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ATV
Automated Cargo Inventory Control System
Automated air cargo terminal
Automated air freight terminal
Automated cargo terminal
Automated freight terminal
Automated optical inspection machine operating
Automated optical inspection machine tending
Automated test case generator
Automated test data generator
Automated test generator
Automated transfer vehicle
Automatic transfer vehicle
Cargo boat
Cargo carrying capacity
Cargo deadweight
Cargo freighter
Cargo liner
Cargo owner cargo owner
Cargo ship
Cargo supply vehicle
Cargo-boat
Cargo-owner cargo-owner
Cargo-vessel
Connect automated lights
Control automated flying systems
Dead weight cargo capacity
Dead-weight cargo capacity
Deadweight cargo capacity
Freighter
Net capacity
Operate automated optical inspection machine
Operate automated stage movement and flying systems
Operate automated stage movement control system
Orbital moving van
Owner of cargo
Pressurized cargo carrier
Rig automated lighting
Rig automated lights
Rigging automated lights
Space moving van
Space truck
Space-based moving van
Tend automated optical inspection machine
Useful deadweight

Translation of "automated cargo " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
automated cargo terminal [ automated air cargo terminal | automated air freight terminal | automated freight terminal ]

aérogare de fret mécanisée [ aérogare de fret automatisée ]


Automated Cargo Inventory Control System

Système automatisé d'inventaire du fret


automatic transfer vehicle [ ATV | space truck | automated transfer vehicle | cargo supply vehicle | pressurized cargo carrier | orbital moving van | space moving van | space-based moving van ]

hicule de transfert automatique [ ATV | camion spatial | cargo automatique | cargo automatique ATV | cargo européen de desserte ]


connect automated lights | rig automated lighting | rig automated lights | rigging automated lights

installer des éclairages automatisés


automated optical inspection machine operating | tend automated optical inspection machine | automated optical inspection machine tending | operate automated optical inspection machine

faire fonctionner un appareil d’inspection optique automatisée


operate automated stage movement and flying systems | operate automated stage movement control system | control automated flying systems | operate automated stage movement control system

utiliser un système automatisé de commande de mouvement de la scène


cargo carrying capacity | cargo deadweight | dead weight cargo capacity | deadweight cargo capacity | dead-weight cargo capacity | net capacity | useful deadweight

port en lourd utile | portée en lourd utile


cargo owner cargo owner | cargo-owner cargo-owner | owner of cargo

propriétaire de la cargaison


automated test case generator | automated test data generator | automated test generator

générateur de cas d'essai automatisé | générateur de données d'essai automatisé | générateur d'essai automatisé


cargo ship | cargo liner | freighter | cargo freighter | cargo boat | cargo-boat | cargo-vessel

navire de charge | cargo | bateau à marchandises
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As an example of that cooperation, a variation of a U.S. system, called ATS-1 — Automated Targeting System, I believe, but I will defer to Mark on the exact meaning of that acronym — will allow our CCRA marine targeters to use an automated system to sort incoming data and apply a risk score to every imported cargo, enabling identification of containers that require further analysis by the targeter, themselves.

À titre d'exemple de coopération, une variante d'un système américain appelé ATS-1 — pour Automated Targeting System, je crois, mais je vais laisser à Mark le soin de préciser le sens de l'acronyme — permettra aux cibleurs maritimes de l'ADRC d'utiliser un système automatisé pour trier les données reçues et attribuer une cote de risque au fret importé, ce qui permettra de mieux cerner les conteneurs qui exigent une analyse plus poussée de la part des cibleurs eux-mêmes.


There will be more funding allocated to enable container screening and the development of systems of automated targeted and sharing of information with the United States on high risk cargo destined for North America.

Il y aura une augmentation du financement accordé au filtrage des conteneurs et au développement de systèmes de repérage automatisé et de partage de renseignements avec les États-Unis pour les marchandises à haut risque à destination de l'Amérique du Nord.


Q-240 — Mr. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs officer shoul ...[+++]

Q-240 — M. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — En ce qui concerne les points d’entrée au Canada : a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ...[+++]


(Return tabled) Question No. 240 Mr. Rahim Jaffer: With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs offic ...[+++]

Question n 240 M. Rahim Jaffer: En ce qui concerne les points d’entrée au Canada: a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvoi ...[+++]


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Ms. Tracy: It would be the cargo control documents, the manifests for shipments going into the United States would go into the automated targeting system which performs a first sort of information.

Mme Tracy:Les documents de contrôle du fret, les manifestes de marchandises destinées aux États-Unis qui sont intégrés dans le système de ciblage automatisé permettent un premier tri de l'information.


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