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Compile collection inventory in detail
Compile detailed collection inventory
Design drawing
Detail chimney defects
Diagram
Diagrammatical description
Draw a blueprint
Draw a detailed outline
Draw blueprints
Draw technical specifications
Draw up an in-depth collection inventory
Drawing
Line drawing
Outline chimney defects
Outline diagram
Outline drawing
Perform detailed collection inventory
Report chimney defects
Reveal chimney weak spots

Translation of "draw a detailed outline " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
draw a blueprint | draw technical specifications | draw a detailed outline | draw blueprints

dessiner des ébauches






compile collection inventory in detail | perform detailed collection inventory | compile detailed collection inventory | draw up an in-depth collection inventory

établir un inventaire détaillé d'une collection


outline chimney defects | reveal chimney weak spots | detail chimney defects | report chimney defects

signaler des défauts dans une cheminée


diagram | diagrammatical description | drawing | outline diagram

signalement graphique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This service includes in particular : drawing up a profile containing interests and suitability; carrying out a strengths/weaknesses analysis; establishing or outlining any possible needs regarding extra training; revealing employment perspectives on the basis of the interests and suitability profile, and building on that; the drawing up of a career/development plan.

Ce service comprend les éléments suivants: établissement d'un profil répertoriant les centres d'intérêt et les aptitudes ; réalisation d'une analyse des points forts et des faiblesses ; définition des besoins potentiels en matière de formation supplémentaire ; recherche des possibilités d'emploi en fonction du profil d'intérêt et d'aptitudes et exploitation de ces possibilités ; élaboration d'un plan de carrière/de développement.


When drawing up and updating the resolution plan, the Board shall identify any material impediments to resolvability and, where necessary and proportionate, outline relevant actions for how those impediments could be addressed, in accordance with Article 10.

Lors de l'élaboration et de la mise à jour du plan de résolution, le CRU identifie les éventuels obstacles importants à la résolvabilité et, lorsque cela est nécessaire et proportionné, expose les mesures pertinentes qui permettraient de remédier à ces obstacles, conformément à l'article 10.


‘Where a Member State draws up or has drawn up a voluntary or compulsory control programme for a disease to which equidae are susceptible, it may present the programme to the Commission, within six months from 4 July 1990 for Belgium, Denmark, Germany, Ireland, Greece, Spain, France, Italy, Luxembourg, the Netherlands, Portugal and the United Kingdom, from 1 January 1995 for Austria, Finland and Sweden, from 1 May 2004 for the Czech Republic, Estonia, Cyprus, Latvia, Lithuania, Hungary, Malta, Poland, Slovenia and Slovakia, from 1 January 2007 for Bulgaria and Romania and from 1 July 2013 for Croatia, ...[+++]

«Dans le cas où un État membre établit ou a établi un programme facultatif ou obligatoire de lutte contre une maladie à laquelle les équidés sont sensibles, il peut soumettre ce programme à la Commission, dans un délai de six mois à compter du 4 juillet 1990 pour la Belgique, le Danemark, l'Allemagne, l'Irlande, la Grèce, l'Espagne, la France, l'Italie, le Luxembourg, les Pays-Bas, le Portugal et le Royaume-Uni, à compter du 1er janvier 1995 pour l'Autriche, la Finlande et la Suède, à compter du 1er mai 2004 pour la République tchèque, l'Estonie, Chypre, la Lettonie, la Lituanie, la Hongrie, Malte, la Pologne, la Slovénie et la Slovaquie ...[+++]


55. Underlines that a longer-term approach covering the whole election cycle is required to appropriately follow up on the reports and recommendations of the EU Election Observation Missions; stresses the importance of drawing up realistic and achievable recommendations and of ensuring that these recommendations are monitored – and become part of the political dialogue and assistance offered – by the EU delegations; considers that Parliament’s standing delegations and the joint parliamentary assemblies should also play an enhanced role in following up these recommendations and analysing progress with regard to human rights and democrac ...[+++]

55. souligne qu'une approche à plus long terme couvrant l'ensemble du cycle électoral est nécessaire pour suivre correctement les rapports et les recommandations des missions d'observation des élections de l'Union; insiste sur le fait qu'il importe de formuler des recommandations réalistes et réalisables et de veiller à ce qu'elles soient suivies de près et soient intégrées au dialogue politique et à l'assistance prodiguée par les délégations de l'Union; estime que les délégations permanentes du Parlement et les assemblées parlementaires conjointes devraient également jouer un rôle plus important dans le suivi de ces recommandations et dans l'analyse des p ...[+++]


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50. Underlines that a longer-term approach covering the whole election cycle is required to appropriately follow up on the reports and recommendations of the EU Election Observation Missions; stresses the importance of drawing up realistic and achievable recommendations and of ensuring that these recommendations are monitored – and become part of the political dialogue and assistance offered – by the EU delegations; considers that Parliament’s standing delegations and the joint parliamentary assemblies should also play an enhanced role in following up these recommendations and analysing progress with regard to human rights and democrac ...[+++]

50. souligne qu'une approche à plus long terme couvrant l'ensemble du cycle électoral est nécessaire pour suivre correctement les rapports et les recommandations des missions d'observation des élections de l'Union; insiste sur le fait qu'il importe de formuler des recommandations réalistes et réalisables et de veiller à ce qu'elles soient suivies de près et soient intégrées au dialogue politique et à l'assistance prodiguée par les délégations de l'Union; estime que les délégations permanentes du Parlement et les assemblées parlementaires conjointes devraient également jouer un rôle plus important dans le suivi de ces recommandations et dans l'analyse des p ...[+++]


55. Underlines that a longer-term approach covering the whole election cycle is required to appropriately follow up on the reports and recommendations of the EU Election Observation Missions; stresses the importance of drawing up realistic and achievable recommendations and of ensuring that these recommendations are monitored – and become part of the political dialogue and assistance offered – by the EU delegations; considers that Parliament’s standing delegations and the joint parliamentary assemblies should also play an enhanced role in following up these recommendations and analysing progress with regard to human rights and democrac ...[+++]

55. souligne qu'une approche à plus long terme couvrant l'ensemble du cycle électoral est nécessaire pour suivre correctement les rapports et les recommandations des missions d'observation des élections de l'Union; insiste sur le fait qu'il importe de formuler des recommandations réalistes et réalisables et de veiller à ce qu'elles soient suivies de près et soient intégrées au dialogue politique et à l'assistance prodiguée par les délégations de l'Union; estime que les délégations permanentes du Parlement et les assemblées parlementaires conjointes devraient également jouer un rôle plus important dans le suivi de ces recommandations et dans l'analyse des p ...[+++]


This Decision draws up the outlines of questionnaires needed to monitor the implementation of and compliance with the provisions of all Directives in the water sector, including Directives 76/464/EEC82/176/EEC83/513/EEC84/156/EEC84/491/EEC and 86/280/EEC

Cette décision établit les schémas des questionnaires nécessaires au contrôle de la mise en œuvre et du respect des dispositions de toutes les directives du secteur eaux, dont les directives 76/464/CEE82/176/CEE83/513/CEE84/156/CEE84/491/CEE et 86/280/CEE


– (ES) Madam President, Commissioner, Mr President-in-Office, we are again at a complex moment for the European Union, facing a difficult economic situation, and we are starting to draw up the outlines of economic policy in circumstances which are essentially characterised by a weakening of economic growth which itself is basically a response to a lack of confidence on the part of economic agents: consumers, entrepreneurs and, above all, small and medium-sized undertakings.

– (ES) Madame la Présidente, M. le Commissaire, M. le Président en exercice, le moment est à nouveau très complexe pour l’Union européenne qui doit faire face à une situation économique difficile. Nous commençons à dresser les grandes lignes de politique économique dans des circonstances principalement caractérisées par le fléchissement de la croissance économique, en réponse quasiment au manque de confiance des acteurs économiques: consommateurs, entrepreneurs et, par-dessus tout, les petites et moyennes entreprises.


NATO is already drawing up a detailed outline of its future role on this vital issue.

L’OTAN est déjà occupée à dresser le profil détaillé du futur rôle qu’elle jouera dans cette question cruciale.


Specifically, the OMC involves the setting of common general objectives, the drawing-up of national action plans and reports outlining the policies the Member States intend to conduct for achieving the common objectives, and the assessment of these plans and strategies in other joint reports by the Commission and the Council.

Concrètement, la MOC consiste à annoncer des objectifs généraux communs, à élaborer des plans d'action et rapports nationaux qui fixent la politique que les États membres prévoient de mener pour atteindre les objectifs communs et à évaluer ces plans et stratégies dans d'autres rapports conjoints de la Commission et du Conseil.




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'draw a detailed outline' ->

Date index: 2023-03-24
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