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Translation of "conventional cargo " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


break bulk cargo | conventional cargo

lot de colis | marchandise classique fractionnée | marchandise diverse non unitarisée


break bulk | break bulk cargo | break bulk shipment | conventional cargo

cargaison fractionnée | divers en vrac | lots de colis | marchandises non unitisées


general cargo [ break-bulk cargo | breakbulk cargo | breakbulk | conventional cargo | general goods ]

marchandises diverses [ divers | marchandises générales | cargaison diverse | cueillette | marchandises classiques | lots de colis ]


international regulations for handling of freight | international regulations governing the loading and unloading of shipments | international conventions on the loading and unloading of shipments | international regulations for cargo handling

réglementation internationale relative à la manutention du fret


administer cargo space on sale | use cargo space on sale | handle cargo space on sale | utilise cargo space on sale

gérer les espaces de chargement à vendre


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calculer la cargaison d'un navire


cargo ship | cargo liner | freighter | cargo freighter | cargo boat | cargo-boat | cargo-vessel

navire de charge | cargo | bateau à marchandises


cargo deadweight [ DW | useful deadweight | deadweight cargo capacity | net capacity | deadweight cargo carrying capacity | cargo carrying capacity ]

poids mort de cargaison [ portée en lourd utile | port en lourd utile ]


cargo hoist [ cargo fall | cargo runner | cargo whip ]

cartahu de charge
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. Member States shall inspect, in accordance with their national authorities and legislation and consistent with international law, including the Vienna Conventions on Diplomatic and Consular Relations, all cargo to and from the DPRK in their territory, or transiting through their territory, including at their airports, seaports and free-trade zones, or cargo brokered or facilitated by the DPRK or DPRK nationals, or persons or entities acting on their behalf or at their direction, or entities owned or controlled by them, or by person ...[+++]

1. Les États membres, en accord avec leurs autorités nationales et conformément à leur législation nationale, et dans le respect du droit international, y compris la Convention de Vienne sur les relations diplomatiques et la Convention de Vienne sur les relations consulaires, inspectent toutes les cargaisons se trouvant sur leur territoire ou transitant par celui-ci, y compris dans leurs aéroports, ports maritimes et zones de libre-échange, qui sont à destination ou en provenance de la RPDC, ou pour lesquelles la RPDC, des ressortissa ...[+++]


2. Member States shall inspect, in accordance with their national authorities and legislation and consistent with international law, including the Vienna Conventions on Diplomatic and Consular Relations, all cargo to and from the DPRK in their territory, or transiting through their territory, or cargo brokered or facilitated by the DPRK or DPRK nationals, or persons or entities acting on their behalf, including at their airports and seaports, if they have information that provides reasonable grounds to believe that the cargo contains ...[+++]

2. Les États membres, en accord avec leurs autorités nationales et conformément à leur législation nationale, et dans le respect du droit international, y compris la Convention de Vienne sur les relations diplomatiques et la Convention de Vienne sur les relations consulaires, inspectent toutes les cargaisons se trouvant sur leur territoire ou transitant par celui-ci, y compris dans leurs aéroports et ports maritimes, qui sont à destination ou en provenance de la RPDC, ou pour lesquelles la RPDC, des ressortissants de ce pays ou des pe ...[+++]


Montreal Protocol No. 4 simplifies cargo documentation, authorizes its transmission by electronic means, and amends the cargo liability regime. The Guadalajara Supplementary Convention extends the rules of the Warsaw Convention to carriage performed by a carrier other than the one with whom the passenger or shipper entered into a contract.

Le Protocole de Montréal no 4 simplifie la documentation requise pour le fret, autorise sa transmission par moyens électroniques et modifie le régime de responsabilité pour le transport du fret, la Convention complémentaire de Guadalajara étant l'application des règles dans la Convention de Varsovie au transport exécuté par un transporteur autre que celui avec lequel le passager ou l'expéditeur a conclu le contrat.


The Guadalajara Convention, which is already in effect, although Canada is not a contracting party, extends the liability of carriers that contract to carry passengers, baggage and cargo to include the airline that actually carries the passenger, baggage and cargo.

Selon la Convention de Guadalajara, qui est déjà en vigueur, bien que le Canada n'en soit pas partie contractante, la responsabilité des transporteurs qui ont le contrat de transporter des passagers, des bagages et du fret, s'étend à la ligne aérienne qui assure en fait le transport.


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These multilateral agreements modernize the rules regarding airline liability for passengers and cargo, and simplify documentation for the international carriage of cargo originally established, as the previous witness mentioned, under the Warsaw Convention of 1929 and its amendment, the Hague Protocol of 1955.

Ces ententes multilatérales modernisent les règles relatives à la responsabilité des lignes aériennes pour les passagers et le fret et simplifient également la documentation pour le transport international du fret qui a été établie, à l'origine, comme l'a dit le témoin précédent, conformément à la Convention de Varsovie de 1929 et sa modification, le Protocole de La Haye de 1955.


This convention applies to oil tankers, so all ships that operate and carry oil as cargo, and it deals with the pollution caused by the spill of oil as cargo.

Cette convention s'applique aux pétroliers, soit tous les navires qui transportent du pétrole comme cargaison, et traite de la pollution causée par les déversements de pétrole.


The purpose of the regulation is to eliminate the technical barriers to the transfer of cargo and passenger ships flying the flag of a European Union (EU) country between the registers of EU countries while ensuring a high level of ship safety and environmental protection, in compliance with international conventions.

Le règlement vise à éliminer les obstacles techniques au transfert de navires de charge et navires à passagers battant pavillon d'un État membre entre les registres des États membres tout en garantissant un niveau élevé de sécurité des navires et de protection de l'environnement, en conformité avec les conventions internationales.


Short-sea shipping operations may have application to the movement of containers and road trailers, dry or wet bulk cargo, conventional and general cargo, and bulk such as paper, wood, or steel, and passengers.

Les opérations de transport maritime sur courte distance pourraient s'appliquer au mouvement de conteneurs et de remorques routières, aux marchandises sèches ou liquides transportées en vrac, aux chargements classiques et généraux et aux vracs comme le papier, le bois ou l'acier, ainsi qu'aux passagers.


(3) The Community is seriously concerned about the pollution of the seas and coastlines of the Member States caused by discharges of waste and cargo residues from ships, and in particular about the implementation of the International Convention for the Prevention of Pollution from Ships, 1973, as modified by the Protocol of 1978 relating thereto (Marpol 73/78) which regulates what wastes can be discharged from ships into the marine environment and requires States Parties to ensure the provision of adequate reception facilities in port ...[+++]

(3) La Communauté est profondément préoccupée par la pollution des mers et des côtes des États membres que provoquent les déchets d'exploitation et les résidus de cargaison des navires et, partant, elle est préoccupée par la mise en oeuvre de la convention internationale de 1973 pour la prévention de la pollution par les navires, telle que modifiée par le protocole de 1978 y relatif (Marpol 73/78), qui détermine les déchets qui peuvent être déversés dans le milieu marin par les navires et impose aux parties à la convention d'assurer l ...[+++]


The Community is seriously concerned about the pollution of the seas and coastlines of the Member States caused by discharges of waste and cargo residues from ships, and in particular about the implementation of the International Convention for the Prevention of Pollution from Ships, 1973, as modified by the Protocol of 1978 relating thereto (Marpol 73/78) which regulates what wastes can be discharged from ships into the marine environment and requires States Parties to ensure the provision of adequate reception facilities in ports.

La Communauté est profondément préoccupée par la pollution des mers et des côtes des États membres que provoquent les déchets d'exploitation et les résidus de cargaison des navires et, partant, elle est préoccupée par la mise en œuvre de la convention internationale de 1973 pour la prévention de la pollution par les navires, telle que modifiée par le protocole de 1978 y relatif (Marpol 73/78), qui détermine les déchets qui peuvent être déversés dans le milieu marin par les navires et impose aux parties à la convention d'assurer la fou ...[+++]




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Date index: 2022-03-20
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