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Answering time of operators
Configuration operation code
Configure operation speed of manufacturing machinery
Configure operation speed of manufacturing machines
Ensure safe operation of Mode S radar systems
Maximum operating limit speed
Maximum operating speed
Maximum permissible operating Mach number
Maximum permissible operating speed
Maximum vehicle operating speed
Operating speed
Operational speed
Operator's time-to-answer
Set the operation speed of manufacturing machinery
Set the operation speed of manufacturing machines
Speed of answer
Speed operator
Speed regulator
Time to answer by operator
Usable speed
Vmo

Traduction de «configure operation speed » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
configure operation speed of manufacturing machinery | configure operation speed of manufacturing machines | set the operation speed of manufacturing machinery | set the operation speed of manufacturing machines

régler la vitesse de fonctionnement de machines de production


maximum operating limit speed [ Vmo | maximum operating speed | maximum permissible operating speed | maximum permissible operating Mach number ]

vitesse maximale admissible en exploitation [ Vmo | nombre de Mach maximal admissible en exploitation | vitesse maximale opérationnelle ]


maximum operating speed | maximum vehicle operating speed

vitesse maximale du véhicule en service


configuration operation code | configuration, coded

code de l'opération de configuration | configuration, en code


speed operator | speed regulator

régleur de vitesse au laminoir


operational speed [ usable speed ]

vitesse opérationnelle [ régime opérationnel ]


answering time of operators [ speed of answer | operator's time-to-answer | time to answer by operator ]

délai de réponse des opératrices




maximum vehicle operating speed

vitesse maximale du véhicule en service


configure Mode S radars with appropriate Interrogator Codes | ensure safe operation of Mode S radar systems | coordinate the allocation of Mode S radars to Interrogator Codes | match Mode S radar systems with allocated Interrogator Codes

coordonner l'attribution des radars Mode S aux codes d'interrogateur
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The FDR shall record the parameters required to determine accurately the helicopter flight path, speed, attitude, engine power, configuration and operation and be capable of retaining data recorded during at least the preceding 10 hours.

Le FDR enregistre les paramètres nécessaires pour déterminer de manière précise la trajectoire de vol de l’hélicoptère, la vitesse, l’assiette, la puissance des moteurs, la configuration et le fonctionnement, et peut garder en mémoire les données enregistrées pendant au moins les 10 dernières heures de fonctionnement.


The FDR shall record the parameters required to determine accurately the aeroplane flight path, speed, attitude, engine power, configuration and operation and be capable of retaining data recorded during at least the preceding 25 hours.

Le FDR enregistre les paramètres nécessaires pour déterminer de manière précise la trajectoire de vol de l’avion, la vitesse, l’assiette, la puissance des moteurs, la configuration et le fonctionnement et peut garder en mémoire les données enregistrées pendant au moins les vingt-cinq dernières heures de fonctionnement.


600 kg for ultra light aircraft for non-commercial operation; and, for aeroplanes, having the stall speed or the minimum steady flight speed in landing configuration not exceeding 35 knots calibrated air speed (CAS);

600 kg pour un aéronef ultra-léger destiné à des opérations non commerciales; et, pour les avions dont la vitesse de décrochage ou la vitesse constante minimale de vol en configuration d'atterrissage ne dépasse pas 35 nœuds en vitesse corrigée (VC);


600 kg for ultra light aircraft for non-commercial operation; and, for aeroplanes, having the stall speed or the minimum steady flight speed in landing configuration not exceeding 35 knots calibrated air speed (CAS);

600 kg pour un aéronef ultra-léger destiné à des opérations non commerciales; et, pour les avions dont la vitesse de décrochage ou la vitesse constante minimale de vol en configuration d'atterrissage ne dépasse pas 35 nœuds en vitesse corrigée (VC);


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Record basic information about the computer's configuration – computer type, operating system name and version, processor type and speed, and total and available physical memory, etc

Relever des informations de base concernant la configuration de l'ordinateur: type d'ordinateur, nom et version du système d'exploitation, type et vitesse du processeur, mémoire physique totale et disponible, etc


Record basic information about the computer's configuration – computer type, operating system name and version, processor type and speed, and total and available physical memory, etc (26).

Relever des informations de base concernant la configuration de l'ordinateur: type d'ordinateur, nom et version du système d'exploitation, type et vitesse du processeur, mémoire physique totale et disponible, etc (26).


(x) Operation of any primary warning system associated with manoeuvring the aircraft e.g. configuration warning, stall warning (stick shaker), over-speed warning etc. unless:

x) Fonctionnement de tout dispositif d'alerte primaire lié à la manoeuvre de l'aéronef, par exemple, alerte de configuration, avertisseur de décrochage (vibrations du manche), alerte de survitesse, etc., à moins:


An operator shall not operate an aeroplane with an approved passenger seating configuration of more than 30 passengers on overwater flights at a distance from land suitable for making an emergency landing, greater than 120 minutes at cruising speed, or 400 nautical miles, whichever is the lesser, unless the aeroplane complies with the ditching requirements prescribed in the applicable airworthiness code.

L'exploitant ne doit pas exploiter un avion dont la configuration approuvée en sièges passagers dépasse 30 passagers sur des vols au dessus de l'eau à une distance par rapport à un site terrestre permettant d'effectuer un atterrissage d'urgence, supérieure à 120 minutes à la vitesse de croisière ou à 400 milles nautiques, la plus courte des deux, à moins que cet avion ne soit conforme aux exigences d'amerrissage prescrites par le code de navigabilité applicable.


(a) An operator shall not operate an aeroplane with a maximum approved passenger seating configuration of more than 30 seats unless it is equipped with an emergency medical kit if any point on the planned route is more than 60 minutes flying time (at normal cruising speed) from an aerodrome at which qualified medical assistance could be expected to be available.

(a) L'exploitant ne doit pas exploiter un avion dont la configuration maximale approuvée en sièges passagers est supérieure à 30, à moins qu'il ne soit équipé d'une trousse médicale d'urgence, si un point quelconque de la route prévue se trouve à plus de 60 minutes de vol (à une vitesse de croisière normale) d'un aérodrome où une assistance médicale qualifiée pourrait supposer être disponible.


(b) For instrument approaches with decision heights below 200 ft, an operator must verify that the approach mass of the aeroplane, taking into account the take-off mass and the fuel expected to be consumed in flight, allows a missed approach gradient of climb, with the critical engine failed and with the speed and configuration used for go-around of at least 2·5%, or the published gradient, whichever is the greater.

(b) Dans le cadre d'approches aux instruments avec des hauteurs de décision inférieures à 200 ft, l'exploitant doit vérifier que la masse de l'avion lors de la procédure d'approche - compte tenu de la masse au décollage et de la consommation de carburant prévue en cours de vol - permet, en cas d'approche interrompue, une pente de montée au minimum égale à 2,5% avec la vitesse et la configuration utilisées pour la remise des gaz, et le moteur critique en panne, ou égale à la pente publiée, la plus élevée des deux.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'configure operation speed' ->

Date index: 2021-05-16
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