Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Break -bulk ship
Break-bulk
Break-bulk cargo ship
Breakbulk vessel
Cargo and passenger boat
Cargo boat
Cargo freighter
Cargo liner
Cargo ship
Cargo shipping
Cargo vessel
Cargo-boat
Cargo-passenger ship
Cargo-passenger vessel
Cargo-vessel
Dry cargo ship
Dry cargo vessel
Dry-cargo-ship
Freighter
General bulk-cargo vessel
General cargo ship
Mixed cargo and passenger vessel
Passenger cargo ship
Passenger-cargo liner
Passenger-cargo ship
Passenger-cargo-ship
Progre
Progress
Progress cargo craft
Progress cargo ship
Progress ferry ship
Progress re-supply spacecraft
Progress resupply cargo craft
Progress resupply ship
Progress supply craft
Progress supply vehicle
Progress supply vessel
Progress vehicle
Reefer
Reefer ship
Refrigerated cargo ship
Refrigerated cargo vessel
Refrigerated ship
Refrigerated vessel
Refrigerator ship
Russian Progress resupply vehicle
Shippers

Translation of "cargo shipping " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
cargo boat | cargo ship | cargo vessel | freighter | general cargo ship

bateau à marchandises | cargo | cargo de diverses | cargo de marchandises diverses | navire de charge | navire de transport de marchandises


break -bulk ship | break-bulk (cargo) ship | general cargo ship

navire transporteur de marchandises generales


dry cargo ship | dry cargo vessel | dry-cargo-ship

bateau à marchandises sèches | cargo sec | navire à cargaisons sèches | navire à cargaisons solides | navire transporteur de vrac sec | transport de pondéreux


general cargo ship [ break-bulk cargo ship | general bulk-cargo vessel | breakbulk vessel ]

transporteur de marchandises générales [ navire de type classique | navire de charge classique | cargo classique | navire à marchandises diverses | cargo à divers | cargo à marchandises diverses | cargo de marchandises diverses | cargo | navire transporteur de marchandises diverses | transporteur de divers | navire ]


passenger-cargo liner [ cargo-passenger vessel | cargo-passenger ship | passenger-cargo ship ]

paquebot mixte


Progress supply vehicle [ Progress cargo ship | Progress cargo craft | Progress resupply ship | Progress vehicle | Progress supply vessel | Progress ferry ship | Progress resupply cargo craft | Russian Progress resupply vehicle | Progress supply craft | Progress | Progress re-supply spacecraft | Progre ]

vaisseau-cargo Progress [ vaisseau de ravitaillement Progress | vaisseau Progress | vaisseau cargo Progress | vaisseau-cargo russe Progress | vaisseau russe d'approvisionnement Progress | vaisseau d'approvisionnement Progress | cargo Progress | Progress M1 ]


mixed cargo and passenger vessel | passenger cargo ship | passenger-cargo-ship | cargo and passenger boat

cargo-mixte | cargo mixte | navire mixte


refrigerated ship | refrigerated cargo ship | refrigerator ship | reefer | refrigerated vessel | refrigerated cargo vessel | reefer ship

navire frigorifique | cargo frigorifique | navire réfrigéré


cargo vessel [ Cargo shipping(STW) | shippers(UNBIS) ]

navire de charge


cargo ship | cargo liner | freighter | cargo freighter | cargo boat | cargo-boat | cargo-vessel

navire de charge | cargo | bateau à marchandises
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
cargo ships and passenger ships operating to or from EU ports, on a regular shipping service, regardless of their flag.

navires de charge et navires à passagers assurant des services réguliers de transport maritime à destination ou en provenance des ports des pays de l’UE, quel que soit leur pavillon.


(ii) a Cargo Ship Safety Construction Certificate, a Cargo Ship Safety Equipment Certificate, a Cargo Ship Safety Radio Certificate and, if applicable, an Exemption Certificate;

(ii) soit un certificat de sécurité de construction pour navire de charge, un certificat de sécurité du matériel d’armement pour navire de charge, un certificat de sécurité radioélectrique pour navire de charge et, le cas échéant, un certificat d’exemption;


(3) Currency or monetary instruments that are transported into Canada on board a cruise ship or cargo ship and that have as their destination a place outside Canada are not required to be reported under subsection 12(1) of the Act, on condition that the currency or monetary instruments are not removed from the cruise ship or cargo ship while it is in Canada.

(3) Les espèces ou effets qui sont transportés au Canada à bord d'un navire de croisière ou d'un navire de charge et qui ont pour destination un lieu situé l'extérieur du Canada n'ont pas à être déclarés en application du paragraphe 12(1) de la Loi, pourvu qu'ils demeurent sur le navire pendant qu'il est au Canada.


Today that means the inspector must be able to climb aboard a cargo ship, climb down a hold of a cargo ship, report tomorrow morning to Halifax International Airport and clear a plane, work in the long room, which is basically an office environment—you know they're uniformed officers—processing commercial documentation, and conduct a container examination.

Cela veut dire qu'il doit pouvoir monter à bord d'un cargo et en descendre, se présenter le lendemain matin à l'Aéroport international de Halifax pour dédouaner un avion, travailler au bureau pour traiter des documents commerciaux—travail qui est effectué par des agents en uniforme—et procéder à l'examen d'un conteneur.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(Return tabled) Question No. 443 Ms. Anne Minh-Thu Quach: With regard to the dismantling or transformation of the cargo ship Kathryn Spirit by the company Groupe Saint-Pierre: (a) what federal statutes and regulations apply to the transformation of the ship; (b) which departments are responsible for enforcing the statutes and regulations in this type of situation; (c) has Environment Canada assessed the environmental risks of the operation; (d) has Environment Canada attended any meetings with Groupe St-Pierre and other departments or levels of government; (e) what was the outcome of those me ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 443 Mme Anne Minh-Thu Quach: En ce qui concerne le démantèlement ou la transformation du bateau Kathryn Spirit par la compagnie Groupe Saint-Pierre: a) quels lois et règlements fédéraux s’appliquent dans le cas de la transformation du bateau; b) quels sont les ministères responsables de faire appliquer les lois et règlements dans une telle situation; c) Environnement Canada a-t-il procédé à une évaluation des risques environnementaux de l’opération; d) Environnement Canada a-t-il pris part à des réunions avec le Groupe St-Pierre et d’autres ministères ou paliers de gouvernement; e) quels sont les r ...[+++]


Cargo ship” means a ship that is not a passenger ship, is over 500 tonnes gross weight, and embarks on an international voyage, in accordance with the definition of those terms in the Safety of Life at Sea (SOLAS) Convention.

6) “cargo”: un navire qui n’est pas destiné au transport de passagers, dont le tonnage brut excède 500 tonnes et qui effectue un voyage international, conformément à la définition de ces termes figurant dans la convention pour la sauvegarde de la vie humaine en mer (convention SOLAS).


Cargo ship’ means a ship that is not a passenger ship, is over 500 tonnes gross weight, and embarks on an international voyage, in accordance with the definition of those terms in the Safety of Life at Sea (SOLAS) Convention.

«cargo» : un navire qui n’est pas destiné au transport de passagers, dont le tonnage brut excède 500 tonnes et qui effectue un voyage international, conformément à la définition de ces termes figurant dans la convention pour la sauvegarde de la vie humaine en mer (convention SOLAS).


All passenger ships, ocean-going cargo ships of 300 gross tonnage and more, and domestic cargo vessels of 500 gross tonnage and more will be required to carry Automatic Identification System (AIS) transponders by December 31, 2004.

À compter du 31 décembre 2004, tous les navires à passagers, les navires marchands de haute mer de 300 tonnes brutes et plus et les navires de 500 tonnes brutes et plus transportant des cargaisons intérieures devront être équipés d’un transpondeur du Système d’identification automatique[63].


The regulation applies to passenger ships built on or after 1 July 1998 and cargo ships built on or after 25 May 1980 or ships that were built before those dates but have been certified as complying with the relevant European and the International Maritime Organization (IMO) regulations.

Le règlement s'applique aux navires à passagers qui ont été construits à compter du 1er juillet 1998 et aux navires de charge construits à compter du 25 mai1980 ou qui, construits avant ces dates, disposent d'un certificat prouvant qu'ils sont conformes aux exigences pertinentes fixées au niveau européen et par l'Organisation maritime international (OMI) (EN).


cargo ships of less than 500 gross tonnage.

aux navires de charge d'une jauge brute inférieure à 500 tonneaux.


w