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Agreement between master and apprentice
Apprentice training program
Apprenticeship
Apprenticeship Information
Apprenticeship Information Management System
Apprenticeship agreement
Apprenticeship contract
Apprenticeship program
Apprenticeship training
Apprenticeship training agreement
Apprenticeship training program
Contract of apprenticeship
Indenture
Indenture of apprenticeship
Indentured apprenticeship
Master and apprentice agreement
Pre-apprenticeship scheme
The Apprenticeship Book
Training agreement
Training contract
Vocational apprenticeship

Translation of "apprenticeship information " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Apprenticeship Information [ The Apprenticeship Book ]

Le livre de l'apprentissage


Apprenticeship Information Management System

Système de gestion de l'information sur l'apprentissage


contract of apprenticeship [ apprenticeship training agreement | indenture | indentured apprenticeship | apprenticeship agreement | indenture of apprenticeship | master and apprentice agreement | agreement between master and apprentice ]

contrat d'apprentissage


indentured apprenticeship | contract of apprenticeship | training agreement | indenture | apprenticeship training agreement

contrat d'apprentissage


apprenticeship agreement | apprenticeship contract

contrat d'apprentissage




apprenticeship agreement | apprenticeship contract | training contract

contrat d'apprentissage


apprenticeship [ vocational apprenticeship ]

apprentissage professionnel


apprentice training program | apprenticeship training program | apprenticeship program

programme d'apprentissage


pre-apprenticeship scheme

programme de préapprentissage
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The information on offers of apprenticeship and traineeships provided for in this Regulation can be complemented by web-based tools and services developed by the Commission or by other actors, thereby allowing employers to share directly with workers opportunities on apprenticeships and traineeships across the Union.

Les informations sur les offres d'apprentissage et de stage prévues dans le cadre du présent règlement peuvent être complétées par des outils et services sur l'internet développés par la Commission ou par d'autres acteurs, permettant ainsi aux employeurs de diffuser directement auprès des travailleurs les possibilités d'apprentissage et de stage dans l'ensemble de l'Union.


the kind of information, such as labour market information, information on living and working conditions, information on job offers and requests, information on traineeships and apprenticeships, measures to encourage youth mobility, acquisition of skills, and obstacles to mobility, which they have to supply to their customers and to the rest of the network, in cooperation with other relevant European services or networks.

le type d’informations (par exemple, marché du travail, conditions de vie et de travail, offres et demandes d’emploi, stages et apprentissages, les mesures visant à encourager la mobilité des jeunes, acquisition de compétences et obstacles à la mobilité) qu’ils doivent fournir aux demandeurs et au reste du réseau, en coopération avec d’autres services ou réseaux européens pertinents.


The Commission has put in place an overall strategy for improving education and training systems via anticipation and investment in human capital supported by EU financial instruments, tools to monitor skills and training needs and trends, and specific initiatives to bring together the relevant actors dealing with apprenticeships, especially those with crucial information and communication technologies skills, including the social partners.

La Commission a mis en place une stratégie globale visant à améliorer les systèmes d’éducation et de formation par des mesures d’anticipation et d’investissement dans le capital humain, mesures sont soutenues par les instruments financiers de l’UE et par des outils permettant de suivre les besoins et les tendances en matière de compétences et de formation, ainsi que par des initiatives spécifiques visant à réunir les différents acteurs associés à l’apprentissage, dont ceux qui ont des compétences essentielles dans les technologies de l’information et de la ...[+++]


75. Stresses the need to exchange and validate best practices between Member States, and regional and local authorities, as well as to compare and measure their effectiveness, in particular in relation to dual and vocational education and apprenticeship and traineeship systems and curricula, learning outcomes of non-formal and informal learning, and lifelong learning strategies, while acknowledging the specificities of each labour market and education system; points to the Euro Apprenticeship platform as one of the key tools for deve ...[+++]

75. met l'accent sur la nécessité d'échanger des pratiques exemplaires entre les États membres et les autorités régionales et locales, de les valider, de les comparer et de mesurer leur efficacité, notamment en ce qui concerne la formation par alternance, la formation professionnelle ainsi que les régimes et programmes d'apprentissage en entreprise et de stage, les résultats de l'apprentissage non formel et informel ainsi que les stratégies d'apprentissage tout au long de la vie, en tenant compte des spécificités du marché du travail ...[+++]


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75. Stresses the need to exchange and validate best practices between Member States, and regional and local authorities, as well as to compare and measure their effectiveness, in particular in relation to dual and vocational education and apprenticeship and traineeship systems and curricula, learning outcomes of non-formal and informal learning, and lifelong learning strategies, while acknowledging the specificities of each labour market and education system; points to the Euro Apprenticeship platform as one of the key tools for deve ...[+++]

75. met l'accent sur la nécessité d'échanger des pratiques exemplaires entre les États membres et les autorités régionales et locales, de les valider, de les comparer et de mesurer leur efficacité, notamment en ce qui concerne la formation par alternance, la formation professionnelle ainsi que les régimes et programmes d'apprentissage en entreprise et de stage, les résultats de l'apprentissage non formel et informel ainsi que les stratégies d'apprentissage tout au long de la vie, en tenant compte des spécificités du marché du travail ...[+++]


75. Stresses the need to exchange and validate best practices between Member States, and regional and local authorities, as well as to compare and measure their effectiveness, in particular in relation to dual and vocational education and apprenticeship and traineeship systems and curricula, learning outcomes of non-formal and informal learning, and lifelong learning strategies, while acknowledging the specificities of each labour market and education system; points to the Euro Apprenticeship platform as one of the key tools for deve ...[+++]

75. met l'accent sur la nécessité d'échanger des pratiques exemplaires entre les États membres et les autorités régionales et locales, de les valider, de les comparer et de mesurer leur efficacité, notamment en ce qui concerne la formation par alternance, la formation professionnelle ainsi que les régimes et programmes d'apprentissage en entreprise et de stage, les résultats de l'apprentissage non formel et informel ainsi que les stratégies d'apprentissage tout au long de la vie, en tenant compte des spécificités du marché du travail ...[+++]


33. Welcomes the renewed emphasis on workforce training and apprenticeships, but notes with concern that the numbers of people completing horticulture apprenticeships in some Member States remains low, restricting the openings for young people with an interest in this sector; recognises that not all young people taking apprenticeships are suited to them; emphasises that efforts to encourage young people to consider jobs in the horticulture sector and provide them with training should be supported by means of awareness-raising and information campaigns which enh ...[+++]

33. se félicite que l'accent soit de nouveau mis sur la formation de la main-d'œuvre et l'apprentissage, mais constate avec préoccupation que le nombre de personnes qui effectuent un apprentissage en horticulture dans certains États membres reste faible, ce qui limite les débouchés pour les jeunes qui s'orientent vers ce secteur; reconnaît que les jeunes qui débutent un apprentissage ne conviennent pas tous; souligne que les efforts déployés pour encourager les jeunes à envisager de travailler dans le secteur horticole et les former en conséquence devraient être soutenus par des campagnes de sensibilisation et d' ...[+++]


35. Welcomes the renewed emphasis on workforce training and apprenticeships, but notes with concern that the numbers of people completing horticulture apprenticeships in some Member States remains low, restricting the openings for young people with an interest in this sector; recognises that not all young people taking apprenticeships are suited to them; emphasises that efforts to encourage young people to consider jobs in the horticulture sector and provide them with training should be supported by means of awareness-raising and information campaigns which enh ...[+++]

35. se félicite que l'accent soit de nouveau mis sur la formation de la main-d'œuvre et l'apprentissage, mais constate avec préoccupation que le nombre de personnes qui effectuent un apprentissage en horticulture dans certains États membres reste faible, ce qui limite les débouchés pour les jeunes qui s'orientent vers ce secteur; reconnaît que les jeunes qui débutent un apprentissage ne conviennent pas tous; souligne que les efforts déployés pour encourager les jeunes à envisager de travailler dans le secteur horticole et les former en conséquence devraient être soutenus par des campagnes de sensibilisation et d' ...[+++]


'learning mobility' means moving physically to a country other than the country of residence, in order to undertake study, training or non-formal or informal learning; it may take the form of traineeships, apprenticeships, youth exchanges, volunteering, teaching or participation in a professional development activity, and may include preparatory activities, such as training in the host language, as well as sending, hosting and follow-up activities.

"mobilité à des fins d'éducation et de formation": le fait de se rendre physiquement dans un pays autre que le pays de résidence, afin d'y entreprendre des études, une formation ou une éducation non formelle ou informelle; cela peut prendre la forme de stages, d'apprentissages, d'échanges de jeunes, d'activités de volontariat, d'enseignement ou de participation à des activités de développement professionnel, et peut comprendre des activités préparatoires, comme une formation dans la langue du pays d'accueil, ainsi que des activités d ...[+++]


information exchange on job opportunities, acquisition of skills and on traineeships, apprenticeships and, where appropriate, on placement of trainees and apprentices.

l’échange d’informations sur les offres d’emploi, l’acquisition de compétences, les stages et les apprentissages et, le cas échéant, sur le placement de stagiaires et d’apprentis.


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