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Assist during landing and take off
Assist during take off and landing
Prepare climatic forecasts for landing and take off
Prepare climatic forecasts for take off and landing
Prepare forecasts for take-off and landing
QSTOL
QTOL
Quiet Short Take-Off and Landing
Quiet short take-off and landing aircraft
Quiet take-off and landing
Quiet take-off and landing aircraft
STOL
STOL aeroplane
STOL aircraft
STOL airplane
STOVL
Short take-off and landing aeroplane
Short take-off and landing aircraft
Short take-off and landing airplane
Short take-off and vertical landing aircraft
Short takeoff and landing aircraft
Support captain during take off and landing
VTOL aeroplane
VTOL aircraft
Vertical take-off and landing aeroplane
Vertical take-off and landing aircraft
Vertical takeoff and landing aircraft

Translation of "assist during landing and take off " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
assist during landing and take off | support captain in the execution of take off and landing activities | assist during take off and landing | support captain during take off and landing

aider pendant le décollage et l'atterrissage


prepare climatic forecasts for landing and take off | prepare climatic forecasts for take off and landing | prepare forecasts for take-off and landing | prepare meteorological forecasts for take off and landing

élaborer les prévisions de décollage et d'atterrissage


Forced landing while taking off, occupant of unpowered aircraft, except parachutist, injured

atterrissage forcé pendant le décollage, passager d'un avion sans moteur, sauf parachutiste, blessé


Forced landing while taking off, member of ground crew or airline employee injured

atterrissage forcé pendant le décollage, membre de l'équipage au sol ou employé d'une compagnie aérienne blessé


Forced landing while taking off, occupant of military aircraft injured

atterrissage forcé pendant le décollage, passager d'un avion militaire blessé


quiet take-off and landing | quiet take-off and landing aircraft | QTOL [Abbr.]

aéronef à décollage et atterrissage silencieux | avion à décollage et atterissage silencieux | ADAS [Abbr.]


short take-off and landing airplane [ STOL airplane | short take-off and landing aeroplane | STOL aeroplane | short take-off and landing aircraft | short takeoff and landing aircraft | STOL aircraft | STOL ]

avion à décollage et atterrissage courts [ ADAC,adac | aéronef à décollage et atterrissage courts ]


vertical take-off and landing aircraft [ VTOL aircraft | vertical takeoff and landing aircraft | vertical take-off and landing aeroplane | VTOL aeroplane ]

avion à décollage et atterrissage verticaux [ ADAV,adav | aéronef à décollage et atterrissage vertical | aéronef à décollage et atterrissage verticaux ]


short take-off and vertical landing aircraft | short take-off/vertical landing | STOVL [Abbr.]

aéronef à décollage court et atterrissage vertical | STOVL [Abbr.]


Quiet Short Take-Off and Landing | quiet short take-off and landing aircraft | QSTOL [Abbr.]

ADAC silencieux | avion à décollage et atterissage court et silencieux
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
8". landing and take-off cycle" means the cycle that includes taxi in and out, take-off, climb out, approach, landing and all other aircraft activities that take place below the altitude of 3000 feet.

8. «cycle d'atterrissage et de décollage», le cycle comprenant la phase de roulage au sol (au départ et à l’arrivée), le décollage, la montée, l’approche, l’atterrissage et toutes les autres opérations de l’aéronef ayant lieu à une altitude inférieure à 3 000 pieds; »


17 (1) Subject to subsections (2), (2.1) and (4), where emergency response services (ERS) are provided at an airport outside normal operating hours for ERS, the charge for providing the ERS, for each landing or take-off made at that airport outside normal operating hours by an aircraft of a weight within the range set out in column I of an item of Schedule VII, is the charge set out in column II, III or IV of that item, as applicable, calculated for the number of hours between the end of normal operating hours for ERS and the time of the landing or take-off, or the n ...[+++]

17 (1) Sous réserve des paragraphes (2), (2.1) et (4), lorsque les services d’intervention d’urgence (ERS) sont fournis à un aéroport en dehors des heures normales de service ERS, la redevance exigible, pour chaque atterrissage ou décollage effectué à cet aéroport en dehors de ces heures par un aéronef dont la masse se situe dans l’échelle indiquée à la colonne I de l’annexe VII, est celle visée aux colonnes II, III ou IV, selon celle qui est applicable, qui est calculée d’après le nombre d’heures écoulées entre le moment où prennent fin les heures normales de service ERS et l’atterrissage ou le décollage, ou d’après le nombre d’heures é ...[+++]


(u) the recognition of and recovery from turbulence and windshear during an approach, landing and take-off;

u) la détection de la turbulence et du cisaillement du vent en approche, au décollage et à l’atterrissage, et les manoeuvres de rétablissement;


Article 14(1) of the Regulation provides that “an air carrier’s flight plan may be rejected by the competent Air Traffic Management authorities if the air carrier intends to land or take off at a coordinated airport, during the periods for which it is coordinated, without having a slot allocated by the coordinator”.

L'article 14, paragraphe 1, du règlement dispose: «Le plan de vol d'un transporteur aérien peut être refusé par les autorités compétentes en matière de gestion du trafic aérien si ce transporteur aérien a l'intention d'atterrir ou de décoller dans un aéroport coordonné, pendant les périodes où l'aéroport est coordonné, sans disposer d'un créneau horaire attribué par le coordonnateur».


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1. An air carrier's flight plan may be rejected by the competent Air Traffic Management authorities if the air carrier intends to land or take off at a coordinated airport, during the periods for which it is coordinated, without having a slot allocated by the coordinator.

1. Le plan de vol d'un transporteur aérien peut être refusé par les autorités compétentes en matière de gestion du trafic aérien si ce transporteur aérien a l'intention d'atterrir ou de décoller dans un aéroport coordonné, pendant les périodes où l'aéroport est coordonné, sans disposer d'un créneau horaire attribué par le coordonnateur.


(g) "landing and take-off cycle" means a cycle represented by the following time in each operating mode: approach 4,0 minutes; taxi/ground idle 26,0 minutes, take-off 0,7 minutes; climb 2,2 minutes.

g) "cycle d'atterrissage et de décollage": un cycle représenté par le temps suivant pour chaque mode opératoire: approche 4,0 minutes; phase de circulation et de ralenti au sol 26,0 minutes, décollage 0,7 minute; montée 2,2 minutes.


The Commission proposes that slots should be considered as entitlements to use the airport infrastructure for the purpose of landing and take-off at specific times of the day during a scheduling season.

La Commission propose que ceux-ci soient considérés comme des droits d'usage des infrastructures aéroportuaires aux fins de l'atterrissage et du décollage à certaines heures de la journée au cours d'une saison de planification horaire.


Each day that goes by, each day that these two Sea Kings alone and their replacement, because they are evolving things - those crews lose their proficiency at the work they are supposed to be doing - primarily, landing and taking off from the deck of a destroyer or frigate in some pretty rough and turbulent waters off our East Coast.

Chaque jour qui passe, les équipages de ces deux Sea King perdent un peu de leurs aptitudes pour les tâches qu'ils sont censés faire, c'est-à-dire se poser sur le pont d'un destroyer ou d'une frégate et en décoller par gros temps et lorsqu'il y a de grosses vagues au large de la côte Est.


Coordinated airport: an airport with a high level of congestion where demand exceeds capacity during the relevant period and where, in order to land or take off, it is necessary for an air carrier to have a slot allocated by a coordinator.

Aéroport coordonné: un aéroport très saturé où la demande dépasse les capacités au cours d’une période donnée et où, pour atterrir ou décoller, un transporteur aérien doit s’être vu attribuer un créneau horaire par un coordonnateur.


The capacity to have a helicopter land and take off again, such as a helicopter landing deck, is the minimum necessary.

La capacité d'accueillir un hélicoptère et d'en permettre le décollage, à savoir par exemple la présence d'un pont d'atterrissage pour hélicoptère, constitue le minimum nécessaire.


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