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Basic oxygen steel
Communication and oxygen hose
Electronically excited oxygen
Electronically excited oxygen atom
Excited oxygen
Excited oxygen atom
OBOGS
On board oxygen generating system
On board oxygen generation system
On-board oxygen generating system
Operate oxygenation equipment
Oxygen deficiency alarm
Oxygen steel
Oxygen-blown steel
Oxygen-refined steel
Oxygenation equipment operating
Oxygenation equipment using
Portable oxygen deficiency indicator
Portable oxygen-indicator
Portable threshold-value oxygen-indicator
Use oxygenation equipment

Translation of "board oxygen " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
on board oxygen generating system | on-board oxygen generating system [ OBOGS ]

installation OBOGS | système de génération d'oxygène de bord


on-board oxygen generating system

système embarqué de génération d'oxygène


on-board oxygen generating and inert-gas generating system

système de bord de génération d'oxygène et de gaz inerte


on board oxygen generation system

système de génération d'oxygène embarqué


basic oxygen steel | oxygen steel | oxygen-blown steel | oxygen-refined steel

acier à l'oxygène


electronically excited oxygen | electronically excited oxygen atom | excited oxygen | excited oxygen atom

atome excité d'oxygène | oxygène excité


oxygen deficiency alarm | portable oxygen deficiency indicator | portable oxygen-indicator | portable threshold-value oxygen-indicator

appareil portatif avertisseur de la teneur limite d'oxygène


operate oxygenation equipment | oxygenation equipment using | oxygenation equipment operating | use oxygenation equipment

utiliser des dispositifs d’oxygénation


oxy/comm hose | communication and oxygen hose | oxygen/communication hose | oxygen/communication lines | oxygen/communications hose

tuyau d'oxygène et câble radio


emergency oxygen/beacon lanyard | beacon/emergency oxygen lanyard | emergency oxygen/URT-33A beacon lanyard

câble de déclenchement balise/oxygène de secours
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(c) on-board oxygen, on-board electrical supply, connection of auxiliary respirator systems and installation of stretchers.

c) l’alimentation en oxygène ou en électricité à bord des véhicules, le raccord des systèmes auxiliaires de respiration et l’installation des civières.


704.67 No air operator shall operate an aircraft with passengers on board above FL 250 unless the aircraft is equipped with oxygen dispensing units and an undiluted supply of first aid oxygen sufficient to provide at least one passenger with oxygen for at least one hour or the entire duration of the flight at a cabin pressure-altitude above 8,000 feet, after an emergency descent following cabin depressurization, whichever period is longer.

704.67 Il est interdit à l’exploitant aérien d’utiliser un aéronef ayant des passagers à bord au-dessus du FL 250, à moins que l’aéronef ne soit muni d’unités distributrices d’oxygène et d’une réserve d’oxygène de premiers soins non dilué suffisante pour alimenter au moins un passager pendant au moins une heure ou la totalité du vol effectuée à une altitude-pression de cabine supérieure à 8 000 pieds, après une descente d’urgence effectuée à la suite d’une dépressurisation cabine, selon la plus longue des deux périodes.


705.72 No air operator shall operate a pressurized aircraft with passengers on board unless the aircraft is equipped with oxygen dispensing units and an undiluted supply of first aid oxygen sufficient to provide two per cent of the occupants, and in any case at least one person, with oxygen for one hour or the entire duration of the flight at a cabin pressure-altitude above 8,000 feet, after an emergency descent following cabin depressurization, whichever period is longer.

705.72 Il est interdit à l’exploitant aérien d’utiliser un aéronef pressurisé ayant des passagers à bord, à moins que l’aéronef ne soit muni d’unités distributrices d’oxygène et d’une réserve d’oxygène de premiers soins non dilué suffisante pour alimenter deux pour cent des personnes à bord et, dans tous les cas, au moins une personne, pendant une heure ou durant la totalité du vol effectuée à une altitude-pression de cabine supérieure à 8 000 pieds, après une descente d’urgence effectuée à la suite d’une dépressurisation cabine, selo ...[+++]


703.68 No air operator shall operate an aircraft with passengers on board above FL 250 unless the aircraft is equipped with oxygen dispensing units and an undiluted supply of first aid oxygen sufficient to provide at least one passenger with oxygen for at least one hour or the entire duration of the flight at a cabin pressure-altitude above 8,000 feet, after an emergency descent following cabin depressurization, whichever period is longer.

703.68 Il est interdit à l’exploitant aérien d’utiliser un aéronef ayant des passagers à bord au-dessus du FL 250, à moins que l’aéronef ne soit muni d’unités distributrices d’oxygène et d’une réserve d’oxygène de premiers soins non dilué suffisante pour alimenter au moins un passager pendant au moins une heure ou la totalité du vol effectuée à une altitude-pression de cabine supérieure à 8 000 pieds, après une descente d’urgence effectuée à la suite d’une dépressurisation cabine, selon la plus longue des deux périodes.


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For all control systems for which specific on-board evaluation tests are conducted (catalyst, oxygen sensor, etc.) except, if applicable, misfire detection, fuel system monitoring and comprehensive component monitoring, the results of the most recent test performed by the vehicle and the limits to which the system is compared shall be made available through the serial data port on the standardised diagnostic connector according to the specifications in point 3.8.

Pour tous les systèmes antipollution pour lesquels des essais spécifiques d’évaluation en fonctionnement sont réalisés (catalyseur, sonde à oxygène, etc.), à l’exception, le cas échéant, de la détection des ratés d’allumage, de la surveillance du système d’alimentation et de la surveillance complète des composants, les résultats de l’essai le plus récent subi par le véhicule et les limites par rapport auxquelles le système est comparé peuvent être obtenus par l’intermédiaire du port sériel sur le connecteur de diagnostic normalisé, conformément aux spécifications du point 3.8.


Oxygen on-board: Passengers needing to travel with oxygen must pre-notify in advance.

Transport d'oxygène: le voyageur qui doit absolument utiliser de l'oxygène pendant le vol doit en informer au préalable la compagnie aérienne.


26. Believes that it is essential to ensure that people who need medical oxygen when travelling, obese passengers and passengers who are required to travel with an assistant are not required to pay additional charges or denied boarding unless on strictly safety grounds;

26. estime qu'il est essentiel de veiller à ce que les personnes nécessitant de l'oxygène médical au cours de leur voyage, les passagers obèses et les passagers devant voyager avec un accompagnateur ne soient pas tenus de payer des frais supplémentaires ou ne se voient pas refuser l'embarquement, si aucun motif strictement lié à la sécurité ne l'impose;


Medical oxygen is considered medical equipment and is therefore carried free of charge in accordance with the Regulation[14], but it is also subject to the legislation on dangerous goods and for this reason some airlines refuse to carry it on board and instead impose the use of their own oxygen.

Considéré comme du matériel médical et à ce titre transporté gratuitement en application du Règlement[14], il est également soumis à la législation sur les matières dangereuses et pour cette raison interdit à bord par certaines compagnies, qui préfèrent fournir leur propre oxygène.


As currently worded, the Regulation does not provide a solution to the problem, but the use of medical oxygen on board is nonetheless an issue that must be resolved rapidly, as the present situation is unsatisfactory. Passengers who have a vital need for oxygen are either denied access to air transport or left in a situation of uncertainty concerning the conditions and costs of their transport.

Le Règlement dans sa rédaction actuelle ne permet pas d'imposer une solution or la question de l'usage de l'oxygène médical à bord doit trouver une solution rapide car la situation actuelle n'est pas satisfaisante: en effet, soit, elle exclut les passagers qui ont un besoin vital d'oxygène de l'accès au transport aérien, soit elle les soumet à une incertitude sur leurs conditions de transport et sur son coût.


For all emission control systems for which specific on-board evaluation tests are conducted (catalyst, oxygen sensor, etc.), except misfire detection, fuel system monitoring and comprehensive component monitoring, the results of the most recent test performed by the vehicle and the limits to which the system is compared must be made available through the serial data port on the standardized data link connector according to the specifications given in 6.5.3.

Pour tous les systèmes antipollution pour lesquels des essais spécifiques d'évaluation en fonctionnement sont réalisés (catalyseur, sonde à oxygène, etc.), à l'exception de la détection des ratés d'allumage, de la surveillance du système d'alimentation et de la surveillance complète des composants, les résultats de l'essai le plus récent subi par le véhicule et les limites par rapport auxquelles le système est comparé peuvent être obtenus par l'intermédiaire du port sériel sur le connecteur de liaison de données normalisé, conformément aux spécifications données au point 6.5.3 du présent appendice.


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