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360 degree surveillance radar
ARSR
ASR
Aerodrome surveillance radar
Air route surveillance radar
Airport surveillance radar
Approach surveillance radar
Aviation surveillance radars
En route radar
En route surveillance radar
En-route radar
En-route surveillance radar
Ensure safe operation of Mode S radar systems
Operate radar equipment
Operations of surveillance radars
RAD
RSR
SAR
SRA
Secondary surveillance radar equipment
Surveillance approach
Surveillance approach radar
Surveillance radar
Surveillance radar approach
Surveillance radars
Three hundred and sixty degree surveillance radar
Use aviation radars
Utilise radar equipment to ensure aviation safety

Translation of "operations surveillance radars " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
aviation surveillance radars | operations of surveillance radars | secondary surveillance radar equipment | surveillance radars

radars de surveillance


air route surveillance radar | en route surveillance radar | ARSR [Abbr.]

radar de surveillance des routes aériennes | RSR [Abbr.]


aerodrome surveillance radar | airport surveillance radar | ASR [Abbr.]

radar de surveillance d'aéroport


en route radar | en-route radar | en-route surveillance radar | RSR [Abbr.]

radar de route


approach surveillance radar | RAD | SAR | ASR | surveillance approach radar | surveillance radar

radar de surveillance d'approche | RAD | ASR | SAR


360 degree surveillance radar [ three hundred and sixty degree surveillance radar ]

radar de surveillance panoramique


surveillance radar approach | SRA | surveillance approach

approche au radar de surveillance | SRA


airport surveillance radar | ASR | aerodrome surveillance radar

radar de surveillance d'aéroport


use aviation radars | utilise radar equipment to ensure aviation safety | conduct aviation navigation activities through use of radar equipment | operate radar equipment

utiliser un équipement radar


configure Mode S radars with appropriate Interrogator Codes | ensure safe operation of Mode S radar systems | coordinate the allocation of Mode S radars to Interrogator Codes | match Mode S radar systems with allocated Interrogator Codes

coordonner l'attribution des radars Mode S aux codes d'interrogateur
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
‘airborne collision avoidance system (ACAS)’ means an aircraft system based on secondary surveillance radar (SSR) transponder signals which operates independently of ground-based equipment to provide advice to the pilot on potential conflicting aircraft that are equipped with SSR transponders.

«système anticollision embarqué (ACAS)», un système embarqué qui, au moyen des signaux du transpondeur de radar secondaire de surveillance (SSR) et indépendamment des systèmes sol, renseigne le pilote sur les aéronefs dotés d’un transpondeur SSR qui risquent d’entrer en conflit avec son aéronef.


in an area where ground-based SSR equipment is in use, unless it is equipped with a secondary surveillance radar transponder, with pressure-altitude reporting capability, which is continuously operating on an assigned code, or which can be turned on when necessary by the tracking station; or

dans une région où un équipement SSR basé au sol est en service, à moins que le ballon ne soit doté d’un transpondeur de radar secondaire de surveillance qui peut communiquer l’altitude-pression et qui fonctionne de façon continue sur un code assigné ou qui peut être mis en marche au besoin par la station de poursuite; ou


The work of the International Civil Aviation Organization (ICAO) and Eurocontrol in route design, frequency and secondary surveillance radar (SSR) transponder code management is recognised and should be used as a basis when optimising the development and operation of the network at Union level.

Les travaux de l’Organisation de l’aviation civile internationale (OACI) et d’Eurocontrol dans les domaines de la conception des routes et de la gestion des fréquences et des codes de transpondeur pour les radars de surveillance secondaire (SSR) sont reconnus et devraient servir de référence pour optimiser la mise en place et le fonctionnement du réseau à l’échelon de l’Union.


fixed wing aircraft with a maximum certified take-off mass exceeding 5 700 kg or having a maximum cruising true airspeed capability greater than 250 knots, operating flights referred to in Article 2(2), with an individual certificate of airworthiness first issued on or after 8 June 2016 are equipped with secondary surveillance radar transponders having, in addition to the capabilities set out in Part A of Annex II, the capabilities set out in Part C of that Annex’.

les aéronefs à voilure fixe ayant une masse maximale certifiée au décollage supérieure à 5 700 kg ou ayant une capacité maximale de vitesse vraie au niveau de vol de croisière supérieure à 250 nœuds, assurant des vols visés à l'article 2, paragraphe 2, et dont le certificat de navigabilité individuel a été délivré pour la première fois le 8 juin 2016 ou après, soient équipés de transpondeurs SSR dotés, en plus des capacités prévues dans la partie A de l'annexe II, des capacités prévues dans la partie C de ladite annexe».


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aircraft operating flights referred to in Article 2(2) with an individual certificate of airworthiness first issued on or after 8 January 2015 are equipped with secondary surveillance radar transponders having the capabilities set out in Part A of Annex II;

les aéronefs assurant des vols visés à l'article 2, paragraphe 2, et dont le certificat de navigabilité individuel a été délivré pour la première fois le 8 janvier 2015 ou après, soient équipés de transpondeurs SR (radar secondaire de surveillance) dotés des capacités prévues dans la partie A de l'annexe II;


aircraft with a maximum certified take-off mass exceeding 5 700 kg or having a maximum cruising true airspeed capability greater than 250 knots, operating flights referred to in Article 2(2), with an individual certificate of airworthiness first issued on or after 8 June 2016 are equipped with secondary surveillance radar transponders having, in addition to the capabilities set out in Part A of Annex II, the capabilities set out in Part B of that Annex;

les aéronefs ayant une masse maximale certifiée au décollage supérieure à 5 700 kg ou ayant une capacité maximale de vitesse vraie au niveau de vol de croisière supérieure à 250 nœuds, assurant des vols visés à l'article 2, paragraphe 2, et dont le certificat de navigabilité individuel a été délivré pour la première fois le 8 juin 2016 ou après, soient équipés de transpondeurs SSR dotés, en plus des capacités prévues dans la partie A de l'annexe II des capacités définies dans la partie B de ladite annexe;


The work of the International Civil Aviation Organization (ICAO) and Eurocontrol in route design, frequency and secondary surveillance radar (SSR) transponder code management is recognised and should be used as a basis when optimising the development and operation of the network at Union level.

Les travaux de l’Organisation de l’aviation civile internationale (OACI) et d’Eurocontrol dans les domaines de la conception des routes et de la gestion des fréquences et des codes de transpondeur pour les radars de surveillance secondaire (SSR) sont reconnus et devraient servir de référence pour optimiser la mise en place et le fonctionnement du réseau à l’échelon de l’Union.


Further actions will be taken to encourage the progressive development of an integrated network of maritime reporting and surveillance systems, in which information from different systems set up to meet European and international organisations (Vessel Monitoring System, Automatic Identification System, Long Range Identification and Tracking System, SafeSeaNet, etc.) as well as from national surveillance systems (e.g. SIVE, SPATIONAV, Vessel Traffic Management and Information System etc.), jointly operated surveillance services (e.g. ...[+++]

D'autres mesures seront prises pour favoriser la mise en place progressive d'un réseau intégré de systèmes de signalement et de surveillance maritimes, dans lequel les informations provenant des différents systèmes conçus pour répondre aux besoins des organisations européennes et internationales (système de surveillance des navires, système d'identification automatique, système d'identification et de localisation à grande distance, SafeSeaNet, etc.) ainsi que des systèmes nationaux de surveillance (par exemple, SIVE, SPATIONAV, système d'information et de ...[+++]


To secure the safety of the air traffic surveillance system, it is essential that the radar coverage areas of two Mode S interrogators using the same interrogator code do not overlap, except if they are grouped in a cluster or if other appropriate operational mitigations are in place.

Pour assurer la sécurité du système de surveillance de la circulation aérienne, il est impératif qu'il n'y ait pas de chevauchement de couverture radar entre deux interrogateurs mode S utilisant le même code d'interrogateur, sauf s'ils sont groupés ou s'il existe d'autres dispositions appropriées d'atténuation opérationnelle.


The Terminal Control endorsement (TCL), granted in addition to the Radar or Automatic Dependent Surveillance endorsements, shall indicate that the holder is competent to provide air traffic control services with the use of any surveillance equipment to aircraft operating in a specified terminal area and/or adjacent sectors.

la mention " contrôle terminal " (TCL), octroyée en plus des mentions " radar " ou " surveillance dépendante automatique ", qui indique que le détenteur est compétent pour assurer des services de contrôle de la circulation aérienne pour des aéronefs évoluant dans une région de contrôle ou des secteurs adjacents spécifiés au moyen d'équipements de surveillance quelconques.


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