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Actual ship's position
Ascertain the position
Book
Consignee
Fix
Fix a position
Instrument for the determination of a ship's position
Lax off the position on the chart
Make up the fix
Mark off ship's position on a chart
Plot the ship's position
Pos.
Position
Position of the load line of the ship
Position of the ship
Prick the ship off
Record the position on the chart
Ship agent
Ship's agent
Ship's consignee
Ship's journal
Ship's log
Ship's position
Site
Take a fix
Take a sight
Take the ship's bearings
Vessel's agent

Traduction de «ship's position » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




prick the ship off [ mark off ship's position on a chart | lax off the position on the chart | record the position on the chart ]

porter le point sur la carte


position | pos. | fix | ship's position | site

point | point observé | position


instrument for the determination of a ship's position

instrument de détermination du point


take a fix | make up the fix | fix a position | ascertain the position | take a sight | take the ship's bearings

faire le point


ship's agent | ship agent | ship's consignee | vessel's agent | consignee

consignataire du navire | consignataire de navire | consignataire de navires | consignataire | agent maritime | agente maritime


ship's log [book] (1) | ship's journal (2)

journal de bord


position of the load line of the ship

position de la ligne de charge sur le navire


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
5. If radio equipment is capable of automatically providing the ship’s position when transmitting a distress alert, the ship’s position and the time the ship was at that position shall be made available for transmission by the radio equipment

5. Lorsque l’équipement de radiocommunication permet de préciser automatiquement la position du navire lors d’une alerte en cas de détresse, la position du navire et l’heure à laquelle il était à cette position doivent être disponibles pour être transmises par l’équipement :


63 (1) Every ship that is required by the Ship Station (Radio) Regulations, 1999 to be equipped with a VHF radio installation capable of digital selective calling (DSC) and every ship of 150 tons or more that is engaged on an international voyage or a voyage other than a minor waters voyage or a home-trade voyage, Class IV, shall be fitted with a receiver for a global navigation satellite system or a terrestrial radionavigation system, or other means, that can be used at all times throughout the intended voyage to establish and update the ship’s position by automa ...[+++]

63 (1) Tout navire qui doit, en application du Règlement de 1999 sur les stations de navires (radio), être muni d’une installation radio VHF permettant des communications au moyen d’un appel sélectif numérique (ASN) et tout navire de 150 tonneaux ou plus qui effectue un voyage international ou un voyage autre qu’un voyage en eaux secondaires ou un voyage de cabotage, classe IV, doivent être munis d’un récepteur fonctionnant dans le cadre d’un système mondial de navigation par satellite ou d’un système de radionavigation à infrastructure terrestre, ou d’autres moyens, permettant en tout temps au cours du voyage prévu de déterminer et de corriger la position du navire ...[+++]


(a) the ship has positive stability; and

a) il a une stabilité vraie; et


(ii) addressed to a part of or a member of the Canadian Coast Guard that involves a report of a ship movement, position or condition.

(ii) soit adressées à une section ou à un membre de la Garde côtière canadienne et ayant trait à un rapport sur le mouvement, la position ou l’état d’un navire.


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Turning to the future, I have little doubt that the necessary modernization of the Halifax Class and the arrival of the maritime helicopter and the joint support ship will position us for the next major tactical transformation of the Canadian Navy, which will necessarily take place when the future surface combatant joins the fleet sometime late in the next decade.

Pour parler d'avenir, disons que cela fait peu de doute dans mon esprit : la modernisation nécessaire de la classe Halifax et l'arrivée des hélicoptères maritimes et du navire de soutien interarmées nous permettront de bien aborder la prochaine grande transformation tactique de la Marine canadienne, qui surviendra forcément au moment où la future force de combat de surface intégrera la flotte vers la fin de la décennie à venir.


8. Considers that the guidelines on State aid to shipping, which expire in 2011, must be retained and extended, since they have contributed substantially towards maintaining the international competitiveness of European shipping, towards its ability successfully to overcome the often unfair competition from third countries, and towards maintaining its leading position worldwide, and have therefore helped to support the economies of Member States;

8. considère que les orientations communautaires sur les aides d'État au transport maritime (qui expirent en 2011) doivent être maintenues et prorogées vu qu'elles ont contribué de manière appréciable au maintien de la compétitivité internationale du transport maritime européen, à sa capacité de faire face avec succès à la concurrence souvent déloyale de la part de pays tiers et au maintien de sa position de leader international et qu'elles ont, par conséquent, ainsi contribué à soutenir l'économie des États membres;


The common position puts ships flying the flag of a Member State and those flying the flag of a third country on an equal footing when they are operated on a regular service or as cargo ships or passenger ships.

La position commune place sur un pied d'égalité les navires battant pavillon d'un État membre et ceux battant pavillon d'un pays tiers dans la mesure où ils sont exploités dans le cadre d'un service régulier ou comme navires de charge ou navires à passagers.


Such bulkheads shall be at least 2,2 m in height. However, in case of a ship with hanging car decks, the minimum height of the bulkhead shall be not less than the height to the underside of the hanging deck when in its lowered position.

Ces cloisons doivent avoir une hauteur minimale de 2,2 m. Cependant, dans le cas d'un navire doté de ponts garages suspendus, la hauteur minimale de la cloison ne doit pas être inférieure à la hauteur libre sous le pont garage suspendu lorsque celui-ci est en position abaissée;


At the sitting of 13 February 2001 Parliament adopted its position at first reading on the proposals for 1. a European Parliament and Council regulation establishing a Committee on Safe Seas and the Prevention of Pollution from Ships (COSS) and amending the regulations on maritime safety and the prevention of pollution from ships (COM(2000) 489 - 2000/0236 (COD)) and 2. a European Parliament and Council directive amending the directives on maritime safety and the prevention of pollution from ships (COM(2000) 489 – 2000/0237(COD)).

Au cours de sa séance du 13 février 2001, le Parlement a arrêté sa position en première lecture sur la proposition de 1. règlement du Parlement européen et du Conseil instituant un comité pour la sécurité maritime et la prévention de la pollution par les navires (COSS) et modifiant les règlements en matière de sécurité maritime et de prévention de la pollution par les navires (COM(2000) 489 - 2000/0236 (COD)) et 2. directive du Parlement européen et du Conseil portant modification des directives relatives à la sécurité maritime et à la prévention de la pollution par les navires (COM(2000) 489 - 2000/0237(COD)).


1. European Parliament legislative resolution on the Council common position for adopting a European Parliament and Council regulation establishing a Committee on Safe Seas and the Prevention of Pollution from Ships (COSS) and amending the regulations on maritime safety and the prevention of pollution from ships (7100/1/2002 – C5‑0229/2002 – 2000/0236(COD))

1. Résolution législative du Parlement européen sur la position commune du Conseil en vue de l'adoption du règlement du Parlement européen et du Conseil instituant un comité pour la sécurité maritime et la prévention de la pollution par les navires (COSS) et modifiant les règlements en matière de sécurité maritime et de prévention de la pollution par les navires (7100/1/2002 – C5‑0229/2002 – 2000/0236(COD))




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Date index: 2022-03-17
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