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CESE
Center for Educational Enquiry
Comparative Education Society in Europe
Education and World Affairs
ICED
International Council for Educational Development
World Council of Comparative Education Societies

Translation of "World Council Comparative Education Societies " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
World Council of Comparative Education Societies

Conseil mondial des associations d'éducation comparée [ CMAEC | Conseil mondial pour l'éducation comparée ]


Comparative Education Society in Europe | CESE [Abbr.]

Association d'éducation comparée en Europe | CESE [Abbr.]


Comparative Education Society in Europe

Société européenne d'éducation comparée


International Council for Educational Development [ ICED | Education and World Affairs | Center for Educational Enquiry ]

Conseil international pour le développement de l'éducation [ Education and World Affairs | Center for Educational Enquiry ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
All over the world the way is being paved for a new economy and societies are increasingly driven by information and knowledge. Yet although its citizens are amongst the best educated in the world and its education and training systems rank amongst the best in the world, and although it has the necessary investment capacity, Europe has major weaknesses and is well behind the United States in the use of the new information and commu ...[+++]

Alors que se mettent en place au niveau mondial les bases d'une nouvelle économie et que les sociétés évoluent vers des sociétés de l'information et de la connaissance, l'Europe - qui dispose pourtant d'un niveau d'éducation des citoyens parmi les plus élevés et des systèmes d'éducation et de formation parmi les meilleurs au monde, ainsi que des capacités d'investissement nécessaires - enregistre des faiblesses et des retards importants par rapport aux Etats-Unis dans l'utilisation des nouvelles technologies de l'information et de la ...[+++]


Education and training are crucial to achieving the strategic goal set for Member States at the Lisbon European Council to make the European Union the most competitive and dynamic knowledge-based economy (and society) in the world.

L'éducation et la formation joueront un rôle décisif dans l'atteinte du but stratégique que se sont fixé les Etats membres lors du Conseil européen de Lisbonne : faire de l'Union européenne l'économie (et la société) de la connaissance la plus compétitive et la plus dynamique du monde.


Population, living conditions, health, education training, labour market, economy finance, trade, industry services, research communication, transport, agriculture, environment and energy: the 2016 edition of the Eurostat publication “The EU in the world” compares the European Union (EU) with the 15 non-EU G-20 countries across thirteen statistical fields using a range of European and international ...[+++]

Population, conditions de vie, santé, éducation et formation, marché du travail, économie et finance, commerce, industrie et services, recherche et communication, transports, agriculture, environnement et énergie: l’édition 2016 de la publication d’Eurostat «The EU in the world» compare l’Union européenne (UE) avec les quinze pays du G20 non-membres de l’UE à travers treize thèmes statistiques et sur la base d'un ...[+++]


to improve the level of key competences and skills, with particular regard to their relevance for the labour market and their contribution to a cohesive society, in particular through increased opportunities for learning mobility and through strengthened cooperation between the world of education and training and the world of work.

améliorer le niveau des compétences et des aptitudes clés en tenant tout particulièrement compte de leur pertinence pour le marché du travail et de leur contribution à la cohésion sociale, notamment en accroissant les possibilités de mobilité à des fins d'éducation et de formation et par une coopération renforcée entre le monde de l'éducation et de la formation et le monde du travail.


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No economy in the world can develop without having an educated society.

Aucune économie au monde ne peut se développer sans disposer d’une société éduquée.


22. Reminds the Commission that the development of a knowledge society is the central objective of the Lisbon process, given the challenges of globalisation and an ageing European population, and that lifelong learning will be an indispensable element in building world-class European education and training systems by 2010; deeply regrets therefore that the Commission’s APS 2009 omits all mention of lifelong learning;

22. rappelle à la Commission que, face aux défis de la mondialisation et du vieillissement de la population européenne, le développement d'une société de la connaissance est l'objectif central du processus de Lisbonne et que l'apprentissage tout au long de la vie sera un élément indispensable pour la mise en place, pour 2010, de systèmes d'éducation et de formation européens de classe mondiale; déplore donc vivement que la SPA de la Commission pour 2009 passe sous silence l'apprentissage tout au long de la vie;


At its meetings in Lisbon in March 2000 and Barcelona in March 2002 the European Council agreed to set a strategic goal for the European Union to become the most competitive and dynamic knowledge-based economy and society in the world by 2010, to make the education and training systems of the European Union a world quality reference by 2010 and to create a European Rese ...[+++]

Le Conseil européen, réuni à Lisbonne en mars 2000 et à Barcelone en mars 2002, a retenu l'objectif stratégique de faire de l'Union européenne, d'ici à 2010, l'économie et la société de la connaissance la plus compétitive et la plus dynamique du monde, de faire des systèmes d'enseignement et de formation de l'Union européenne, d'ici à 2010, une référence de qualité mondiale et de créer un espace européen de la recherche et de l'innovation.


140. Considers that the Cairo Declaration on Human Rights in Islam (1991) and the Arab Charter on Human Rights (1994) are partly in blatant contradiction with the Universal Declaration of Human Rights; calls, therefore, on the Council and the Commission to invite leaders of the Islamic world to compare their vision of Islamic laws with that Declaration, in order to lift bans and threats against changing religion and avoid excesses ...[+++]

140. estime que la Déclaration du Caire sur les droits de l'homme en Islam (1991) et la Charte arabe des droits de l'homme (1994) sont en partie en flagrante contradiction avec la Déclaration universelle des droits de l'homme; demande par conséquent au Conseil et à la Commission d'inviter les dirigeants du monde islamique à une confrontation de leur vision des lois islamiques à la Déclaration universelle afin d'abolir les interdictions et les menaces concernant la conversion à une autre religion et d'éviter les excès tels que les pratiques ou les châtiments inhumains et de donner la priorité aux peines alternatives;


128. Considers that the Cairo Declaration on Human Rights in Islam (1991) and the Arab Charter on Human Rights (1994) are partly in blatant contradiction with the Universal Declaration of Human Rights; calls therefore on the Council and the Commission to invite leaders of the Islamic world to compare their vision of Islamic laws with that Declaration, in order to lift bans and threats against changing religion and avoid excesses s ...[+++]

128. estime que la Déclaration du Caire sur les droits de l'homme en Islam (1991) et la Charte arabe des droits de l'homme (1994) sont en partie en flagrante contradiction avec la Déclaration universelle des droits de l'homme; demande par conséquent au Conseil et à la Commission d’inviter les dirigeants du monde islamique à une confrontation de leur vision des lois islamiques à la Déclaration universelle afin d'abolir les interdictions et les menaces concernant la conversion à une autre religion et d'éviter les excès tels que les pratiques ou les châtiments inhumains et de donner la priorité aux peines alternatives;


Of course, today’s Europe has organised institutional procedures for developing these policies, to create an economy, and above all a society, based on innovation and knowledge, by means of a European policy on the information and knowledge-based society, the construction of an educational society on a European scale and the development of a European area of science and technology open to the world.

L'Europe, évidemment, dispose aujourd'hui de processus institutionnels organisés nécessaires pour développer ces politiques, pour parvenir à une économie et, surtout, à une société basées sur l'innovation et la connaissance, au travers du dessin d'une politique européenne pour la société de l'information et de la connaissance, la construction d'une société éducative à l'échelle européenne et le développement d'un espace européen de science et de technologie ouvert sur le monde.




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Date index: 2021-09-10
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