le pouvoir législatif est exercé au niveau local ou régional dans de n ...[+++]


12. Emphasises that the European disaster response system should respect the principle of subsidiarity both of the Member States (who should be able to use their own assets, especially in any case of conflicting national needs) and of the United Nations, i.e. that it should respect the national, regional and local competences of each Member State on the one hand – taking into account the crucial role those authorities play in the disaster-management cycle, particularly as in many Member States ...[+++]

12. souligne que le système de réaction européenne en cas de catastrophes doit respecter le principe de subsidiarité tant à l'égard des États membres (qui doivent être à même d'utiliser leurs propres ressources, en particulier en cas de besoins antagoniques au niveau national) qu'à l'égard des Nations unies, c'est-à-dire que ce système doit respecter, d'une part, les compétences nationales, régionales et locales de chaque État membre – compte tenu du rôle crucial que ces autorités jouent dans le cycle de gestion des catastrophes, d'autant plus que le pouvoir législatif est exercé au niveau local ou régional dans de n ...[+++]


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– having regard to the 65th United Nations General Assembly (UNGA), in particular that body’s resolutions on ‘International cooperation on humanitarian assistance in the field of natural disasters, from relief to development’, ‘Situation of human rights in the Islamic Republic of Iran’, ‘Situation of human rights in the Democratic People’s Republic of Korea’, ‘Promotion of a democratic and equitable international order’, ‘Promotion of peace as a vital requirement for the full enjoyment of all ...[+++]

– vu la 65 session de l'Assemblée générale des Nations unies, en particulier les résolutions de cet organe sur la "Coopération internationale en matière d'aide humanitaire à la suite de catastrophes naturelles: de la phase des secours à celle de l'aide au développement", la "Situation des droits de l'homme en République islamique d'Iran", la "Situation des droits de l'homme en République populaire démocratique de Corée", la "Promotion d'un ordre international démocratique et équitable", la "Promotion de la paix en ...[+++]


– having regard to the 65th United Nations General Assembly (UNGA), in particular that body's resolutions on ‘International cooperation on humanitarian assistance in the field of natural disasters, from relief to development’ , ‘Situation of human rights in the Islamic Republic of Iran’ , ‘Situation of human rights in the Democratic People's Republic of Korea’ , ‘Promotion of a democratic and equitable international order’ , ‘Promotion of peace as a vital requirement for the full enjoyment of ...[+++]

– vu la 65 session de l'Assemblée générale des Nations unies, en particulier les résolutions de cet organe sur la «Coopération internationale en matière d'aide humanitaire à la suite de catastrophes naturelles: de la phase des secours à celle de l'aide au développement» , la «Situation des droits de l'homme en République islamique d'Iran» , la «Situation des droits de l'homme en République populaire démocratique de Corée» , la «Promotion d'un ordre international démocratique et équitable» , la «Promotion de la pai ...[+++]


welcomes the plans to strengthen the MIC as the body that coordinates both disaster relief operations within the Community's territory and humanitarian operations outside the EU, particularly in those countries most vulnerable to disasters and with the lowest so-called ‘Human Development Index’ of the United Nations.

se félicite du renforcement prévu des MIC en tant qu'outils de coordination des interventions, que ce soit pour prêter assistance en cas de catastrophe sur le territoire de l'Union ou pour effectuer des opérations humanitaires dans des pays tiers, en particulier dans les pays les plus vulnérables aux catastrophes et présentant les «indices de développement humain» des Nations unies les plus faibles.


The definition of the principles can be found in the Code of Conduct for the International Red Cross and Red Crescent Movement and NGOs in disaster relief and in United Nations General Assembly Resolution 46/182.

La définition des principes figurent dans le Code de conduite pour le Mouvement International de la Croix-Rouge et du Croissant-Rouge et les ONG lors des opérations de secours en cas de catastrophes et dans la Résolution 46/182 de l’Assemblée Générale des Nations Unies.


First, the Commission has allocated more than 50% of its humanitarian aid in support of the UN's Consolidated Appeal Process; second, the Commission has allocated more than € 6 million to UN agencies directly responsible for co-ordination of humanitarian aid; third, ECHO has funded the setup of Humanitarian Information Centres put in place by OCHA (the United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs) and has actively participated (and has requested its partners to particip ...[+++]

Tout d'abord, la Commission a affecté plus de 50 % de l'aide humanitaire qu'elle a débloquée au processus global d'appel des Nations unies; elle a ensuite alloué plus de 6 millions d'euros aux agences des Nations unies directement chargées de coordonner l'aide humanitaire; enfin, ECHO a financé la mise en place des centres d’information sur l’aide humanitaire, créés par l’Office des Nations unies pour ...[+++]


The provision of humanitarian relief to victims of conflicts and natural disasters together with the support to peoples' efforts to find a path towards sustainable development also lie at the heart of the United Nations' mandate and activities.

La fourniture d'une aide humanitaire aux victimes des conflits et des catastrophes naturelles en même temps que le soutien aux efforts déployés par les populations pour s'acheminer vers un développement durable se trouvent également au coeur du mandat et des activités des Nations unies.




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United Nations Disaster Relief Co-ordinator's Office ->

Date index: 2023-12-22
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