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Aboriginal People's Business Association
First People's Business Association

Translation of "aboriginal people's business association " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Aboriginal People's Business Association

Aboriginal People's Business Association


First People's Business Association

Association d'affaires des Premiers Peuples


A Journey to Success: Aboriginal Women's Business Planning Guide

La voie du succès : Guide de planification des entreprises à l'intention des femmes autochtones
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This federal government should already have taken steps to: one, work with other governments and aboriginal communities to improve aboriginal access to forest resources on crown lands; two, promote aboriginal involvement in provincial forest management; three, give continuing support to aboriginal peoples forest resource associations; four, encourage the provinces to work with their large timber licensees, like the Irvings, to promote forest management partnerships with aboriginal firms; five, encourage joint ventures between abor ...[+++]

Le gouvernement fédéral aurait déjà dû prendre des mesures pour: premièrement, collaborer avec les autres gouvernements et les collectivités autochtones pour améliorer l'accès des autochtones aux ressources forestières des terres domaniales; deuxièmement, promouvoir la participation des autochtones à la gestion des forêts provinciales; troisièmement, accorder un appui continu aux associations autochtones s'occupant des ressources forestières; quatrièmement, encourager les provinces à collaborer avec les grosses entreprises, comme la société Irving, possédant d'importants permis de coupe, afin de promouvoir les partenariats en matière ...[+++]


Key stakeholders include businesses, restaurant and hospitality associations, employer groups, trade unions, the media, health professionals, organizations representing children and young people, institutions of learning or faith, the research community and the general public.

Les principaux acteurs à cet égard sont les entreprises, les associations de restaurateurs et hôteliers, les groupements d’employeurs, les syndicats, les médias, les professionnels de la santé, les organisations représentant les enfants et adolescents, les institutions d’éducation et les institutions confessionnelles, la communauté des chercheurs et le grand public.


Q. welcoming the Commission's FLEGT (Forest Law Enforcement, Governance and Trade) action plan which was set up to combat the problems associated with illegal logging; whereas illegal logging creates serious environmental and social problems as well as an imbalance of trade in timber and financial losses for the forest industry; whereas, in order to make progress in combating trade in illegally logged timber, it is of crucial importance that the factors underlying the problem, such as lack of clarity about ownership, corruption and poverty, are eliminated and furthermore, that there should be serious sanctions and punish ...[+++]

Q. saluant le plan d'action FLEGT (plan d'action de l'Union européenne sur l'application de la législation forestière, la gouvernance et les échanges commerciaux) mis en place par la Commission pour lutter contre les coupes illégales de bois; estimant, en effet, que ces coupes sont à l'origine de graves problèmes environnementaux et sociaux, qu'elles faussent les échanges de produits du bois et causent un préjudice financier à l'industrie du bois; rappelant que, pour faire avancer la lutte contre les ventes illégales de bois, il es ...[+++]


5. Welcomes the Commission’s FLEGT action plan which was set up to combat the problems associated with illegal logging; considers that illegal logging creates serious environmental and social problems as well as an imbalance of trade in timber and financial losses for the forest industry; considers that, in order to make progress in combating trade in illegally logged timber, it is of crucial importance that the factors underlying the problem, such as lack of clarity about ownership, corruption and poverty, are eliminated; considers it important, furthermore, that there should be serious sanctions and punishments for ...[+++]

5. salue le plan d'action FLEGT mis en place par la Commission pour lutter contre les coupes illégales de bois; estime, en effet, que ces coupes sont à l'origine de graves problèmes environnementaux et sociaux, qu'elles faussent les échanges de produits du bois et causent un préjudice financier à l'industrie du bois; rappelle que, pour faire avancer la lutte contre les ventes de bois illégal, il est de la plus haute importance de s'attaquer aux origines du problème, à savoir l'incertitude relative à la propriété, la corruption et la ...[+++]


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R. welcoming the Commission’s FLEGT (European Union’s Forest Law Enforcement, Governance and Trade) action plan which was set up to combat the problems associated with illegal logging; whereas illegal logging creates serious environmental and social problems as well as an imbalance of trade in timber and financial losses for the forest industry; whereas, in order to make progress in combating trade in illegally logged timber, it is of crucial importance that the factors underlying the problem, such as lack of clarity about ownership, corruption and poverty, are eliminated; whereas it is important, furthermore, that there should be ser ...[+++]

Q. saluant le plan d'action FLEGT (plan d'action de l'Union européenne sur l'application de la législation forestière, la gouvernance et les échanges commerciaux) mis en place par la Commission pour lutter contre les coupes illégales de bois; estimant, en effet, que ces coupes sont à l'origine de graves problèmes environnementaux et sociaux, qu'elles faussent les échanges de produits du bois et causent un préjudice financier à l'industrie du bois; rappelant que, pour faire avancer la lutte contre les ventes illégales de bois, il est ...[+++]


In Poland, for example, these customs duties directly affect businesses employing 5 000 people, as well as many thousands of businesses associated with the aluminium industry.

En Pologne, par exemple, ces taxes concernent directement des sociétés de 5 000 employés, ainsi que plusieurs milliers d’entreprises liées à l’industrie de l’aluminium.


The Honourable Senator Segal, for the Honourable Senator St. Germain, P.C., Chair of the Standing Senate Committee on Aboriginal Peoples, presented its second report (budget—study in the Involvement of Aboriginal Communities and Businesses in Economic Development Activities in Canada—power to hire staff and travel).

L'honorable sénateur Segal, au nom de l'honorable sénateur St. Germain, C.P., président du Comité sénatorial permanent des peuples autochtones, présente le deuxième rapport de ce Comité (budget—étude sur la participation des peuples et entreprises autochtones aux activités de développement économique— autorisation d'embaucher du personnel et de se déplacer).


Consideration of the second report of the Standing Senate Committee on Aboriginal Peoples, (budget—study on the Involvement of Aboriginal Communities and Businesses in Economic Development Activities in Canada—power to hire staff and travel), presented in the Senate on June 22, 2006.

Étude du deuxième rapport du Comité sénatorial permanent des peuples autochtones (budget—étude sur la participation des peuples et entreprises autochtones aux activités de développement économique—autorisation d'embaucher du personnel et de se déplacer), présenté au Sénat le 22 juin 2006.


The Honourable Senator Sibbeston, Chair of the Standing Senate Committee on Aboriginal Peoples, presented its second report (budget—study on involvement of Aboriginal communities and businesses in economic development activities in Canada— power to hire staff and travel).

L'honorable sénateur Sibbeston, président du Comité sénatorial permanent des peuples autochtones, présente le deuxième rapport de ce Comité (budget—étude sur la participation des peuples et entreprises autochtones aux activités de développement économique au Canada—autorisation d'embaucher du personnel et de se déplacer).


That the Standing Senate Committee on Aboriginal Peoples, in accordance with rule 86(1)(q) of the Senate, be authorized to examine and report on the involvement of Aboriginal communities and businesses in economic development activities in Canada.

Que le Comité sénatorial permanent des peuples autochtones, soit autorisé en conformité avec l'article 86(1)q) du Règlement, à étudier, afin d'en faire rapport, la participation des peuples et entreprises autochtones aux activités de développement économique au Canada.




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Date index: 2022-07-10
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