Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advisory Committee on Child Safety
Assistive automobile child safety seat
Car seat restraint
Child Safety Council
Child restraint
Child safety
Child safety item
Child safety restraint
Child safety seat
Child seat
Child security
Child-safety chair
Child-safety latch
European Child Safety Alliance
ICS
Integral child seat
Integrated child safety seat
Integrated child seat
NCSC
National Child Safety Council
Police Safety Service
Safety restraint
Seat restraint

Translation of "child safety restraint " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
child safety restraint [ car seat restraint | seat restraint | child restraint | safety restraint ]

harnais d'auto


National Child Safety Council [ NCSC | Police Safety Service | Child Safety Council ]

National Child Safety Council [ NCSC | Police Safety Service | Child Safety Council ]


child safety item | child-safety latch

dispositif de sécurité pour enfant


Assistive automobile child safety seat

siège de sécurité enfant de voiture d'assistance


integrated child safety seat | ICS | integrated child seat | integral child seat

siège de sécurité pour enfant intégré | siège-enfant intégré | siège enfant intégré | siège d'enfant intégré | siège de sécurité d'enfant intégré




child safety seat | child seat

siège de sécurité pour enfant | siège de sécurité d'enfant | siège d'enfant | siège d'auto pour enfant | siège d'automobile pour enfant | siège enfant | siège-enfant


Advisory Committee on Child Safety

Comité consultatif sur la sécurité des enfants


European Child Safety Alliance

Alliance européenne pour la sécurité de l'enfant | AESE [Abbr.]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
"Child-safety chair" means a Child Restraint System incorporating a chair in which the child is held.

«Siège de sécurité pour enfants», un dispositif de retenue pour enfants comprenant un siège dans lequel l’enfant est maintenu.


Regulation No 16 of the Economic Commission for Europe of the United Nations (UN/ECE) — Uniform provisions concerning the approval of: I. Safety-belts, restraint systems, child restraint systems and ISOFIX child restraint systems for occupants of power-driven vehicles — II. Vehicles equipped with safety-belts, safety-belt reminder, restraint systems, child restraint systems a ...[+++]

Règlement n 16 de la Commission économique des Nations unies pour l’Europe (CEE-ONU) — Prescriptions uniformes concernant l’homologation des: I. Ceintures de sécurité, dispositifs de retenue, dispositifs de retenue pour enfants et dispositifs de retenue pour enfants Isofix, pour les occupants de véhicules à moteur — II. Véhicules équipés de ceintures de sécurité, témoin de port de ceinture, dispositifs de retenue, dispositifs de retenue pour enfants et dispositifs de retenue pour enfants Isofix (J O L 233 du 9.9.2011, p. 1-94)


In the matter of SOR/93-220 — Historic Canals Regulations; SOR/2005-350 — Regulations Amending the National Parks Domestic Animals Regulations, 1998; SOR/2008-72 — Regulations Amending the Motor Vehicle Safety Regulations (Seat Belt Anchorages, User-ready Tether Anchorages, Lower Universal Anchorage Systems, Built-in Child Restraint Systems and Built-in Booster Cushions) and the Motor Vehicle Restraint Systems and Booster Cushions Safety Regulations; and SOR/2008-277 — Regulations Amending ...[+++]

Concernant le DORS/93-220 — Règlement sur les canaux historiques; le DORS/2005-350 — Règlement modifiant le Règlement de 1998 sur les animaux domestiques dans les parcs nationaux; le DORS/2008-72 — Règlement modifiant le Règlement sur la sécurité des véhicules automobiles (ancrages de ceintures de sécurité, ancrages d'attaches prêts à utiliser, dispositifs universels d'ancrages d'attaches inférieurs, ensembles intégrés de retenue d'enfant et coussins d'appoint intégrés), et le Règlement sur la sécurité des ensembles de retenue et des coussins d'appoint (véhicules automobiles); et le DORS/2008-277 — Règlement modifiant le Règlement de ...[+++]


For example, our vehicles have a requirement for daytime running lights to deal with lower lighting levels in the winter, our speedometers need to measure vehicle speed in kilometres, and the mechanism to attach child restraints to the vehicle is stronger than required in most other countries except in the U.S. Canadian vehicle safety standards are designed to minimize, to the extent reasonably possible, the risk of death, injury or collision resulting from vehicles and their use.

Par exemple, nos véhicules doivent être munis de phares de jour en raison de la faible luminosité pendant les hivers canadiens, nos indicateurs de vitesse doivent afficher en kilomètres-heure et les dispositifs de retenue pour enfants sont plus solides et satisfont à des normes plus rigoureuses que dans la plupart des autres pays, sauf les États-Unis. Les normes canadiennes de sécurité visent à réduire, dans la mesure du possible, les risques de mort, de blessures ou de collision résultant de l'utilisation de véhicules automobiles.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Vehicle safety equipment and, in particular, the use of seat-belts, head restraints and child safety equipment;

Équipements de sécurité des véhicules, notamment utilisation des ceintures de sécurité et équipements de sécurité concernant les enfants.


2.2. ‘Child-safety chair’ means a child restraint incorporating a chair in which the child is held.

2.2. «siège de sécurité pour enfants», un dispositif de retenue pour enfants comprenant un siège dans lequel l’enfant est maintenu;


6.1.8. In the case of child restraints of the ‘universal’ category, the main load-bearing contact point between the child restraint and the adult safety-belt shall not be less than 150 mm from the Cr axis when measured with the child restraint on the dynamic test bench.

6.1.8. Dans le cas de dispositifs de retenue pour enfants de la catégorie «universel», le point de contact principal qui supporte la charge entre ledit dispositif et la ceinture de sécurité pour adultes ne doit pas être à moins de 150 mm de l’axe Cr, ces mesures devant être effectuées lorsque le dispositif de retenue pour enfants est placé sur le banc d’essai dynamique.


make vehicles safer, in particular by harmonising passive safety measures (fitting ands compulsory wearing of seat belts, in particular in coaches, widespread use of universal attachment systems for child-restraint devices, development of vehicle design to reduce the impact of accidents, etc...) and support for technical progress.

rendre les véhicules plus sûrs, notamment par l'harmonisation de mesures de sécurité passive (équipement en ceintures et obligation de port, notamment dans les cars, généralisation des systèmes de fixation universels pour les dispositifs de retenue pour enfants, évolution des formes des véhicules pour réduire l'impact des accidents, etc.) et le soutien au progrès technique.


The amendments proposed to the existing Directive on the approximation of the laws of the Member States relating to compulsory use of safety belts and child restraint systems in vehicles are threefold:

Trois amendements sont proposés à la directive existante concernant le rapprochement des législations des États membres relatives au port obligatoire de la ceinture de sécurité et à l'utilisation des systèmes de retenue pour enfants dans les véhicules :


In the matter of SOR/2008-72 — Regulations Amending the Motor Vehicle Safety Regulations (Seat Belt Anchorages, User-ready Tether Anchorages, Lower Universal Anchorage Systems, Built-in Child Restraint Systems and Built-in Booster Cushions) and the Motor Vehicle Restraint Systems and Booster Cushions Safety Regulations, it was agreed that counsel to the committee review their status at a later date and inform the committee of the action taken.

En ce qui concerne le DORS/2008-72 — Règlement modifiant le Règlement sur la sécurité des véhicules automobiles (ancrages de ceinture de sécurité, ancrages d'attache prêts à utiliser, dispositifs universels d'ancrages d'attaches inférieurs, ensembles intégrés de retenue d'enfant et coussins d'appoint intégrés) et le Règlement sur la sécurité des ensembles de retenue et des coussins d'appoint (véhicules automobiles), il est convenu que les conseillers juridiques du comité examinent la situation à une date ultérieure et informent le comité des mesures prises.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'child safety restraint' ->

Date index: 2023-05-14
w