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Automobile insurance
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Automobile own damage insurance
Automobile third party insurance
Automobile third party liability insurance
Clean automobiles
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Motor third party insurance
Motor vehicle insurance
Motor vehicle own damage insurance
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Non-ownership automobile liability insurance
Own damage insurance
Own damage motor vehicle insurance
PIP
Personal injury protection
Property and automobile underwriter
Property insurance underwriter
Property underwriters
Third party liability automobile insurance
Vehicle insurance
Vehicle own damage insurance
Wash vans

Translation of "automobile insurance " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
automobile insurance underwriter | life underwriter | group insurance underwriter | insurance underwriter

souscripteur responsabilité civile en assurances | souscripteur vie en assurances | souscripteur en assurances/souscriptrice en assurances | souscripteur IARD


Automobile Insurance Rate Stability Act, 1996 [ An Act to provide Ontario drivers with fair, balanced and stable automobile insurance and to make other amendments related to insurance matters ]

Loi de 1996 sur la stabilité des taux d'assurance-automobile [ Loi visant à offrir une assurance automobile équitable, équilibrée et stable aux conducteurs ontariens et à apporter d'autres modifications portant sur des questions d'assurance ]


automobile insurance salesman [ automobile insurance saleswoman ]

vendeur d'assurance-automobile [ vendeuse d'assurance-automobile ]




third party liability automobile insurance [ automobile third party liability insurance | automobile liability insurance | motor third party insurance | automobile third party insurance ]

assurance responsabilité civile automobile [ assurance de la responsabilité civile automobile | assurance de responsabilité civile automobile | assurance automobile des dommages causés | assurance directe | assurance aux tiers ]


motor vehicle own damage insurance | automobile own damage insurance | automobile insurance | vehicle own damage insurance | vehicle insurance | own damage motor vehicle insurance | motor own damage insurance | motorcar collision insurance | own damage insurance | motor vehicle insurance

assurance tierce | tierce assurance | tierce | assurance « tierce » automobile | assurance dommages à l'automobile | assurance dégâts accidentels subis | assurance de corps de véhicule | assurance de corps automobiles


no-fault insurance | no fault insurance | no fault | no-fault | no-fault automobile insurance | personal injury protection | PIP | no-fault liability insurance

assurance sans égard à la responsabilité | assurance sans égard à la faute | no-fault


non-ownership automobile liability insurance | non-owned automobile insurance

assurance responsabilité civile automobile sorties-missions | assurance sorties-missions


home office insurance underwriter | property and automobile underwriter | property insurance underwriter | property underwriters

souscriptrice IARD | souscriptrice non vie | souscripteur IARD | souscripteur IARD/souscriptrice IARD


clean automobiles | wash vans | clean road vehicles | cleanse automobiles

nettoyer des véhicules routiers
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Electronic commerce is already developing dynamically in inter-business trading (so called business to business or B2B e-commerce) , with companies undertaking major restructuring of their operations in many sectors - banking, insurance, automobile manufacturing etc.

Le commerce électronique connaît déjà un développement dynamique dans les échanges inter-entreprises (que l'on désigne par les expressions «commerce électronique business to business» ou «B2B»); dans de nombreux secteurs (banque, assurance, construction automobile, etc.), les entreprises se sont engagées dans une restructuration de grande ampleur de leurs activités.


The HL Meeting had representatives from the following stakeholders: automobile manufacturers, equipment suppliers, motorway operators, telecommunication operators, service providers, insurance industry, road safety and user organisations, road authorities, emergency service providers, Member States and the European Commission.

La réunion à haut niveau a réuni des représentants des milieux intéressés suivants : constructeurs automobiles, équipementiers, exploitants d'autoroutes, opérateurs de télécommunications, fournisseurs de services, assurances, organismes de sécurité routière, associations d'usagers, autorités routières, fournisseurs de services d'urgence, États membres et Commission européenne.


This business case has to be developed jointly with all actors involved, the automobile manufacturers, equipment suppliers, motorway operators, telecommunication operators, service providers, automotive after-sales players, insurance industry, road safety and user organisations, road authorities, emergency service providers, Member States and the European Commission.

Cette analyse de rentabilité doit être élaborée d'une manière collective avec tous les acteurs concernés: constructeurs automobiles, équipementiers, exploitants d'autoroutes, opérateurs de télécommunications, fournisseurs de services, acteurs de l'après-vente du secteur automobile, assurances, organismes de sécurité routière, associations d'usagers, autorités routières, fournisseurs de services d'urgence, États membres et Commission européenne.


The eCall Driving Group was established to produce a framework architecture and a business model for eCall , and to define the roles for both the public and private stakeholders. These include the Member States, the Commission, telecom operators, PSAP operators, vehicle manufacturers, equipment suppliers, motorway operators, automobile clubs, insurance industry and service providers.

L’ « eCall Driving Group » a été créé en vue d’élaborer une architecture et un modèle d’entreprise pour le système « eCall » , et pour définir les rôles des parties intéressées tant publiques que privées, c'est-à-dire les États membres, la Commission, les opérateurs de télécommunications, les opérateurs de PSAP, les fabricants de véhicules, les fournisseurs d’équipements, les exploitants d’autoroutes, les clubs automobiles, les assurances et les fournisseurs de services.


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Summary code: Internal market / Single Market for Goods / Motor vehicles / Interactions between the automobile industry and specific policies / Interaction with the rules of the internal market Internal market / Banking and finance / Insurance and pensions

Code de la synthèse: Marché intérieur / Le marché unique des marchandises / Véhicules à moteur / Interactions de l'industrie automobile avec certaines politiques / Interaction avec les règles du marché intérieur Marché intérieur / Banque et finance / Assurances et pensions


71. Recognises the great benefits for all sides of a sound Bilateral Trade and Investment Agreement (BTIA) with India, and calls for fresh energy to be injected into the negotiations; also calls for the swift resumption of talks with a view to a comprehensive agreement covering, inter alia, the service sector (insurance, banking, postal services, legal services, advertising, distribution, retail, etc) and the industrial sector (automobiles, wines and spirits, infrastructure), and ensuring stronger safeguards for intellectual property ...[+++]

71. reconnaît les avantages considérables que pourrait avoir, pour toutes les parties, un accord étendu sur le commerce et les investissements avec l'Inde qui soit satisfaisant, et demande qu'un nouvel élan soit donné aux négociations; demande que les négociations reprennent rapidement en vue de parvenir à un accord complet couvrant, entre autres, les secteurs des services (assurances, services bancaires et postaux, domaine juridique, publicité, distribution, commerce de détail, etc.) et de l'industrie (automobile, vins et spiritueux ...[+++]


Many other information sources exist at national level, such as automobile clubs, motor insurance bureaux, claims settlement agencies and others.

De nombreuses autres sources d’information existent au niveau national, tels que les clubs automobiles, les bureaux d’assurance automobile, les agences de règlement de sinistres, etc.


[18] For example, in Sweden, the office for damage attributable to road traffic, whose operating costs are covered by automobile insurance companies.

[18] Par exemple, en Suède, l'office des dommages imputables à la circulation routière, dont les frais de fonctionnement sont couverts par les sociétés d'assurance automobile.


On the whole – and I am coming back to where I began – the cooperation between Parliament and the Commission has been so excellent because we held a European dialogue at European level on all of these issues, between insurers, automobile associations, Parliament, and associations of accident victims – I am referring here to the European Transport Law Seminars in Trier.

Dans l’ensemble - et je reviens là où j’avais commencé - la coopération entre le Parlement et la Commission est à ce point excellente parce que nous avons participé à un dialogue européen, au niveau européen, sur toutes ces questions, avec les assureurs, les associations automobiles, le Parlement et les associations de victimes d’accidents; je parle ici des séminaires sur le droit européen des transports à Trèves.


A conference, sponsored by the 'Automobile Club d’Italia', was held in Naples and attended by leading lawyers, because insurance companies, as was also the case in the past, are making Italian citizens pay different premiums according to where they live, claiming that they have to recoup their costs in the areas where there are a greater number of accidents.

Un congrès s’est tenu à Naples, sous l’égide de l’Automobile Club d’Italia, en présence de grands juristes, car il est arrivé et il arrive que les compagnies d’assurance fassent payer des primes diverses aux citoyens italiens en fonction du lieu où ils résident, soutenant que ces derniers doivent se rembourser pour les dépenses liées aux lieux où le nombre de sinistres est plus élevé.


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